@CarolusBildt @Eva_Lindh Att möta en lågkonjunktur med underbalanserad budget är klassisk nationalekonomi. Görs av alla regeringar. God politik som fungerar. Men poängen är att statsskulden trots det är lägre än den var när S la sin sista budget före regeringsskiftet 2022.
Visa på X →689
inlägg
@Bjarnesmagasin @Eva_Lindh Riksdagens åtta partier är överens om att finansiera delar av försvarets uppbyggnad med lån. Det behövs stor investering under några år och skulle man pressa in det i statens budget skulle det antingen krävas kraftiga nedskärningar på annat eller stora skattehöjningar.
Visa på X →@C_Backstrom Har alltid varit. Är nog den fråga jag skrivit mest om under mina 20 år i riksdagen. Och jag har fått rätt. 🤷♂️
Visa på X →@Tomb128032B @PatrikGabriels1 ”Raslagar”? Ta inte i så du spricker. Detta har inget med hudfärg eller etnisk bakgrund att göra. Samma regler för alla arbetskraftsinvandrare.
Visa på X →https://www.tn.se/hallbarhet/48138/svenska-succen-ensamt-om-minusutslapp-i-europa-speciellt/
Visa på X →@TommyLager34771 Ditt hittepå är fascinerande. https://www.tn.se/hallbarhet/48138/svenska-succen-ensamt-om-minusutslapp-i-europa-speciellt/
Visa på X →@GigavatnikZ Fake news.
Visa på X →@Leifaxelsson9 Det finns ju knappt nån bensin att köpa. 🤷♂️
Visa på X →@jonas_gran41739 På vilket sätt? Berätta!
Visa på X →@MNordevall Nej tvärtom. Det är ryssarnas specialitet. Hur kan du stödja Putin? Obegripligt.
Visa på X →@Mercantio Dom är terrorister och barbarer. Har man nån etik och moral står man upp mot ondskan.
Visa på X →@Leifaxelsson9 @Anna1849 Knappast
Visa på X →@Mercantio Vadå kommer?
Visa på X →@Rockan04 @Sorenjuvas Det gör vi genom ungdomsfängelser.
Visa på X →Tänk så det kan bli. 🤷♂️


@TommyLager34771 Statsskulden är lägre än 2021 när Magdalena Andersson var finansminister.
Visa på X →@emmafastesson Såväl WHO som ett antal länder i Europa driver detta. Bland annat som suicidprevention. Men tramsa du.
Visa på X →@PatrikGabriels1 Fusket inom just denna form av ”arbetskraftsinvandring” är gigantiskt. Därför är nästan alla partier överens om totalstopp. Mycket bra.
Visa på X →Ryssland - en av världens största bensinstationer ska nu importera bensin! Pga Ukrainas målmedvetna bombningar av rysk oljeproduktion. Putin fortsätter köra sitt land i botten för absolut ingenting.
Visa på X →

@putteefterpappa Trist för ryssarna såklart. Men startar man ett krig slår det tillbaka.
Visa på X →@Harald_206 Kan nog bidra.
Visa på X →@Metaphor1111 Att stå på det angripna landets sida är en självklarhet för mig. Ukraina måste försvara sig annars utplånas man som nation.
Visa på X →@hateape Vill du ha fred kan du uppmana ryssarna att åka hem. Men det är kanske en ukrainsk kapitulation du egentligen vill ha?
Visa på X →@ereviewguide 2014 gjorde ukrainska folket uppror mot en korrupt president. Det är värt att minnas. Ditt rysstuggande är pinsamt.
Visa på X →