Är inte tanken med en klimatlag att motverka slika beslut? Ju tyngre och längre lastbilar som tillåts på svenska vägar desto billigare blir de transporterna i förhållande till klimatsmartare alternativ. Nej @TomasEneroth det är inte bra för klimatet! http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/04/regeringsbeslut-om-andrad-maxvikt-for-vissa-treaxliga-fordon/
Visa på X →350
inlägg
Woop woop! Men varför måste det ta ända till 2040 eller 2045? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6932301
Visa på X →@jstiernstedt @dagensindustri Oj! Wow! Spännande! Grattis!
Visa på X →Hur resonerar @ip_only när ni säger att ni beräknar att en utbyggnad ska vara klar under Q1 2018 och sen inte yppar ett ord kring den utbyggnaden trots att vi nu är två veckor bortom Q1? Jag har aldrig stött på ett bolag som är så dåliga på kommunicera med sina kunder.
Visa på X →Bra att man nu skärper skadeståndskraven vid en eventuell kärnkraftsolycka. Synd att beloppen fortfarande är så begränsade pga ffa Pariskonventionen. Till syvende og sist skattebetalare och framtida generationer som får stå för fiolerna om något händer. http://www.regeringen.se/rattsdokument/proposition/2018/04/prop.-201718244/
Visa på X →Det här är ju jättekul! @sdriks det finns ett land som jag tror att ni skulle känna er mycket hemma i och som delar era värderingar. Det landet heter Saudiarabien. https://www.expressen.se/debatt/jattepenisen-ar-ett-han-mot-vara-aldre/ #vitakränktamän #dagensflabb #fundamentalistsomfundamentalist
Visa på X →Så länge tröjorna inte är gjorda av typ galon är det nog ofrånkomligt. https://x.com/fotbollskanal/status/973150181666492416
Visa på X →Jag kan inte riktigt avgöra om mitt liv är en ständig uppförsbacke eller om det bara går utför med allt hela tiden.
Visa på X →Hur tänker @ekonomiekot kring CO2-utsläpp när man rapporterar kring @lundinpetroleum s tillväxt och ökade oljeproduktion? Varför ställs inga frågor eller rapporteras om hur mycket utsläpp 160000 fat per dag motsvarar, @JensMoller1? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6884907 #swgreen
Visa på X →Had a great time in talking communication to a bunch of interested students at #UFSForum. Thanks, @UF_Sverige for a fantastic event, and good luck everybody!
Visa på X →I Göteborg för att prata kommunikation och sociala medier för @UF_Sverige. Ska bli jättekul och spännande.
Visa på X →Det roligaste varje år med Polarpriset är när @andreslokko väl tycker till. Fantastiskt! https://www.svd.se/polarpriset-maste-for-tusan-anstranga-sig-i-alla-fall-litegrann
Visa på X →Metallica får Polarpriset. Coolt!
Visa på X →@Nissvik @GustavHemming Visserligen inte längre partist, men här är mina fem öre. Får en känsla av att man drar för stora växlar. Hittar inget som begränsar offentlighetsprincipen. Däremot vissa förändringar i yttrandefriheten men som är kopplat till vad man godtar utifrån ansvarig utgivarskap.
Visa på X →Undrar om Edward eller Benjamin var mest lättad över att Benjamin gick vidare... #melfest
Visa på X →Happy that the creator of the ad circled what I need to focus on. I might have missed it otherwise.

Den där sekunden innan man kommer ihåg att man åt rödbetor igår. Den sekunden.
Visa på X →#metoo utses till Person of th Year av Time. Bra!!! http://time.com/time-person-of-the-year-2017-silence-breakers-choice/
Visa på X →Ni vet det där när man skrivit artikeln i förväg och bara väntar på offentliggörandet och den officiella pressbilden för att sedan klicka på "send"...


@DeadSpaceVetran @DepressedDarth Not actually before anyone else. In Sweden it opens on December 13th!!! At 10.00 AM CET...


@SvD Enligt språkrådet: Tyvärr råder det inte enighet i bruket av flytta fram när det gäller en tidpunkt. En del menar ’senarelägga’ medan andra menar ’tidigarelägga’. Därför bör man vara försiktig med detta uttryck.
Visa på X →Jaaaaaaaaaaaaaa!
Visa på X →@jorborn @SJ_AB skulle önska att SJ-appen på förstasidan högst upp hade knappen "Ansök om ersättning vid försening". Alltid svår att hitta.
Visa på X →@SJ_AB och nyss ropade de ut "brist på lokförare". Jobbigt när varken tåg eller personal fungerar som det ska...
Visa på X →@dekman Dark magenta-ish.
Visa på X →