@rickardnordin @asaromson ja verkligen! Vilken utveckling sedan 1990! Vi är verkligen på väg mot 1 ton/person: https://www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Statistik-A-O/Klimat-vaxthusgasutslapp-fran-svensk-konsumtion-per-person/
Visa på X →350
inlägg
@PetterLydn fantastiskt! *avundsjuk*
Visa på X →Äntligen!
Visa på X →Den typ av utspel som saknats i klimatförhandlingarna och som kan bli avgörande för att nå målet: http://www.nationalobserver.com/2015/12/07/news/canada-shocks-cop21-big-new-climate-commitment #swgreen #gocanada
Visa på X →Förstå klimatfrågan på enbart 60 sekunder: http://my.earthstatement.org/ #swgreen
Visa på X →Jag har inte direkt 100% förhoppningar på Paris, men kul att @KeolisSverige visar att möjligt med 100% #fossilfritt

Det här borde vi väl införa i Sverige också! Varningstext på alla bensin- och dieselpumpar. http://www.theweathernetwork.com/news/articles/n-vancouver-puts-climate-change-warning-labels-on-gas-pumps/60027/ #swgreen
Visa på X →-Historic drought in Syria one of the reasons behind the conflict says @NaomiAKlein. So Paris important for more than one reason.
Visa på X →Grattis Länsförsäkringar till en utmärkt rekrytering i form av @ParHolmgren!
Visa på X →Roligast på twitter just nu! https://x.com/americans4amer/status/619674513970700289/photo/1
Visa på X →I dag kl 11 pratar jag om hur man skapar engagemang i utrikespolitiska frågor https://www.facebook.com/events/1608487809415805/ #utpol #svpol @Westander
Visa på X →Kl 11 modererar jag @Vi_skogen s seminarium om hur klimatfrågan bevakas i svensk media. http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/25837?redir= #swgreen @Westander
Visa på X →Had lunch at Vapiano Stockholm with @jhoffmaister talking about climate negitiations. Man I miss Bonn! @Mattias_S @mohadow @ingridnaessholm
Visa på X →För dig som inte kan närvara på plats går det att följa @Westander s #frukostklubb om pr i sociala medier här: http://bambuser.com/v/5544991
Visa på X →För den som inte kunde komma på #frukostklubb idag om hur företag kan använda miljömålen går det att följa direkt: http://bambuser.com/v/5451713
Visa på X →Syria only ‘weeks away’ from Bono charity single, warns UN! :-) http://www.panarabiaenquirer.com/wordpress/syria-only-weeks-away-from-bono-charity-single-warns-un/
Visa på X →Det känns skönt att Kalmar äntligen tar itu med sina problem. Nu kanske folk vågar sig ut på gatorna igen!


Grattis Helgeandsholmen! #dressmann #svpol


Förra veckans #frukostklubb handlade om rörlig bild. @westander har tagit fasta på mycket och gör ett fantastiskt jobb med dubbla kameror!
Visa på X →@glcarlstrom not just any Swedish diplomat. It was the Swedish Foreign Minister.
Visa på X →För mig som gammal blandbandsnörd är BASF barndom och nostalgi. #kassettband #sday15
Visa på X →Ledsen Swedfund, efter hur ni hanterade Liberia-fallet med #Vattenfail har jag svårt att tro på prat om er som "long-term partner". #sday15
Visa på X →Man har inte vunnit #aretsbyra2014 förrän alla har twittrat ut det. @Westander


Jaaaaaaaaaaaaaa! #aretsbyra2014
Visa på X →Dagens (gårdagens?) viktigaste läsning från @ParHolmgren: http://www.svt.se/opinion/article2448084.svt #swgreen #IPCC
Visa på X →