I fyra dagar nu har sossar här på twitter velat ge sken av att vi 1. Reden skickat krigsmateriel till Ukraina 2. Inte går att berätta vad vi ger. Så, står ni fortfarande fast vid det?
Visa på X →400
inlägg
Bra med mat, hjälmar, västar och pansarskott. Gott så! Men varför behövde det ta så lång tid?
Visa på X →@SusannaBergdal @BAssarsson @AndersenLook @JoakimRonning Nej det stämmer inte. Motioner för att ändra dagens ordning har röstat ner pga regeringen redan har påbörjat det som motionerna vill .
Visa på X →Låt mig presentera @FiStockholm och @Feministerna 🤯

@Sokolow_P Vad är alternativet tycker du? Att Ukraina och världen ska styras av en diktator eller två?
Visa på X →Sanktioner med ena handen och bistånd med den andra. Dags att få ordning på torpet och stoppa biståndet!

Ukrainas lista över saker de behöver nu. ⬇️ Hultqvist: ”jag återkommer”.

@MagnusRanstorp Kul att höra!
Visa på X →@1Answers Att regeringen har låtit det gå 4 år för att sen konstatera att man INTE kommer göra som riksdagens beslutat. Att man INTE kommer införa ett riktigt tjänstemannaansvar som fungerar
Visa på X →@KristerThelin Nja. Direktiven öppnade upp för detta - ja. Men också för att lämna förslag på skärpning!
Visa på X →Dagens tjänstefelsparagraf har bedömts obsolet av bla justitierådet Tomas Bull. Uppklarningsprocenten är lägre än för cykelstölder. Allt fler anmälningar anses ringa och tas därför inte ens upp i domstol. - att hänvisa till disciplinärenden och skadestånd är ignorant!
Visa på X →Man hänvisar bla. till att man anser dagens ansvarsutkrävande fungerar bra (!!!) och att det skulle göra det svårare att rekrytera personal. Känns nästan ironiskt. Är det något som inte fungerar bra i Sverige så är det just ansvarsutkrävning.
Visa på X →Regeringens utredning om tjänstefel föreslår idag.. att tjänstemannaansvaret INTE skärps och vidgas! 🤯
Visa på X →@OliverRosengren @Mattias_K 😂 så du tror inte det är en sån här konstruktion hon låtit bygga?


@NiklasGillstrom Och dessutom utslag sig som om saken redan är utredd.
Visa på X →Sa Magdalena Andersson precis i #aktuellt att hon föredrar M-KD-SD budgeten före M-budgeten. Intressant givet hennes att alla hennes samarbetspartier hävdar att just SD är värsta ingrediensen
Visa på X →@maggiestromb Vad hade Löfven för anledning till att inte närvara, vet du det? Han var ju per definition fortfarande statsminister idag vid omröstningen. När Löfven tillträdde 2014 var tom Reinfeldt där och lämnade över till honom men Magdalena förtjänade inte den respekten?
Visa på X →@Aida_Hadzialic Fler av de på bilden markerade regionerna med borgligt styre har även med Mp i styret och borde väl därför klassas som blocköverskridande?
Visa på X →@Aida_Hadzialic I dagsläget är nio regionstyrelseordföranden moderater, åtta är sossar, en är kristdemokrat, två centerpartister och en tillhör ett lokalt sjukvårdsparti.
Visa på X →Höjda löner för poliser och sänkta skatter för alla som jobbar eller har jobbat - nu när M, KD, SD-budget går igenom! Bra styrt @ElisabethSvan
Visa på X →Och givet att C anser att @liberalerna förhandlat med SD så har de själva enligt samma logik förhandlat med V
Visa på X →Annie Lööf och @centerpartiet är alltså enligt sin egen logik i sossarnas ”släptåg”
Visa på X →@susbirgersson Tycker dock Hallengren brakade samman som inte alls kunde svara. Långa stunder av total tystnad etc.
Visa på X →Vi har alltså en socialminister som efter drygt 1,5år av pandemi fortfarande inte kan svara på den öppna frågan: ”vilket ansvar har du?” = 🤯 #agenda
Visa på X →Hur kommenterar man att vår socialminister - efter 1,5 år av pandemi - fort. INTE kan svara på vilket ansvar hon har? 🤯 #agenda
Visa på X →