@AEkegard @socialdemokrat Gör det! Svårt för alla att känna sig välkomna där med en sådan ledare.
Visa på X →400
inlägg
@TribeSevenID @socialdemokrat Tror definitivt inte att S har som mål att destabilisera Sverige. Däremot har de många väljare och medlemmar som är antisemiter och därför är de fega för att sätta ner foten. Det måste ändras!
Visa på X →Han skriver även ”Det här är bara början” ”Tills befrielse och återvändo! 🇵🇸”
Visa på X →Tung sosse i Umeå kallar dödandet av barn för ”legitima mål”. Hur kan det få pågå i @socialdemokrat? Hur kan media lokalt inte rapporterat om detta?

Tung sosse i Umeå matar ut inlägg på Facebook till stöd för Hamas. Kallar politiker som tar ställning mot terrorattentaten och för Israels rätt att försvara sig för ”Skamlösa”. Flera sossar och miljöpartister lokalt gillar. När kommer @socialdemokrat att agera?


Fullständig förvirring bland S-V-Mp-C när frågan om höjda straff för 15-18åringar som begår mord eller mordförsök. Mord. Mordförsök. De fyra oppositionspartierna kan alltså inte enas om detta ska straffas hårdare. Men vill ”göra allt” och ”släppa prestigen”. Herregud.
Visa på X →De 15åriga barn som mördar idag var 6år när Magdalena tog över som finansminister. Nu satsar regering mer alla andra tidigare regeringar på socialtjänst och på rättsväsendet. Även det statliga stödet till skolan är rekordstort. Ingen tidigare regering har gjort mer. Ingen
Visa på X →Det största antalet dödade civila judar på en enda dag sedan Förintelsen. Och i Sverige har vi människor som firar.
Visa på X →Bra att Andersson är ”redo att göra allt” mot gängen. Utgår från att S vänt om: 1. Anonyma vittnen 2. Visitationszoner 3. Slopad ungdomsrabatt 4. Kriminalisering av deltagande i gäng 5. Utvisa gängmedlemmar utan med dubbla medborgarskap Eller är det bara snack som vanligt?
Visa på X →Att säga en sak men göra en annan
Visa på X →@andersagren sjukt!
Visa på X →SVEEEEEERIGE!! Barnen hemma helt övertygade om det var våra skrik i TV soffan avgjorde matchen 😅
Visa på X →Region Östergötland, Linköping och Norrköping har 11 seminarium i Almedalen 2023 enligt det officiella programmet. - Alla kommuner och regioner har uppenbart inte problem med budgeten
Visa på X →@t_sjostrom Eller så är det tvärt om. Att antalet kommunikatörer gör det svårare att sortera fram vad som defektö är nyheter och relevant information
Visa på X →@AndersHgstrm1 Kommunikationskostnader har från flera håll konstaterats öka mer än andra kostnader. Den största orsaken är fler anställda. Är det verkligen rimligt?
Visa på X →@Anders_Ljungber @kdriks Nej. Vill du avskaffa skollagen så kan ju detta vara ett sett. Tror det ligger långt bort från vad människor prioriterar atm.
Visa på X →@KentKarlsson59 @OliverRosengren Bara Skellefteå lägger 40 miljoner/år på kommunikationskostnader. Hur tror du den siffran ser ut i regionerna? Totalt 5 miljarder/år prioriterar regionerna till kulturen istället för vården. Därtill skulle många regioner må bra att kraftigt minska sina administrativa kostnader.
Visa på X →@KentKarlsson59 @OliverRosengren 50 kommuner går med underskott i år. 44 av dem har reserver sparade från tidigare rekordår av överskott. 6 stycken har problem.
Visa på X →@SeekNDestroyyyy @kdriks För nationell lagstiftning ja. För inreseförbud, ja. För kommunernas budgetar, nej.
Visa på X →@Anders_Ljungber @kdriks Flytta kan du göra redan idag iof och skatt och mycket annat styr kommuner och regioner redan själva över. Frikommunförsök vore dock bra!
Visa på X →Mindre fickpengar – mindre hamburgare och godis är orsaken till större aptit på skolmaten i landets högstadier. Bra!
Visa på X →Skellefteå har 30 kommunikatörer. 40 miljoner/år eller 100 000kr/dag lägger dem på kom. istället för skola/äldreomsorg. Samtliga kommuner och regioner som inte anser sig kunna prioritera kärnuppdraget och samtidigt lägger miljoner på kommunikation har en del att förklara.
Visa på X →Flertalet kommuner och regioner säger sig inte klara av sitt uppdrag. Samtidigt vill de ha mer generella statsbidrag, eftersom de anser sig ha förmåga att bäst styra sin budget. Båda är rimligtvis inte samma samtidigt.
Visa på X →Tack Hans Eklind @kdriks som säger det uppenbara, som ingen annan säger. Kommer och regioner har självstyre och är ytterst själva ansvariga för sin verksamhet. Många sysslar idag med långt mycket mer än kärnverksamhet. #agenda
Visa på X →@kommunalarbeta1 @CarlOskar Nej. Tanken är att inget parti ska få sälja lotter och i vart fall inte skattefritt. Att S dessutom gör det på kredit och utan att visa att pengarna går till S är viss skillnad mot M-lotten.
Visa på X →