Om det är någon som ska ”besinna sig” så är det Stefan Löfven!
Visa på X →400
inlägg
Dessutom skulle propositioner då liksom nu till riksdagen i efterhand.
Visa på X →Precis den frågan ställdes i dels i beredningen av lagen och nu på nytt till Socialdepartementet inför den nya lagen.
Visa på X →Löfven upprepar sina bortförklaringar i @lordagsintervju om förra vårens pandemilag - och säger att propositioner som ska till riksdagen kräver mer beredning än förordningar. Det stämmer inte.
Visa på X →Kul att se när politisk handlingskraft ger resultat! Oordningen i närmiljön till Afghanistans konsultation på Lidingö har varit total sen några år tillbaka - men nu när @danielkallenfor och @Moderat_Lidingo satte ner foten så flyttar konsulter!
Visa på X →@hanifbali Han tycks ha trott att den skulle bli så mild att vi inte skulle få allmän spridning igen utan enbart ”kluster spridning”. Suck. Nyp mig i armen och säg att det är en mardröm. Snälla
Visa på X →@hanifbali Fina bilder 😍
Visa på X →@JSpangberg @ElisabethSvan Ja, ändrar ingenting. Man påbörjade inte arbetat med en ny pandemilag för man trodde sig inte behöva den, man trodde inte att en andra våg skulle komma och det menar statsministerns att hela världen inte heller gjorde.
Visa på X →@JSpangberg @ElisabethSvan Du menar kontexten där Mats Knutsson frågar varför pandemilagen inte påbörjades redan i somras?
Visa på X →@JSpangberg @ElisabethSvan 48 min och 26 sek in.
Visa på X →@HZLABZ @ElisabethSvan
Visa på X →Vi beräknade och tog tom med det som troligt scenario i vår budget. Men visst ”ingen såg den komma”


Löfven såg inte en andra våg komma. - Framöver borde han bemöda sig att läsa vår budget. Den gjorde nämligen just precis det.
Visa på X →@Rismyren Precis! Internet glömmer aldrig
Visa på X →Sanning OCH konsekvens på den.
Visa på X →@OliverRosengren Internet glömmer aldrig 😏
Visa på X →För att vara ljusare än igår, börjar dagen rätt mörkt!




12 Maj 2020 - WHO varnar för en andra våg https://www.svtplay.se/klipp/26750553/who-varnar-for-andra-vag?info=visa
Visa på X →”Vi såg det inte komma” 2.0 -> INGEN såg det komma


För sant för att vara kul
Visa på X →@KristerThelin @ElisabethSvan Efter tsunamin vad detta inte ens på kartan. Det säger ganska mycket tycker jag
Visa på X →@KristerThelin @ElisabethSvan Självklart ska rapporteringen ske till regeringen. Men de statsråd som står i centrum av granskningen bör knappats få eller kunna påverka hur granskningen genomföra eller presenteras.
Visa på X →@ElisabethSvan Ingen rök utan eld 🔥 fick vi bekräftar idag https://www.svd.se/regeringen-forsokte-fa-coronarapport-i-forvag
Visa på X →Dagens avslöjande från SVD @JonasGummesson säger allt. https://www.svd.se/regeringen-forsokte-fa-coronarapport-i-forvag
Visa på X →@owenil https://www.svd.se/regeringen-forsokte-fa-coronarapport-i-forvag
Visa på X →