Tydligt besked från KD. Fortsatt Tidö, breda uppgörelser och islamister ska välja bort Sverige. https://www.svd.se/a/5EmboW/ebba-busch-kd-jag-tycker-inte-om-att-bli-tagen-for-given
Visa på X →407
inlägg
”Varför ska vi nu acceptera att värderingar som är oss främmande slår rot? Varför ska vi inte göra allt vi kan för att försvara och värna våra gemensamma värderingar?” Ebba Busch (KD): Burka är inte frihet – det är en vansinnig tradition https://www.aftonbladet.se/a/OoRo2k
Visa på X →Mitt hem är inte en aktie - reavinstskatten är en flyttskatt som ska bort!


Antalet är inte det intressanta. Plaggen är ovanliga, men vi ser dem runt om i vårt samhälle. Flickor och kvinnor som osynliggörs. Vi kristdemokrater betonar att vissa värderingar inte är valbara, ex kvinnors frihet och skyddet av kvinnors rättigheter.
Visa på X →Skriver med rd-kollegan Larry Söder en replik på Expressens ledarsida: ”Att människor ska kunna sälja sitt hem utan att bli överbeskattade av staten är ingen ”gåva till köttberget”, det är sunt förnuft, det är moral.” https://www.expressen.se/ledare/replik/reavinstskatten-ar-ett-hinder-for-rattvisa/
Visa på X →Skriver i Expressen: Det är beklämmande att en imam ägnar sig åt att belacka Ebba Busch. https://www.expressen.se/debatt/debatt-i-sverige-moter-vi-folk-ansikte-mot-ansikte/
Visa på X →DN attackerar politiska partier på ledarsidan och sedan får vi inte delge deras läsare svar. Jag fick nej trots anklagelser om övergivande av våra ideal. Moderata statsråd likaså i ett annat ämne. Hur var det med det fria ordet, @A_Sokolnicki?


Demokratin monteras ned, hävdade miljöpartisten under gårdagens debatt om Public Service, och ville se mer pengar och färre begränsningar. Här ett kort utdrag av min replik.
Visa på X →Samhällsbyggnadskommittén hade en rad förslag kring hur vi kan förbättra bostadsmarknaden. Ett förslag är att man ska kunna sälja sin bostad utan reavinstbeskattning om man ägt bostaden mer än 16 år. Våra hem är inte en aktie.


@JensOdlander Resonerade kring huruvida någon är kristen, ateist, jude, muslim, osv. Det ska på inte sätt tydas som att vi ska kringgå en stram migrationspolitik, som jag för övrigt argumenterat för sedan jag kom in i riksdagen 2018.
Visa på X →Samtalade om politisk islam på kanalen Hot Spot.
Visa på X →Debatterade i P1 imorse. LO är som Don Quijote, de slåss mot väderkvarnar. Att lägga ned pensionsgruppen är en sällsynt dålig idé. Det skapar kaos. Pensionssystemet värnas bäst genom breda och långsiktiga överenskommelser. en sällsynt dålig idé.
Visa på X →Förbud mot niqab och burka - värna kvinnors fri- & rättigheter.
Visa på X →Otroligt tråkigt och ovärdigt Sverige att hot & hat tvingar en partiledare att avgå.


Då får vi se om det är någon skillnad på teori & praktik. Det här är ett alltigenom vidrigt påhopp. Vad gör V???
Visa på X →Det här duger inte. Nu börjar partiledarna få nog av Nooshi Dadgostars debattstil. Bra att Ebba ställer Nooshi till svars när hon fulciterar.
Visa på X →Halvtid i partiledardebatten. Inga överraskningar så här långt. Fascineras av C som säger sig vilja sänka skatterna och fortsatt vill bilda regering med partier som vill höja skatterna… Bra tonläge från alla utom V-ledaren som förstör genom att avbryta och gapa.
Visa på X →Bra Ebba!! Det är inte hyresrätter i villaområden som är lösningen på integrationen, det är en fortsatt stram migrationspolitik, krav att göra rätt för sig och att anpassa sig till våra värderingar.
Visa på X →När de rödgröna pratar integration så lyser förväntningarna på dem som kommit till vårt land med sin frånvaro. Politisk ingenjörskonst är inte lösningen.
Visa på X →Bra av Ebba gällande bidragsreformen: det ska alltid löna sig att jobba.
Visa på X →Viktigt besked från oss i KD. I Sverige kan inte islam praktiseras som i Iran eller Afghanistan. Niqab & burka är tydliga uttryck för kvinnoförtryck, hederskultur och bokstavstrogen islam. Tvång förekommer, i bjärt kontrast mer frihet & jämställdhet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbVR1b/ebba-busch-forbjud-burka-och-niqab-medan-vi-kan
Visa på X →Min vinkel på L:s besked idag: ”De borde koncentrera sig på att klara riksdagsspärren i stället för spelteori och ultimatum.” https://www.dn.se/sverige/reaktionerna-efter-mohamssons-sd-besked-borde-fokusera-pa-att-klara-riksdagssparren/
Visa på X →KD-toppen rasar mot L:s besked om SD: ”Kissnödigt” https://www.tv4.se/artikel/2LomlUSNKIi2IzJ4xZZ9GT/svarar-pa-sd-beskedet-kissnoedigt
Visa på X →
Ja, jag tror på fortsatt majoritet för Tidöpartierna och ett bra valresultat för mitt parti.
