Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Hanna Gunnarsson

Vänsterpartiet

@gunnarssonhanna.bsky.social (Bluesky)@gunnarssonhanna (X)

1590

inlägg

Tack för idag #almedalen! Första dagen bjöd på paneldeltagande i 5 seminarier, 1 rundabordssamtal, 4 mingel, jättemånga möten och samtal samt 15000 steg. Fantastiskt!

Visa på Bluesky

Älskar militär kommunikation. ”Du är välkommen på studiebesök måndag V543”. Även om jag vet hur systemet funkar tänker jag varje gång att så många veckor finns det ju inte på ett år…

Visa på Bluesky

Sorgligt för kulturarvet såklart, men monumentet var ju inte precis vackert, om man ska vara ärlig. Lite (mycket) apart där ute på en åker i Kvidinge. sverigesradio.se/play/artikel...

Visa på Bluesky

Man vill ju inte trötta ut er med #almedalen men detta med att folk kånkar på roll up-fodral på pendeltåget är verkligen ett Almedalen classic.

Visa på Bluesky

Svensk klassiker genomförd: Precis när vi grillat klart och satt oss ner så började det regna. Snabb stafett för att ta in all maten. Som att leva i en midsommarfilm!

Visa på Bluesky

Att svara på enkäter med frågan ”ditt bästa almedalsminne” är ju livsfarligt. Almedalen 2011-2012 var ju total galenskap, mycket som nog får betraktas som preskriberat och/eller hemligstämplat.

Visa på Bluesky

-> Jag är väldigt glad över att finanspolitikerna har använt sig av vårt försvarspolitiska arbetssätt: Att ha så många möten som behövs för att kunna komma överens, och att ge och ta så att alla partier blir rimligt nöjda. Detta ger arbetsro för totalförsvaret.

Visa på Bluesky

Jag har varit med i delar av de förhandlingar som nu pågått om finansieringen av totalförsvaret. På försvarssidan har vi varit överens ett bra tag, nu var uppgiften att finanspolitikerna skulle lösa det ”tekniska”. Och det har de gjort! Jag ser nu fram emot höstens arbete. ->

Visa på Bluesky

Det är ju alltid väldigt intressant med partiledarval, och oerhört fascinerande när det kommer fram personer som (iallafall utanför partiet) är helt nya. Det visar ju på något. Liberalerna har ju en liten utmaning framför sig…

Visa på Bluesky

Juni är en enda lång månad av sjuka mängder logistik. Packning hit och dit för olika saker, ett dop, en prästvigning, midsommar, Almedalen… känner mig lite som en packåsna.

Visa på Bluesky

Statsministerns har i dagens frågestund i riksdagen flera gånger på ett väldigt nedvärderande sätt återkommit till att problem i samhället är invandrares fel. Det är en rasistisk retorik som inte är värdig regeringen.

Visa på Bluesky

-> Jag bad min hyresvärd att låsa min port dygnet runt för några år sedan, och så är det fortfarande. Detta under en period då jag mottog en hel del olika tråkiga budskap från folk. En låst port gör att jag känner mig mycket tryggare i min roll som politiker.

Visa på Bluesky

Att besöka politikers hem är en otroligt dålig, onödig och allvarlig form av politiskt ”arbete”. Den enda man når då är politikern själv, på ett sätt som uppfattas som hotfullt. Ens eget hem är den plats där man ska vara tryggast, inte mötas av budskap, oavsett vem man är. ->

Visa på Bluesky

Karlskrona igen! Tredje besöket denna vår. Det finns ju så otroligt mycket att besöka i Karlskrona och hela Blekinge att man aldrig blir färdig! Foto från gårdagens regn. Idag blåser det, såklart.

Visa på Bluesky

När man tror att KAJ-hysterin börjar lägga sig kom Nationaldags-klippen! När de övar nationalsången, träffar kungen och hela alltet. Det är så väldigt fint, och så välförtjänt!

Visa på Bluesky