Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Hanna Gunnarsson

Vänsterpartiet

@gunnarssonhanna.bsky.social (Bluesky)@gunnarssonhanna (X)

1581

inlägg

Det är ju helt otroliga historier detta. Herregud vilka insatser människor klarar av att göra när de måste. Känner en sån otroligt stor beundran.

Visa på X

God, trevlig, fin och glad Palmsöndag och inledning på Stilla veckan till alla er som firar! (Det är ju fortfarande en glad dag, sedan blir det ledsamt, och efter det glatt igen!)

Visa på X

Dagen efter fest (och alla andra dagar) rekommenderar jag äggakaka på Dalby gästis. Nu mätt till på tisdag.

Visa på X

Det är alltid en utmaning att få plats med så många medaljer som möjligt när det är fest i Lund. Mycket klirr av diverse små färgglada metallbitar i borgen igår!

Visa på X

Riksdagen fick idag sin sjätte ledamot utan partibeteckning, alltså politiska vilde: Katja Nyberg, tidigare sd. Nu är det tre från regeringssidan och tre från oppositionen.

Visa på Bluesky

Av rapporterna att döma (jag tänkte se hela alltet från början i efterhand) så har Liberalerna övergått till att vara ett konstprojekt.

Visa på Bluesky

Jag är väldigt glad, ödmjuk och stolt över att återigen får vara förstanamn på Vänsterpartiets riksdagslista för valkretsen Skåne södra!

Visa på Bluesky

Tre dagar vid polcirkeln i början av veckan. Kompakt med moln. Idag tre dagar senare dundrar norrskenet in. Men nu är jag i Skåne. Min vanliga tur. Men jag är inte bitter.

Visa på Bluesky

Övningslampan blinkar, bommarna är nedfällda, men inga vilda pansarfordon i sikte. Jag är hemma alldeles för lite, det är för sällan jag får njuta av den här vyn nuförtiden.

Visa på Bluesky

Operation tågresa Stockholm-Rovaniemi t.o.r. nu genomförd. Gick enligt plan förutom sista nattåget som stod tre timmar i Boden på grund av fel. Halva tiden kördes in av vår skicklige förare, slutligen 1.20 sena till Stockholm.

Visa på Bluesky

Hallå Försvarsmakten! Varför har vi inte hattar med fjädrar som de är italienska alpina infanteriet? Elegant och kaxigt.

Visa på Bluesky

When in Finland. Detta är absolut den bästa karelska pirogen jag ätit (oerhört bra maträtt), bakad och serverad på Soldathemmet i Rovaniemi.

Visa på Bluesky