Ah, vi inväntar propositionen, så vi har ingen bestämd partilinje än men jag är personligen mycket skeptisk.
Visa på Bluesky →1576
inlägg
Jag väljer glädje och gör felanmälningar!
Visa på Bluesky →Ungern! De har visserligen valt en högerledare men oavsett är det bra för ungrarna, Ungern och Europa att Orbáns tid vid makten är över. Bra jobbat alla ungrare med ett så högt valdeltagande!

Ungern! De har visserligen valt en högerledare men oavsett är det bra för ungrarna, Ungern och Europa att Orbáns tid vid makten är över. Bra jobbat alla ungrare med ett så högt valdeltagande!

Låt oss hålla tummarna för detta nu. Ungrarna behöver ett bättre ledarskap och Europa behöver bli av med en ryssvänlig fascist.
Visa på X →Ja jag förväntar mig det på riktigt
Visa på Bluesky →För att jag hört dem prata i hårda ordalag om USAs hot mot Grönland och USAs låga stöd till Ukraina tidigare och förväntar mig att samma linje hålls.
Visa på Bluesky →Haha men ändå positivt med information!!
Visa på Bluesky →Tråkigt att du känner så. Diplomati handlar om att prata även med länder man inte tycker om. Sverige har tex ambassad i Nordkorea.
Visa på Bluesky →Nej, vi är emot avtalet som princip, vi vill inte ha utländska militära baser i Sverige.
Visa på Bluesky →Ingen aning. Du får precisera frågan.
Visa på Bluesky →”Hej vi måste tyvärr boka om på grund av vädret, ja du vet hur det är” Sverige: ”Va? Nä, det går inte… kanske finns en lucka om tre-fyra veckor, men jag vet inte…” Island: ”Absolut, vi ses imorgon istället, vädret bestämmer, det kan man inte påverka.”
Visa på X →@egyptenguiden Public service! =)
Visa på X →Det förväntar jag mig att de gör.
Visa på Bluesky →Diplomati handlar om olika former av kontakter, ambassader, besök och samtal på olika sätt.
Visa på Bluesky →Det är såklart sinnessjukt att Trump stödjer Israels folkmord, pratar om att ta över Grönland, stoppar hjälp till Ukraina
Visa på Bluesky →Vi behöver tyvärr prata med amerikanerna, ja.
Visa på Bluesky →Diplomati görs inte bara gentemot med ambassader.
Visa på Bluesky →Ja, diplomati handlar om att ha kontakt på olika sätt även med stater man inte gillar. Därför har Ryssland ambassadör i Stockholm fortfarande.
Visa på Bluesky →Vi kräver att DCA sägs upp och arbetat emot habdelsavtal på EU-nivå
Visa på Bluesky →För att diplomati handlar om att ha kontakt även med stater vi inte gillar. Sverige har tex som ett av få länder ambassad i Nordkorea.
Visa på Bluesky →Du blandar ihop olika saker. Vi vill säga upp DCA men det finns en poäng med att USA har ambassad i Sverige och att svenska politiker pratat med olika amerikanska parter
Visa på Bluesky →Och jag menar att man som politiker också måste prata med de stater man inte gillar för att framföra hur vi ser på Tex Ukraina och Grönland
Visa på Bluesky →Ja, det är en del av kontakterna. Han lär ju framföra Sveriges åsikt om Ukraina och Grönland
Visa på Bluesky →Ja vi har olika typer av kontakt https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryska-ambassadoren-kallas-till-ud-efter-dronarincident
Visa på Bluesky →