På tisdag spelar vi in podden live på Ukrainian Beer Bar i Malmö. Kom och lyssna på plats om du är i närheten. Lyssna annars på vanligt sätt när vi lägger ut. www.instagram.com/p/DXwIxLpjHpG/
Visa på Bluesky →1576
inlägg
Glad Första maj! Jag började i Trelleborg, sydligaste staden i sydligaste valkretsen, och talar i Lund i eftermiddag!


Absolut, detta är ganska meckigt.
Visa på Bluesky →Det finns många dåliga konsekvenser av de där 10 åren utan värnplikt. Bland annat att typ nästan ingen i min vänskapskrets kan hissa en flagga eller vimpel korrekt.
Visa på Bluesky →Det finns många dåliga konsekvenser av de där 10 åren utan värnplikt. Bland annat att typ nästan ingen i min vänskapskrets kan hissa en flagga eller vimpel korrekt.
Visa på X →Svår diskussion. Väljarna har ju gett riksdagen denna sammansättning, även om om partier kan ändra sig och ledamöter hoppa av under perioden.
Visa på Bluesky →Personligen tror jag det blir som förut och att vi får en ny regering och större marginal mellan blocken efter valet (pga L åker ut). Vi behöver ett kvittningssystem, annars funkar det inte.
Visa på Bluesky →Flagga halades för sent, vimpel hissades, korrekt hantering av vimpel googlades för säkerhets skull, misstag konstaterades, vimpel halades, vimpel vändes rätt, vimpel hissades igen. Dramatisk avslutning på siste april.

Flagga halades för sent, vimpel hissades, korrekt hantering av vimpel googlades för säkerhets skull, misstag konstaterades, vimpel halades, vimpel vändes rätt, vimpel hissades igen. Dramatisk avslutning på siste april.


Har helt glömt önska alla GLADA VAPPEN! Finlandssvenskans bästa uttryck.
Visa på Bluesky →Har helt glömt önska alla GLADA VAPPEN! Finlandssvenskans bästa uttryck.
Visa på X →Play stupid games, win stupid prizes https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-svarar-efter-sd-kuppen/
Visa på Bluesky →Play stupid games, win stupid prizes. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-svarar-efter-sd-kuppen/
Visa på X →Frukost efter nattåget. Någon mobil ringer med en ringsignal i form av en fanfar. Helt säker på att minst hälften i matsalen var beredda att ställa sig upp för kungen eller nåt.
Visa på Bluesky →Frukost efter nattåget. Någon mobil ringer med en ringsignal i form av en fanfar. Helt säker på att minst hälften i matsalen var beredda att ställa sig upp för kungen eller nåt.
Visa på X →@HenrikHsjogren @oisincantwell Så politiskt arbete ska handla om att ge igen?
Visa på X →@oisincantwell Ett tecken på att de skiter i regler och överenskommelser, vilket ju förstör för riksdagens arbete och samarbetet mellan partierna.
Visa på X →Ett gott samarbete mellan partierna i riksdagen handlar om tillit och respekt för överenskommelser. Men istället uppvisar SD bristande vandel när de helt skiter i ingångna avtal. https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på Bluesky →Ett gott samarbete mellan partierna i riksdagen handlar om tillit och respekt för överenskommelser. Men istället uppvisar SD bristande vandel när de helt skiter i ingångna avtal. https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på X →Detta är oerhört allvarlig och upprörande läsning. Bra att regementschefen reagerar med lika stor ilska som alla vi andra. Detta måste nu utredas ordentligt. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fyra-officerare-vid-livgardet--anmalda-for-sexovergrepp/
Visa på X →-> Inget flashigt, utan ett konkret, viktigt, oglamoröst och lite smutsigt område. Något av det svenskaste jag någonsin hört. Älskar det. Fram för bättre avfallshantering överallt!
Visa på Bluesky →Olika länder har tagit olika konkreta ansvar för att hjälpa Ukraina med reformer inför EU-inträdet. Sverige har valt AVFALLSHANTERING! <3

-> Inget flashigt, utan ett konkret, viktigt, oglamoröst och lite smutsigt område. Något av det svenskaste jag någonsin hört. Älskar det. Fram för bättre avfallshantering överallt!
Visa på X →Olika länder har tagit olika konkreta ansvar för att hjälpa Ukraina med reformer inför EU-inträdet. Sverige har valt AVFALLSHANTERING! <3


@SplutC Letar efter siffrorna för Sverige nu, har du dem?
Visa på X →