Det är inte precis tyst på Revingehed idag =)
Visa på X →1557
inlägg
@SplutC Ja, det är hela problemet.
Visa på X →Jag älskar mina två olika första maj! Från morgonen till klockan 17 med partiet, från klockan 17 med studentlivets fanborg och nya och gamla vänner på borgen!


@PerJoha77458227 Nej detta är en helt ny typ av händelse där ett parti först säger att två specifika personer inte ska rösta och till och med skriver upp dem på listan för kvittade och sedan låter dem rösta som +2 extra ändå. Ett klart fusk med systemet. Detta är överenskomna underskrivna regler.
Visa på X →@SplutC Jo detta är en helt ny typ av händelse där ett parti först säger att två specifika personer inte ska rösta och till och med skriver upp dem på listan för kvittade och sedan låter dem rösta som +2 extra ändå. Ett klart fusk med systemet. Detta är överenskomna underskrivna regler.
Visa på X →Det finns en anledning till att partierna förhandlar fram arbetsordningar för arbetet i parlamentariska församlingar. Nu blir det lite krångligare för regeringen att säkra att deras förslag går igenom olika riksdagen. En klassisk skjuta sig själv i foten.
Visa på X →På tisdag spelar vi in podden live på Ukrainian Beer Bar i Malmö. Kom och lyssna på plats om du är i närheten. Lyssna annars på vanligt sätt när vi lägger ut. www.instagram.com/p/DXwIxLpjHpG/
Visa på Bluesky →Glad Första maj! Jag började i Trelleborg, sydligaste staden i sydligaste valkretsen, och talar i Lund i eftermiddag!


Absolut, detta är ganska meckigt.
Visa på Bluesky →Det finns många dåliga konsekvenser av de där 10 åren utan värnplikt. Bland annat att typ nästan ingen i min vänskapskrets kan hissa en flagga eller vimpel korrekt.
Visa på Bluesky →Det finns många dåliga konsekvenser av de där 10 åren utan värnplikt. Bland annat att typ nästan ingen i min vänskapskrets kan hissa en flagga eller vimpel korrekt.
Visa på X →Svår diskussion. Väljarna har ju gett riksdagen denna sammansättning, även om om partier kan ändra sig och ledamöter hoppa av under perioden.
Visa på Bluesky →Personligen tror jag det blir som förut och att vi får en ny regering och större marginal mellan blocken efter valet (pga L åker ut). Vi behöver ett kvittningssystem, annars funkar det inte.
Visa på Bluesky →Flagga halades för sent, vimpel hissades, korrekt hantering av vimpel googlades för säkerhets skull, misstag konstaterades, vimpel halades, vimpel vändes rätt, vimpel hissades igen. Dramatisk avslutning på siste april.

Flagga halades för sent, vimpel hissades, korrekt hantering av vimpel googlades för säkerhets skull, misstag konstaterades, vimpel halades, vimpel vändes rätt, vimpel hissades igen. Dramatisk avslutning på siste april.


Har helt glömt önska alla GLADA VAPPEN! Finlandssvenskans bästa uttryck.
Visa på Bluesky →Har helt glömt önska alla GLADA VAPPEN! Finlandssvenskans bästa uttryck.
Visa på X →Play stupid games, win stupid prizes https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-svarar-efter-sd-kuppen/
Visa på Bluesky →Play stupid games, win stupid prizes. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-svarar-efter-sd-kuppen/
Visa på X →Frukost efter nattåget. Någon mobil ringer med en ringsignal i form av en fanfar. Helt säker på att minst hälften i matsalen var beredda att ställa sig upp för kungen eller nåt.
Visa på Bluesky →Frukost efter nattåget. Någon mobil ringer med en ringsignal i form av en fanfar. Helt säker på att minst hälften i matsalen var beredda att ställa sig upp för kungen eller nåt.
Visa på X →@HenrikHsjogren @oisincantwell Så politiskt arbete ska handla om att ge igen?
Visa på X →@oisincantwell Ett tecken på att de skiter i regler och överenskommelser, vilket ju förstör för riksdagens arbete och samarbetet mellan partierna.
Visa på X →Ett gott samarbete mellan partierna i riksdagen handlar om tillit och respekt för överenskommelser. Men istället uppvisar SD bristande vandel när de helt skiter i ingångna avtal. https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på Bluesky →Ett gott samarbete mellan partierna i riksdagen handlar om tillit och respekt för överenskommelser. Men istället uppvisar SD bristande vandel när de helt skiter i ingångna avtal. https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på X →