Experter från myndigheter och sakkunniga från departement är ovärderliga i Försvarsberedningens arbete. De håller oss konkreta och verklighetsnära, berättar vad som är möjligt, önskvärt och lagligt. Vi lyssnar oftast, det blir bättre så. Tack för ert arbete, Carl och Magnus!
Visa på X →1554
inlägg
@gustave_gaudras Vem är du?
Visa på X →@janpeman Är det färgen på sjalen du tänker på? Är det bara vit och svart som kommer förbjudas?
Visa på X →”Ingen tvingar dig”. Aha! Man måste alltså ha med sig någon form av skriftligt bevis att visa upp för moralpolisen om att man själv valt sin huvudbonad? Kommer det en app eller kommer moralpolisen patrullera gatorna? Kanske ska de mäta kjollängder när de ändå är igång?
Visa på X →Presskonferens med Försvarsberedningen. Tilldelad tid är tillräcklig tid.


Ja och ja. Presskonferens just nu.
Visa på Bluesky →Nu finns den: Försvarsberedningens senaste rapport ”Skärpt läge”. God läsning! https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2026/06/ds-202612/
Visa på Bluesky →Nu finns den: Försvarsberedningens senaste rapport ”Skärpt läge”. God läsning! https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2026/06/ds-202612/
Visa på X →@SwedishTech_ Du får läsa rapporten =)
Visa på X →Det gäller att passa på att bära sin folkdräkt innan Sd förbjuder huvudbonad.

@Feodalherren1 @olaus_petri Vad är skillnaden på ”tyg på huvudet” och ”tyg på huvudet”?

@pmcontrol_lynx Presskonferens 09.30 fredag, släpps lite innan dess på regeringens hemsida
Visa på X →@adampahlmant Detta var AW med vänner igår efter arbetstid och någon form av generiskt bubbel…
Visa på X →@MartinLindvall Ja, representation och bjudningar är vanligt. Märkesdagar, internationella besök etc
Visa på X →@MartinLindvall (Julbord förmånsbeskattas inte. https://www.skatteverket.se/omoss/pressochmedia/nyheter/2025/nyheter/detgallerforjulbordochjulklappar.5.40cab8f8197edf03e6455a7.html)
Visa på X →@Fredrik94829732 Nej nej nej
Visa på X →Den sinnessjuka våren börjar gå mot sitt slut. Tack och förlåt och skål.

Den sinnessjuka våren börjar gå mot sitt slut. Tack och förlåt och skål.

@TotalKonsult Nja.
Visa på X →@SplutC Haha svar ja!
Visa på X →@yVibrantCapital De är såklart välkomna om de vill!
Visa på X →@Retromannen För att tillfällligt boende ger sämre integration och trygghet.
Visa på X →It’s a wrap! Alla är lite nöjda och lite missnöjda. Hej då utskottsrummet, vi ses imorgon!

It’s a wrap! Alla är lite nöjda och lite missnöjda. Hej då utskottsrummet, vi ses imorgon!

@JPSandqvist Det bästa är alltid medborgarskap, men även en person med uppehållstillstånd har skyldigheter såklart.
Visa på X →