RT @DrTedros: Greatly saddened by the passing of my colleague Danny Graymore. Danny was an outstanding health diplomat & @WHO was among numerous global health bodies who benefited from his insight, intelligence & empathy. I share my condolences with his family, friends & many colleagues. 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1531233667829354498
Visa på Mastodon →253
inlägg
@clairemelamed Indeed - such a fantastic diplomat and a dear friend 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1531233590272479232
Visa på Mastodon →RT @Herravaldet: Legitimiteten för biståndet behöver ständigt säkerställas. @FrHaJo tar upp frågan och hänvisar bl a till reformerna @CarlssonSwe gjorde. Nu behövs de på nytt. https://www.svd.se/a/BjLna7/bistandspolitiken-ar-ett-valstrukturerat-famlande-i-morkret Även @sloseriombud @JosefinUtas ifrågasätter vart pengarna går. #svpol https://www.svd.se/a/MLej0M/josefin-utas-sida-ska-inte-syssla-med-propaganda 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1528004147563352064
Visa på Mastodon →@Haavisto Well Done, tack till broderfolket 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1526616180030578690
Visa på Mastodon →@nordbergj @Expressen @mmagasinred @asalunde @ADolium @AsaBeckman @ErikssonOrd @gullrunn Utmärkt text!!! Och perspektiv som vi behöver sätta denna diskussion i 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1523922249610403841
Visa på Mastodon →@jsjostedt Grattis och alla lyckönskningar 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1521044781425729538
Visa på Mastodon →And 🇪🇺 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1518293839471161345
Visa på Mastodon →Felicitations France 🇫🇷🙏 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1518289537805475840
Visa på Mastodon →Det här verkar ju vara en riktig soppa. Undrar vad som hänt och hur allt startade @SvD Var det kanske biståndspengar som tog slut? https://www.svd.se/a/v57PBB/who-sager-nej-till-anders-tegnell 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1516769656526233600
Visa på Mastodon →@JohanForssell @johanssonmorgan Östergötland mars- 2023!!! Helt galet 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1514171450390892550
Visa på Mastodon →RT @KinbergBatra: Här vill vi väl ändå inte hamna. 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1512727211689885697
Visa på Mastodon →RT @KinbergBatra: Många som passar på att se ned på Sabuni från sina upphöjda plattformar nu, men de flesta skulle inte palla partiledarjobbet en vecka själva. RESPEKT till Sabuni som orkade och vågade försöka i stället för att gnälla på andra. Sådana personer behöver Sverige fler av. 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1512724466224312320
Visa på Mastodon →Snart har rikaste tiondelen av världsbefolkning ett stort vaccinöverskott, medan allt fler smittas & dör i Afrika. Vaccinnationalism är farlig & äventyrar vår återhämtning. Dags för långsiktigt ledarskap som tänker globalt i en globaliserad värld. Läs mer: https://bit.ly/3ec8elC 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1414846590163079170 [2021-07-13 07:18 UTC]
Visa på Mastodon →@Leifmoffa Och tiden blev 3:54:40💪🏽💪🏽
Visa på X →Grattis Simone Olofsson! Vilket engagemang, en fröjd att se.
Visa på X →Grattis till Umeå Folkets hus som på helgens föreningsstämma fick utmärkelsen Årets medlemsförening!
Visa på X →Bra besked ifrån regeringen idag.
Visa på X →När svenska folket får välja...då väljer man Lisebergs julmarknad som den bästa. 🎅🏻🤶🏼☃️❄️
Visa på X →Genom musik och text skapas möjligheten att uttrycka vad man vill och känner. Nu ger sig hiphopbussen återigen ut på turné, runt om i Sverige för att träffa ungdomar, och ge dem verktyg för att skapa förändring.
Visa på X →Roligt med priser till en av de bästa nöjesparkerna.
Visa på X →Liseberg erbjuder mer än det som bara är lönsamt https://www.expressen.se/gt/debatt-gt/liseberg-erbjuder-mer-an-det-som-bara-ar-lonsamt/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr #Expressen via @Expressen
Visa på X →Instämmer med Ann-Sofie Hermansson, Liseberg är Göteborgarnas. Men David Lega ifrån KD kan tänka sig att sälja ut vår nöjespark. Skrämmande!
Visa på X →Ja Eva Dahlgren ställer verkligen en relevant fråga.
Visa på X →En uppmaning till alla som värnar kulturen, kan ju bestämma sig för att rösta på ett parti (s) som har satsat 1,5 miljarder den senaste mandatperioden. Vi (s) vill ge mer kultur till fler. Vårt kulturpolitiskt program finns att hämta på vår hemsida.
Visa på X →Kom gärna förbi på torsdag, vi ses på Espresso House på Järntorget😃
Visa på X →