Nej sjukvårdsminister, en storsatsning på kvinnosjukvård är inte det ni levererar. Regeringen och SD levererar en fet nedskärning på 600 miljoner jämfört med förra året. https://www.tv4.se/artikel/3BkZ3DDfWsw7HvXhzhSjB3/storsatsning-pa-foerlossningsvarden-egentligen-en-nerdragning
Visa på X →431
inlägg
En dag ska vi alla dö. Alla andra dagar ska vi leva. Att människor lider i livets slut är ovärdigt. Den palliativa vården måste stärkas. Dessutom, när regeringen och SD låter sjukvården gå på knäna får personalen mindre tid – och patienter betalar priset. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9152563
Visa på X →Åkesson och Kristersson betalar 6 000 kr mindre i skatt – varje månad https://www.aftonbladet.se/a/q6WnPO
Visa på X →Mycket bra av Regionstyret i Stockholm med @Aida_Hadzialic i spetsen. Men oavsett detta, utomlänstaxan måste avskaffas i dess nuvarande form och regeringen kan inte längre blunda för en sjukvårdsmarknad som blir mer och mer sjuk i sin form och verksamhet.
Visa på X →Fler vräks. Fler klarar inte hyran. Regeringen med @SwedishPM och @jimmieakesson i spetsen säger att Sverige går bra – men verkligheten ser annorlunda ut för vanligt folk. Så här ser ett misslyckande ut. Sverige behöver en ny riktning. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5pnQnE/fler-kan-inte-betala-hyran-vrakningarna-okar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Men var fan är mellanakten? Vem ska avgå? #melfest #mello
Visa på X →När marknadslogik tillåts gå före medicinsk kvalitet är det barn och familjer som betalar priset. Regeringen måste sluta blunda för vårdens marknadsmisslyckanden. #sjukvård #marknadsmisslyckanden
Visa på X →Jag ser djupt allvarligt på resultatet från IVO:s granskning av privat neuropsykiatrisk vård för barn. Ännu ett marknadsmisslyckande i välfärden blottläggs – där barn och unga riskerar felaktig vård. Vi vill att socialministern omgående kallas till socialutskottet. #adhd #barn
Visa på X →Jakob Forssmed är visst den i regeringen med formellt ansvar, då får vi kalla honom till socialutskottet. När marknadslogik tillåts gå före medicinsk kvalitet drabbas barn och familjer. Regeringen måste sluta blunda för alla dessa marknadsmisslyckanden i vården.
Visa på X →Jag ser djupt allvarligt på resultatet från IVO:s granskning av privat neuropsykiatrisk vård av barn. Ännu ett marknadsmisslyckande i välfärden blottläggs – där barn och unga riskerar felaktig vård. Vi vill att Sjukvårdsministern omgående kallas till utskottet. #adhd #barnochunga
Visa på X →I den oroliga tid vi lever kan det bara vara ivern att få sälja ut och privatisera vården som är orsaker till att man vill bolagisera i Tidö-Skåne. #sjukvård https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9136468
Visa på X →Nytt tungt L-avhopp: Gulan Avci drar sig ur. Snart finns inga profiler kvar. Vad ska man tro, kan L komma att hamna på nära omätbara siffror i kommande opinionsmätningar? Mycket möjligt. Få vill kasta bort sin röst i ett viktigt val. https://omni.se/a/0p4blo
Visa på X →Vad är @SwedishPM kommentar till detta faktum?

Har man ett missbruk behöver man vård. Ser man sig själv som ”partyknarkare” så har man stora problem och förstår man inte som ledamot i justitieutskottet hur knark driver kriminalitet, utsatthet och död så ljuger man nog för sig själv.
Visa på X →Vad sägs om att skrota hela tanken med lönegolv och införa en modern och fungerande arbetsmarknadsprövning istället? Lagstiftningen kommer ju mer lika en Schweizerost innan alla undantag är på plats.

Ni som upprördes över detta inlägg, vad är eran kommentar nu? Jag menar att det måste gälla alla politiker, oavsett parti. Sedan om man är polis till yrket och rättspolitiker sedan många år borde förnuftet och ansvaret vara ytterligare en nivå kan man ju tycka.
Visa på X →Jag håller med @Anna_Tenje, största problemet i kommunernas budget är inte söndagssteken, det är din och regeringens förda politik. En politik som prioriterat stora skattesänkningar för de rikaste före investeringar för en stark och hållbar välfärd https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9145207
Visa på X →Jag säger som KUs tidigare ordförande, Om Tidöpartierna börjar förhindra granskningar gentemot statsministern i ärenden som är känsliga – då har vi ett demokratiproblem i Sverige. Släpp filerna #landerholmaffären https://www.dn.se/sverige/ny-ku-anmalan-mot-kristersson-i-landerholmaffaren/
Visa på X →Regeringen talar om “storsatsning” på kvinnors hälsa. I verkligheten innebär budgeten –600 miljoner kronor till kvinnors vård. Nedskärningar är inte satsningar – oavsett hur mycket man försöker spinna det. Detta är bara fult och för mig förbannad. #kvinnorshälsa #budget
Visa på X →Exakt. Regeringen måste agera och Åkesson förklara vad som är så fräscht och friskt med denna man.
Visa på X →@CarlOskar Jag tycker det mest intressanta i detta läge är frågan, skulle du haft den hållningen även om du var i opposition och inte ansvarigt statsråd?
Visa på X →Inte nog med att regeringen i fyra år har prioriterat stora skattesänkningar för de rikaste före satsningar på välfärden. Man låtsas nu inte om att kommuner och regioner gått på knäna och att det ger effekter i färre personal, ökad stress, mer sjukskrivningar och ohälsa.
Visa på X →Det är ju inte så att Svantesson har otur, mönstret är väldigt tydligt. Hon bär traditionen med underskott för högerregeringar med stolthet. Oansvarigt.

Regeringen och SD har kört Sveriges ekonomi rakt in i väggen: –363 miljarder kronor. Resultatet? Färre lärare. Längre vårdköer. Dyrare läkemedel. Högre räntor. När Kristersson och Åkesson missköter ekonomin är det vanligt folk som får betala.
