@JessicaStegrud Gör dig inte dum. Du tänker att andra länder som följer EU och FNs vädjan prioriterar bort sin egen befolkning? Seriöst? Vi hjälper vissa speciella fall kopplat till Ukraina, vi kan göra samma sak till Gaza.
Visa på X →431
inlägg
Är det nu det totala haveriet för @SwedishPM regering är kommen? En vice statsminister som har en egen linje och blir uppläxad av utrikesministern. En arbetsmarknadsminister som kör sitt eget race och pekar på att regeringen har fel. Vad väntar i morgon?
Visa på X →SDs vakthundar markerar mot statsråden direkt de närmar sig anständighet. Att Sverige skulle möta upp både FN och EU’s vädjan, likt många andra länder, skulle inte vara någon konstighet i detta läge. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ny-tidospricka-om-patienter-fran-gaza/
Visa på X →@Thunder46398994 Öh? Nu fantiserar du för egen del. Frågan handlar om statsråd ska följa de regler som finns eller om det är okej att skita i dem..
Visa på X →Om regeringens statsråd var lika engagerade i Sveriges utveckling som i sina egna aktier kanske landet inte skulle brottas med växande arbetslöshet och sjunkande tillväxt…

Nu är det ju ingen aktieklubb utan en regering man utgör. Följ reglerna som statsråd eller avgå, hur svårt ska det vara… Mönstret är tyvärr återkommande och agerande är nonchalant och ansvaret faller tungt på @SwedishPM https://www.svt.se/nyheter/inrikes/professor-om-regeringens-syn-pa-jav-slappt-och-anmarkningsvart
Visa på X →Vice statsministern företräder inte regeringen i utrikespolitiken och tillskriver andra sina hitte-på-citat.. det går fort utför nu i desperationen över livet under 4% spärren. https://www.expressen.se/nyheter/politik/kulturjournalisten-ebba-busch-hittade-pa-citat/
Visa på X →På rad 25 skriver ni HAVERI

@NiklasWykman Att konstatera att varken statsminister eller vice statsminister deltar i Pride är inte att göra sig till åtlöje, det är bara att konstatera fakta. Inga mingel i världen kan förändra att regeringen sitter på SD mandat och då är närvaron på Pride desto viktigare signalvärde.
Visa på X →Haveri kan jag hålla med om, ta bara denna totala flatheten från regeringens sida kring ett folkmord som just pågår.
Visa på X →Säkert go och gla stämning i Tidölaget idag…
Visa på X →Det handlar om svårt skadade barn. Om människor som kan räddas – om vi bara vill. Vi kräver att regeringen agerar. Inte när riksdagen öppnar. Inte “sen”. Nu. För varje dag som går utan åtgärd sviker vi det mest grundläggande: medmänsklighet.
Visa på X →Hade riksdagen varit öppen hade jag kallat sjukvårdsministern till socialutskottet – för att svara på varför Sverige vägrar ta sitt ansvar. Vi är ett land med kapacitet. Vi har vård att erbjuda. Men vi har en regering som väljer att titta bort.
Visa på X →Hur länge ska regeringen stå handfallen medan barn dör? Sverige vägrar – fortfarande – att ta emot skadade från Gaza. Samtidigt agerar andra länder. EU-kommissionen vädjar. FN vädjar. Läkare på plats skriker efter hjälp. Men från Sveriges regering: tystnad.
Visa på X →@emmafastesson Men hjälpas… solsting?
Visa på X →Alla barn har rätt till skydd mot allvarlig sjukdom – det ska inte bero på föräldrars plånbok om ett barn får vaccin mot vattkoppor. Vi vill bredda det nationella vaccinationsprogrammet. Skydd mot fler sjukdomar, bättre täckning och starkare folkhälsa. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BaQOq/s-vill-utoka-vaccinationsprogrammet?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Hög tid att bygga dubbelspår på Malmbanan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1387677
Visa på X →@TessanMa Tror vi redan diskuterat detta så det borde inte vara någon nyhet för dig. Men nej, vi har tillfört över en halv miljard i budget.
Visa på X →Imorgon höjs kostnaden för mediciner för sjuka – för att regeringen och SD har bestämt det. Högkostnadsskyddet försämras. Det är en politisk prioritering i en tid när många redan kämpar. #högkostnadsskydd

Edholm och Larsson är såklart suuuuuperglada för att få fokusera på jämställdhet respektive högre utbildning. Skola och Integration var bara någon form av sidouppdrag eller hur man nu ska se det… spännande att se om liberala frispråkigheten på sistone kommer bjuda på något annat
Visa på X →Så viktigt var visst inte integrationsfrågorna för Liberalerna. Skola, integration och partiledarskap i ett lär nog inte bli så mycket leverans är jag rädd.
Visa på X →@fredrikolovsson Där sa du något… men då var det kanske lika bra att det inte blev så.
Visa på X →@fredrikolovsson Haha, tänkte just på samma sak när jag hör pressträffen…. Svårt att komma till statsråden
Visa på X →Oj, nu händer det grejer i aktieklubben. https://www.expressen.se/nyheter/politik/dousas-narmsta-man-avgar-efter-anklagelserna/
Visa på X →Offentlighetsprincipen borde vara självklar och icke valbar i all skattefinansierad verksamhet. Ivos misstanke: Börsnoterade vårdjätten skulle mörka information - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/ivos-misstanke-borsnoterade-vardjatten-skulle-morka-information
Visa på X →