@gustafgothberg 3 miljoner kinesisk turister varje år i Taiwan som upptäcker andra kineser som lever i mer demokratiskt och öppet samhälle
Visa på X →253
inlägg
@gustafgothberg intressant förebild för andra, speciellt Kina med tanke på deras gemensamma historia och möjligen även framtid
Visa på X →@owenil Annars lär ju SÄPO ha koll...
Visa på X →Bra att @digikommission poängterar behovet av ledarskap i digitaliseringen. Efterlyst detta från regeringen länge nu. #svpol #Digital
Visa på X →Jag jobbar just nu på nya politiska förslag kring digitalisering. Tar tacksamt emot nya lite djärva idéer #it #Telekom #digitalt
Visa på X →@owenil @SaraHaldert har hört att det är ett gäng moderater på väg genom kulverten för att annektera burken nu. Får gå med i KAKO som skydd😉
Visa på X →@andersaakesson @Pellemannen Ja verkligen!
Visa på X →@JulesAttar @JohanForsberg_ Den som söker skola finna i sociala medier även en statistiskt icke signifikant mängd...
Visa på X →Dagens hjälte är killen på åhörarläktaren i kammaren som nu lyssnat på trafikdebatt i 6,5 timmar utan mat eller toabesök. #svpol #riksdagen
Visa på X →Debatt i Riksdagen om trafikbudgeten. M lägger mer till vägunderhåll, regeringen bygger underhållsskuld #svpol #trafik
Visa på X →@CarlGoransson Tror man kallar det mellersta Norrland för att inte skapa felaktiga förväntningar på platsen. Centrala låter så centralt 😉
Visa på X →Tjänstemannaaktivism är ett av de värsta sätten att runda demokratin oavsett vad det gäller #svpol https://x.com/johanforssell/status/807531637131120640
Visa på X →@JennySonesson Rätta mig om jag har fel men Borg avsåg väll 2010 när överenskommelsen med MP gjordes och Reinfeldt iaf varnade i valrörelsen
Visa på X →Ett nej måste vara ett nej. Personer som uppehåller sig i landet illegalt ska inte ta del av välfärden vi tillsammans finansierar #svpol https://x.com/johanforssell/status/806746761070940160
Visa på X →Insiktsfullt och värt att betänka av @Ivarpi som väl beskriver tingens ordning ang. vapen #svpol #vapen #jakt http://www.svd.se/behandla-inte-vara-jagare-som-terrorister/om/ledare
Visa på X →Att 1/4 av anställa på @Migrationsverk får sparken när handläggningstiderna är så långa är faktist åt he*v***e! 😡 http://omni.se/a/1JwyM
Visa på X →Nu har RD debatterat upphandling i 4h. Att tyda av @GreenMonica energinivå tur att det snart är slut. Snart brittisk ordning i kammaren.
Visa på X →Blir två debatter för mig i kammaren idag. Strax går jag upp för att stoppa EU-bidrag till gratis wi-fi i myndighetsbyggnader #svpol
Visa på X →@Karin_O glömde det
Visa på X →Tur att vi har @TobiasBillstrom på talmansbänken när Fridolin pladdrar på. "Talartiden är alltså 1 min, inte 1 min och 10 sek" #svpol
Visa på X →Frågestund i kammaren och man förundras som alltid av hur mycket regeringen kan prata utan att säga något #svpol #riksdagen


Hur åker du till jobbet? #08pol #sthlmpol #jobb #trafik #kollektivtrafik #bil #cykel
Visa på X →Sverige behöver en annan ekonomisk politik och vi fokuserar på det som är allra viktigast #svpol #budget http://www.moderat.se/debatt/sverige-behover-en-annan-ekonomisk-politik
Visa på X →Sverige säger nej till EU:s gratis-wifi. Kul att se att ens arbete ger resultat! #eu #it #WiFi http://omni.se/a/301Aq
Visa på X →Strax dags för Natur- och byggnadsnämnd hemma i #huddinge. Viktiga frågor på dagordningen bl.a. snöröjningen som måste bli bättre #hupol
Visa på X →