Nyss röstade riksdagen igenom lagen som möjliggör kamera på drönare från 1aug #drönare #uav #uas #äntligen
Visa på X →253
inlägg
Frågestund i riksdagen. Tänkte fråga Peter Eriksson hur regeringen ser till att skattepengar till bredband hamnar på rätt ställe #svpol
Visa på X →Älskar att slaget om budgeten i Huddinge har börjat på Twitter redan innan ärendet i KF #hupol
Visa på X →Ny bordsplacering i KF-salen. Man har särat på mig och Henrik Boltenstål. Påminner om lärarens strategi på lågstadiet. #hupol
Visa på X →Bra debatt idag mer @shekarabi om Öppna data. Eniga om vikten av detta för öppenhet, demokrati, effektivitet och ansvar #öppnadata #svpol
Visa på X →Snart debatt om Öppna Data med @shekarabi. På temat delger jag mina anteckningar inför debatten här på Twitter #öppnadata #svpol

In UK you call it a hung parliament. In Sweden we call it tuesday... #UKElection2017
Visa på X →Kan meddela att det ikväll tar 25min att komma fram till polisen via 112. Vi behöver fler poliser! #svpol #polisen
Visa på X →I min värld är det inte en "petning" att bli befordrad till rättspolitisk talesperson...
Visa på X →Riktig missanvändning av pengar och inget som ger förtroende för EU #eupol #svpol #itpol (via @omni_red) http://omni.se/a/LrKP9
Visa på X →@ohmandaniel och han lämnar snart också in den skriftligen till ansvarigt statsråd för att få ett skriftligt svar...
Visa på X →Grannen påstår sig sett kronhjort på Väddö i Norrtälje kommun. Är det möjligt? @Jagareforbundet #jakt #jägare #viltvård
Visa på X →Idag föreslår vi en integrationsplikt. Viktigt steg för ett samlat Sverige #svpol
Visa på X →@FabianIROL @regionorebrolan @P4Orebro @matteg123 Roligt att se att även Örebro är med i fajten #drönare #svpol #infrapol
Visa på X →Det spelar roll vad en regering säger. Det skickat signaler! Opp måste nu fortsätta med moteld för att säkra välfärdens framtid! #svpol https://x.com/tnordenskiold/status/863123866377498624
Visa på X →Vi vet inte hur Europa ser ut om 6 mån. Vi vet att det mesta med SV asyl-/flyktingmottag o integr. måste ändras http://www.dn.se/nyheter/politik/moderaterna-varnar-for-ny-flyktingvag/
Visa på X →Besöker Västervik idag och träffar företrädare för Drönarbranschen och #dronecentersweden. Spännande testbädd och forskning #drönare #svpol
Visa på X →Plötsligt händer det! #drönare #drones #uav #uas https://www.instagram.com/p/BTobJ1SB0oYJb3o9Cq2904juRPwP0_T9IhHjbY0/
Visa på X →Noterar att @karolinaskog applåderar när Ulf Kristersson avslutar sitt anförande med "den här regeringen behöver bytas ut" #svpol #våp
Visa på X →@sofiawidegren Underbart! Inte en dag för tidigt ❤️
Visa på X →@OhlyLars Och kvar på startlinjen står du och ser förvirrad ut
Visa på X →@assarsson Dagens bästa!
Visa på X →@FabianIROL @regionorebrolan Intressant dokument! Ska läsa mer ingående men initialt förefaller det vara vettiga slutsatser.
Visa på X →När Jasenko Omanovic (S) säger att nu är första gången han ser koppling mellan bostäder och infrastruktur. Har missat Sthlm- & Sv-förhandl.
Visa på X →Ny dag, nya möjligheter, nytt utskottsmöte...
Visa på X →