@TomasEneroth Modigt att ta upp att M avstått från att nominera talman som ett gott exempel. Det har nämligen aldrig hindrat S från att nominera kandidater till det uppdraget även om vi borgerliga varit störst...
Visa på X →253
inlägg
@AsaWestlund För att inte tala om arrogansen i att räkna in V och MP i sitt regeringsunderlag när man egentligen vill bilda regering med någon annan. Att prata om att bryta upp blockpolitiken så länge det innebär att det egna blocket räknas som en helhet men inte det andras...
Visa på X →Nu inleds själva räkningen av Huddinges riksdagsröster som inte räknats i vallokal med att alla kuvert granskas. #huddinge #hupol
Visa på X →Nu är valnämnden i Huddinge klara med att registrera och öppna de sena förtidsrösterna och utlandsrösterna. Snart ska de börja räkna. #huddinge #hupol #Valet18
Visa på X →Koalitionen som leder Huddinge (M, L, C, KD, DP och HP) får ett stärkt mandat av väljarna att fortsätta 4 år till 💪🏻 #huddinge #hupol #val2018
Visa på X →Ikväll nås jag av beskedet att väg 579 i Salem där trafikverket hotat med att dra in underhållet förblir inom verkets ansvar framöver och att utredningen om tvångöverlämnande till de boende är avslutad. Seger för sunt förnuft som vi är flera som har kämpat för! #salem #trafik
Visa på X →Ikväll knackade över 50 moderater dörr i området kring Stuvsta C inklusive partisekreterare Gunnar Strömmer, Kommunstyrelsens ordförande Daniel Dronjak och många fler. Hundratals samtal med väljare och även nya medlemmar 💪🏻 @HuddingeDirekt @HiHuddinge #hupol #huddinge #stuvsta


Vill dela med mig av en tanke: Om man vill ha Ulf Kristersson som statsminister så är det kanske smartast att rösta på honom istället för SD. Bara en tanke. #svpol #SD2018 #moderaterna
Visa på X →Domstol upphäver i princip gymnasielagen. Två synpunkter: orimligt att en så dålig lag kan gå igenom och orimligt att vi inte har bättre sätt att avgöra om en lag är tillämpbar eller ej. Dags för särskild grundlagsdomstol? #svpol #gymnasielagen #opinionlive #Almadalen2018
Visa på X →Vill rekommendera SVTs serie ”Länge leve demokratin” i tre delar. Intressanta frågeställningar även om jag nog inte delar alla analyser. Hur vår demokrati ska utvecklas utan att falla samman är oerhört viktigt. Se serien och tänk själv. #SVT #svpol #demokrati #riksdagen
Visa på X →Hur kan Vänsterpartiet i Huddinge stå och tala sig varma för Spårväg syd när deras kollegor i landstinget drivit att det istället ska bli trådbuss? #hupol #huddinge #spårvägsyd
Visa på X →Vi i styrande koalitionen satsar på unga, förskolan och skolan samtidigt som vi håller ordningen i ekonomin. Vad den ”samlade” oppositionen tycker är lite oklart. Oförmåga att prioritera och slarv med ekonomin #hupol #huddinge #skolan #förskolan
Visa på X →Imorgon är det budgetfullmäktige i Huddinge. En 6-partikoalition ledd av @DronjakDaniel lägger fram en ansvarstagande budget som ställs mot oppositionens splittrade och idélösa förslag. #hupol #huddinge #budget2018
Visa på X →Det finns mycket att göra i Huddinges förskolor. Dock föreslår inte socialdemokraterna det som krävs. När vi lägger mer resurser än 2/3 av kommunerna i B-län är inte mer pengar lösningen. Det behövs ledarskap och ekonomiskt ansvarstagande #hupol #stoltmenintenöjd
Visa på X →Vänsteroppositionen är så upptagen av att svartmåla förskolan i Huddinge att de ignorerar att vi lägger mer pengar även 2/3 av Sthlm läns kommuner och att barngrupperna har minskat under vår tid. #stoltmenintenöjd
Visa på X →Regeringens vårbudget skapar fler problem än den löser och reser fler frågor än den besvarar. Underkänt! #svpol
Visa på X →En vårbudget som sätter bidrag framför polisen och sjukvården förtjänar att få underkänna av väljarna 9 september! #svpol
Visa på X →Jag blir seriöst besviken över att statsministern vägrar debattera med oppositionsledaren ett valår. Det är när idéer stöts och blöts och när olika idéer om landets framtid debatteras som väljarna kan bilda sig en bild inför valdagen. Jag vill se duellen nu! #svpol
Visa på X →När SÄPO säger ifrån måste det tas på allvar! De är specialister inom sitt område och övriga myndigheter måste då lyssna. https://x.com/johanforssell/status/977473277907136513
Visa på X →”Nyttan av öppna geodata är bevisad” konstaterar Fredrik Sand (Sthlm handelskammare) Kan inte annat än hålla med. Vad väntar vi på? #geoforum #svpol #öppnadata
Visa på X →Dålig dag för regeringens jämställdhetsprofil när @TomasEneroth först inte lyssnar på frågan som visar att hon vet exakt vad hon pratar om och sedan dumförklarar @Rosencrantz_J med härskarteknik av värsta sort på #internationellakvinnodagen
Visa på X →@johanwg @Ericson_ubbhult @beckmansasikter @nya_moderaterna Det är det ingen som bett om, bara en förutsägbarhet för den som beställer varor globalt.
Visa på X →Vet ni vad man får om man blandar gräddfil och socker? En Sockerdipp... #ordvits
Visa på X →Väntar fortfarande på att nyheten om att MSB ska skicka ut armband till befolkningen för att skydda mot kriser ska komma... #msb #eliasson #skymningsläge
Visa på X →Det är inte rimligt att låta en person förstöra förtroendet för och verksamheten i fyra myndigheter bara för att han bär partibok! Avgå på riktigt istället! #svpol #Eliasson #MSB
Visa på X →