@MonicaCrowley If he's worried about Russia and China taking interest in Greenland, shouldn't he be happy that additional Nato personal is being deployed there?
Visa på X →420
inlägg
@bennyjohnson I do wonder if it's a good long term strategy to try and bully your allies into submission.
Visa på X →@pete_phellgreen @nimagap @AsplingLudvig @BjornSoder @RichardJomshof @ArinKarapet @StaffanSEklof Arin är moderat.
Visa på X →@lusine_djanyan https://x.com/ehellsborn/status/2011784233186939382
Visa på X →Question to the Minister for Foreign Affairs regarding RUSSIAN THREATS AGAINST ARMENIA On Sunday 11 January, the Russian television personality and propagandist Vladimir Solovyov delivered a monologue on Russian television. In it, he spoke about Russia’s “military operation” in Ukraine and argued that a similar “operation” should be carried out against Armenia. Among the phrases uttered were: “To hell with international law and the global order!” In functioning Western democracies, statements from individual debaters cannot, of course, be regarded as an expression of the official position of their country’s government. Russia, however, is not a functioning democracy. Free media practically do not exist, and the mass media flow is tightly controlled by the Kremlin. Solovyov himself has been praised and awarded medals for his loyalty to the regime, and he is included on the EU sanctions list due to his close connections to those in power. His hostile attitude towards Armenia also aligns closely with messages communicated from more official channels. Since 2020, Armenia has moved in a more democratic, pro-Western direction – something that has not been viewed favourably by the Kremlin. A threat of invasion from Solovyov cannot therefore be simply dismissed, even if, at present, it is most likely primarily intended to intimidate Armenia into submission and to pressure the country to abandon its democratic aspirations and once again become part of Russia’s sphere of interest. Sweden has a proud history of standing up for democracy and a rule-based world order, and supporting Armenia when it is threatened by Russia must be considered fully in line with this tradition. With this background, I would like to ask the Minister for Foreign Affairs: How does the Government view the threatening Russian rhetoric directed at Armenia? And what kind of support can Sweden, together with relevant international cooperation bodies, provide? Erik Hellsborn (SD)

Ärligt talat, varför röstar någon på Centerpartiet? Vill du ha högerpolitik så borde du inte rösta på ett parti som vill samarbeta åt vänster. Vill du ha vänsterpolitik så borde du inte rösta på att parti som så tydligt ligger till höger i den ekonomiska politiken.

https://www.youtube.com/watch?v=_wV9sWvNbpc On December 8-9 I was invited to attend the conference "Genocide: Memory, Recognition, Prevention" at Yerevan State University. There I gave a speech on the life story of Swedish missionary Alma Johansson.
Visa på X →En riktig God Jul önskar jag er alla, såväl Sverigevänner och Tidö-kollegor som rödgröna meningsmotståndare.
Visa på X →@daniellismore
Visa på X →https://www.svd.se/a/oERrwK/jimmie-akesson-far-hogre-fortroendesiffror-narmar-sig-magdalena-andersson Jimmie Åkesson, tjalalalala.
Visa på X →@FeliciaJxn Snubben som beskrev svarta som lata och dumma, och homosexualitet som "borgerlig dekadens"?
Visa på X →Detta "argument" fick man som sverigedemokrat höra ganska ofta för 15-20 år sedan. Sedan dess har vår motståndare i det närmaste helt slutat använda det. Gissningsvis för att dom insåg hur dumt det var. Men på lördagens inlägg om att SD Varberg bjöd på saffransbullar på torget dök det upp inte mindre än tre gånger i kommentarsfältet. Lite lustigt nostalgiskt i all sin dumhet.

@cassiemoans_ Lets see what the DNA test say.
Visa på X →@guldfiske
Visa på X →@Ash_Lee_IRL Not really.
Visa på X →@Moska12H Varför är ni så rabiat emot att underlätta för människor som levt i långvarigt utanförskap att återvandra? Det kan väl aldrig vara av valstrategiska skäl?
Visa på X →Sluta gnälla, sosse.
Visa på X →
https://nyheter24.se/nyheter/konsument/1433137-sondagsoppet-pa-systembolaget-kan-bli-verklighet I slutet av september lämnade sverigedemokraten Erik Hellsborn in en motion till riksdagen där han kräver söndagsöppet på Systembolaget. Han menar att nuvarande regler gör vardagen krångligare och i stället riskerar att leda till bunkring – att kunder köper mer tidigare i veckan för att “vara på den säkra sidan”.
Visa på X →Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: SOSSARNA VILL INTE ALLS HA EN RESTRIKTIV INVANDRINGSPOLITIK Magdalena Andersson har upprepade gånger sagt att en röst på Socialdemokraterna är en röst för en restriktiv invandringspolitik. Samtidigt vägrar S-styrda kommuner runt om i landet att samarbeta med staten för att nå ut med informationen om det höjda återvandringsbidraget. Ett bidrag vars syfte är att uppmuntra utländska medborgare som lever i utanförskap och utan egen inkomst att återvandra till sina hemländer, och på så vis motverka utanförskapsområden och segregation i Sverige. Även i Europaparlamentet låter det markant annorlunda än från Riksdagens talarstol. I Bryssel har S röstat nej till strängare migrationsregler, nej till att finansiera fysiska gränshinder vid unionens yttre gräns, och nej till att underlätta deportering av illegala invandrare. Socialdemokraternas prat om en sträng invandringspolitik är just bara prat. Partiet har ingen vilja eller ambition att driva på för en politik som säkrar en långsiktigt låg utomeuropeisk invandring, eller gör upp med utanförskapet, och alla de allvarliga problem som följt i dess spår. Den enda garanten för detta i svensk politik är Sverigedemokraterna. Erik Hellsborn (SD) Riksdagsledamot

Malmös S-märkta KSO Katrin Stjernfeldt Jammeh får sägas gestalta allt som är fel med Socialdemokraterna. Hon leder en kommun som har en av Sveriges högsta arbetslöshet-siffror, flera utanförskapsområden, och en usel ekonomi beroende av enorma stöd utifrån för att inte kollapsa. Men trots det uppvisar hon noll probleminsikt, ansvarstagande eller självkritik. I ett färskt Facebook-inlägg utmålar hon massinvandringen och mångkulturen som något som hon är stolt över, och som gör kommunen starkare. Trots att det är just detta som gjort Malmö till den dysfunktionella kommunen den är. När staten så går in och erbjuder att hjälpa till att lösa den soppa som Katrin och hennes vänner ställt till med, genom det utökade återvandringsbidraget, blev det naturligtvis dörren i ansiktet. Frågan varje svensk bör ställa sig är: Skulle du vilja att Katrin eller någon som henne skulle styra DIN kommun? Eller ditt land för den delen?

Endast 13 % av väljarna vill ha mer flyktinginvandring. Samtidigt är C, V och MP helt öppna på att det är vad dom vill se efter valet. S säger att dom vill ha en restriktiv politik, men det finns inga skäl att tro att dom kommer hålla emot när samtliga tre samarbetspartier vill se en kursändring. Tillhör du de 87 % som inte vill se ökad flyktinginvandring bör du rösta höger nästa år.

RETURN TO ARTSAKH The bells once rang through mountain air, Where stone met sky in holy prayer, But now the crosses stand alone, Their keepers scattered, far from home. We fled by night, the fires behind, Our hearts still bound, our souls entwined, Though exile calls from foreign ground, In dreams, our sacred hills resound. Return to Artsakh, hear her cry, From Ararat to God above the sky. Through tears and flame, we still remain, The sons and daughters of her ancient name. Oh Lord, in faith we make our vow — To see our homeland free again somehow. The khachkars sleep in ashen fields, Their stories carved, their sorrow sealed, Yet every prayer, each whispered psalm, Still drifts toward Shushi’s broken calm. The church bells wait in silence deep, Their echo guarded, theirs to keep, For time can wound, but not erase, The hope that burns in every place. Return to Artsakh, hear her cry, From Ararat to God above the sky. Through tears and flame, we still remain, The sons and daughters of her ancient name. Oh Lord, in faith we make our vow — To see our homeland free again somehow. And when the dawn of peace shall rise, Beyond the pain, beyond the lies, We’ll plant our vines, rebuild the stone, And call the lost ones back to home. No sword can kill what faith has grown, No tyrant steal what God has sown, For every heart that still believes, The land shall live, the land shall breathe. Return to Artsakh, hear her cry, Through suffering, through years gone by. With cross in hand, and courage now, We’ll find our way to her somehow. So sing, my child, though night is long, The dawn is near — keep faith, be strong, For mountains wait, the stones still call, And Artsakh lives — she lives in all. (Song created using AI)
Visa på X →Återvandringsbidraget syftar till att få invandrare som lever i utanförskap, utan egen försörjning eller kunskaper i det svenska språket, att lämna landet. Nu vägrar S-styrda kommuner att samarbeta för att få ut informationen till berörda personer. Kan ni gissa varför?

@ZelenskyyUa @SwedishPM Good for Sweden. Good for Ukraine. Blue and yellow stand together.
Visa på X →