@Gajus1234 @YouTube Vad menar du? Menar du att Curry inte är nog kvalificerad att förstå vad hon talar om? Varför ska vi inte lyssna på sakkunskapen som återger vad som framgår av det vetenskapliga underlaget till IPCC, AR6, WG1? Förklara gärna
Visa på X →Elsa Widding
@ElsaWidding (X)224
inlägg
@AlexGrankvist Det viktiga måste vara att vi får en öppen debatt där fördelar vägs mot nackdelar.
Visa på X →@AlexGrankvist Här bekräftar källkritikbyråns expert den oro som finns. I IHR-förhandlingarna finns förslag om att man ska göra en del rekommendationer från WHO bindande, men det kommer med största säkerhet inte att accepteras. Jag har mycket svårt att se att staterna skulle acceptera det.
Visa på X →@Anne60821498 Tack men jag har inte så stort självförtroende i detta. Jag kan såklart ställa frågor via interpellations debatt i kammaren och uthärda alla påhopp och hot. Viktigt att vi får en nyanserad debatt och givetvis också lyssna på dem som inte ser samma hotbild.
Visa på X →@AlexGrankvist I väntan på den svenska utredningen…
Visa på X →@JagSthlm Nej men finns säkert kunnig seismolog som har relevant data och tänkt mycket på detta.
Visa på X →@Anarkosyndikal2 Frågan är inte vad bomben väger. Det är motsvarande sprängkraft som omräknas i kilo trotyl om jag har fattat rätt. MEN återigen detta är ETT uttryck av en forskare som gjorde mig orolig. Skjut inte budbäraren. Jag efterlyser kvalificerade invändningar från någon har data.
Visa på X →@eby7777 Ja just det!! Det var en liten segelbåt med 6 personer ombord. Hoppas att just denna teori inte stämmer men den framförs av en expert i seismologi. Vi ska givetvis utmana honom men det måste vara med fakta och kunskap. Den har inte jag.
Visa på X →@LarsProle En medfödd defekt - ett kritiskt tänkande😂
Visa på X →@vrakpundare Tänker ingenting men efterlyser en debatt
Visa på X →@karlp_rajan Rätt eller fel men just därför var detta ett intressant och uppfriskande inlägg i väntan på sanningen som svenska myndigheter sitter inne med.
Visa på X →@nyahamnen Vad skönt!! Bifoga gärna dessa så slipper vi oroa oss.,
Visa på X →@Svea69991567229 Titta på presentationen! Enligt den gav detornationen utslag på richterskalan vid alla seismologiska stationer runt Östersjön. Ingenting som jag hävdar men det framgår av presentationen och fångade mitt intresse.
Visa på X →@kent_ivarsson59 Ja exakt!! Borde ju gå att avfärda proffesionellt ganska enkelt. Väntar på det.
Visa på X →@ClaesClasse Nej just det😂 Det var ju 6 man i en segelbåt.
Visa på X →@MattiasWidell Ja den teorin känns inte speciellt trovärdig. Antagligen inte denna heller. Bra om ngn specialist kan gå i svaromål.
Visa på X →@Alfsixten551 Det har jag inte alls men detta är intressant och viktigt att denna otrevliga teori inte får stå oemotsagd.
Visa på X →@AlexGrankvist Nej det tänker jag inte men bra om vi får klarhet i hur sprängningen gick till. Jag är beredd att lyssna på alla experter. Speciellt intresserad att lyssna på varför denna man har fel för det hoppas jag att han har.
Visa på X →@mydlystrgl Jag vet inte. Hoppas att någon kan dementera. En rätt allvarlig anklagelse som någon kunnig på saklig grund bör kunna avfärda och motivera varför.
Visa på X →@21AndNoMore Jag påstår ingenting. Detta är en teori som jag hoppas kan dementeras. Philipp Kruse har jag dock förtroende för.
Visa på X →@lazze51 Det är exakt vad jag gör, dvs lämnar till experterna. Jag lägger ut diverse intressanta vittnesmål från experter. Det finns idag 3400 intressanta vetenskapligt granskade artiklar i den vetenskapliga litteraturen och bilden börjar faktiskt klarna en hel del.
Visa på X →@Galopphorse Är detta nonsensfloskler? Är all data nonsens? Det kan vara en felaktig slutsats men likväl ett vittnesmål från en expert och därför värt att beakta. Finns givetvis någon annan expert som kan gå emot.
Visa på X →@herrlin_patrik Vad menar du? Förklara! Jag försöker återge vad forskningen säger i ett antal vittnesmål. Återkom gärna med någon som säger motsatsen så lyssnar jag på det. Det finns idag 3400 intressanta granskade artiklar att ta del av som rör ämnet.
Visa på X →@ann_wetherall Du ska inte hålla med mig. Det förväntar jag inte. Min poäng är att vi ska ta till oss vad olika experter säger och ta del av den data och de vetenskapliga artiklar som publiceras även om de ej stämmer med den politiska agendan.
Visa på X →@PUlvegarde @YouTube Tack för råd Pia men vem ska då lyfta denna viktiga fråga i kammaren? Jag har absolut inga politiska ambitioner, snarare några punkter och mål som jag vill klara av. Start för sent vad gäller WHO.
Visa på X →