Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Elsa Widding

@ElsaWidding (X)

224

inlägg

@NajdenovPlamen Ok!! Du tycker alltså att agendan är bra för Sverige? Intressant att förstå på vilket sätt. Klimatet är rätt ointressant- bara en del av agendan. Ingen kan vara så dum så att man tror att klimatpolitiken handlar om att minska utsläpp för att påverka den globala temperaturen😊

Visa på X

@danasplund1 @YouTube Han fick två enkla frågor. 1. Var det en godtagbar omröstning i maj 2022. 2. Kommer Sverige ställa upp vid omröstningen i maj 2024 trots att WHO bryter mot artikel 55 och vi ej får se förslaget innan omröstningen.

Visa på X

@TjSthlm @YouTube 🤣🤣🤣🤣 Tänk att det fortfarande finns troll som orkar hålla på. Superkul, som en liten narr.

Visa på X

@Zxvfd9 Försökte utveckla hur jag ser på politiken och hur den har kidnappats av agendor i mitt inlägg.

Visa på X

@zekewarg Exakt så - det är vad som gäller nu, att fokusera på rätt saker, jobba fokuserat utan att bli sjuk igen.

Visa på X

@elegantenfrbyn Det kan säkert bli bra med lite tålamod och tid men jag hade nog inte fått gjort så mycket i riksdagen. På tok för mycket tid hade gått åt till att försöka omforma. Vissa saker kände jag inte till när jag gick in.

Visa på X

@MarieOlofsson12 Det kan alltid uppstå situationer då man inser att det inte kommer att fungera. Jag vill inte utveckla mer än så. Samtidigt är partiet viktigt och jag hoppas att de kan fortsätta att vara en tydlig röst kring frågor som rör mänskliga rättigheter och demokrati.

Visa på X

@LasseMagnusson Visst finns det bra initiativ - sakfrågorna som måste styra. För att lyckas krävs nog en super effektiv organisation, informell och formell på samma gång, ett knivskarpt program, bra ledare oklanderligt omdöme och många ambassadörer för olika frågor - måste dessutom gå fort.

Visa på X

@MickyReichel Det är långt till nästa val och mycket kan hända. Jag lägger nu min kraft på få men viktiga frågor där jag också samarbetar med andra länder såsom WHO frågan. En sak i taget.

Visa på X

@EvaDillner Håller helt med. Framförallt viktigt att inte organisationen och strukturerandet tar tid från själva möjligheten att påverka. Jag lägger mycket tid på analys och att sätta mig in i saker. Viktigt med tid för debatter.

Visa på X

@Mikenrauk Det är nog en helt korrekt slutsats. Partiet har inte kommit så långt med sitt program men det är nog ganska likt Afs förutom invandringen som aldrig kommer att vara en profilfråga för MoD. Personligen tycker jag att Tidö gör ett hyfsat bra jobb vad gäller invandring, inte enkelt

Visa på X

@Grkappan2 SD är bra på vissa sätt och många trevliga personer där som jag har kontakt med. Tyvärr hade jag inte kunnat driva de frågor som står högst på agendan om jag hade varit kvar. Det hade inneburit betydligt mindre arbete än nu.

Visa på X

@76076076o Det var nog den märkligaste kommentar jag läst! Det är givetvis omöjligt att känna till allt innan man går in och börjar jobba tillsammans. Med samma logik kan personer också uteslutas ur ett parti. MoD behövs hoppas att du stöttar dem.

Visa på X

@Piiia61 @YouTube @JessicaStegrud Absolut!! Alla politiker har skyldighet att sätta sig in i denna för svenska folket livsavgörande fråga. Om ett parti sätter munkavel på ledamöter bör man lämna omedelbart. Finns plats på plan 9 där yttrandefrihet råder.

Visa på X

@pkbitch Går också bra att läsa innantill. Försöker bara hjälpa lite med analysen. Bra om vi debatterar faktaunderlaget från IPCC och inte bara känslor.

Visa på X

@EvertrR Finns mycket att lära men alternativen är sämre och ett misstroende på felaktiga grunder gynnar inte saken.

Visa på X

@xfiles300 Det gör jag ibland men man får aldrig något svar. Statsministern svarade iaf att han inte kunde svara men därutöver har jag aldrig fått svar på någon fråga. Känns som frågestunden kanske har delvis ett annat syfte.

Visa på X

@Matsen23 Absolut!! Vetenskapen säger en sak och politiken pratar om någonting helt annat.

Visa på X

@pkbitch Ja exakt!! Hoppas att du vill läsa mina blogginlägg. Det är därför jag länkar dem från Twitter.

Visa på X

@Janderssonx Har tydligen missat något!! Vilken rapport har jag länkat till? Utgår ifrån IPCC och AR6 men har inte ens länkat till den. Vad menar du? Mvh

Visa på X

@PelleJudas @homeatfour Eller bara ovilliga att läsa innantill. Vi får hoppas att socialdepartementet tar in riktigt bra jurister om det är som Forssmed hävdar att man inte tänker lämna över Suveränitet till WHO. Då måste vi avvisa förslagen.

Visa på X

@RScott1898 Hoppas att du har rätt. Det finns än så länge inga ändringsförslag som går emot. Läs det senaste från review Committee som presenterades i feb 2022. Var menar du att dessa ändringsförslag finns?

Visa på X

@Sundquist_ Det är GS Teodros som även idag utlyser en pandemi vilket han gjorde i Jan 2020 och avblåste inte förrän maj 2023. Forssmed har inte läst senaste förslaget av IHR som presenterades av review Committee i feb 2023 och togs fram nov 2022. Finns inget offentligt sedan dess.

Visa på X