🏳️🌈Varit i Askersund och firat kärleken idag. Så fint att se allt bra som kan åstadkommas när kommun, näringsliv och civilsamhälle samarbetar. Ett riktigt bra arrangemang. @lakesidepride @AskersundKommun @liberalerna @hbtliberaler


204
inlägg
🏳️🌈Varit i Askersund och firat kärleken idag. Så fint att se allt bra som kan åstadkommas när kommun, näringsliv och civilsamhälle samarbetar. Ett riktigt bra arrangemang. @lakesidepride @AskersundKommun @liberalerna @hbtliberaler


Gårdagens vindkraftbesked engagerar och upprör. Gick in i politiken när den lokala vk-debatten rasade som värst. Tack för påminnelsen om att politik många gånger handlar om modet att inte ducka för de riktigt svåra frågorna. #Svpol #vindkraft #lekeberg


Viktigt beslut! Nödvändigt för att klara den gröna omställningen. Tack @RPourmokhtari https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-har-presstraff-vindkraft
Visa på X →EU-debatt på Karolinska gymnasiet i Örebro. Finfin upptakt inför Europadagen imorgon. Härligt att vara en del av Sveriges mest Europavänliga parti 💙 #svpol #eupol @liberalerna


@OrebroLUF Får man hänga på?
Visa på X →Komplex fråga. Men til syvende og sidst kokar det ner till att unga flickors rätt till ett liv utan förtryck väger tyngre än förälderns rätt att kräva att barnet bär slöja i skolan. Vi måste våga ta strid för flickors frihet. Därför står jag bakom motionen.
Visa på X →Hatten av @shekarabi Respektfullt, sakligt och bra för det politiska samtalsklimatet. Fler borde anamma din ansats. Det skulle göra Sverige bättre. Tack!
Visa på X →Helt uteslutet! Europa behöver mer, inte mindre, samarbete.
Visa på X →Nytt historiskt klimatpaket på plats. Omfattande klimatreformer i alla EU-länder väntar. Ökad elektrifiering, minskning av utsläpp, förbud mot att sälja fossildrivna bilar. Världens bästa klimatorganisation levererar. https://omni.se/klimatministern-eu-reform-forandrar-spelplanen/a/P4eE6p
Visa på X →Avskaffandet av förmögenhetsskatten var en viktig reform. Att ta steg i riktning mot ett återinförande vore djupt beklagligt. https://www.di.se/nyheter/varningen-forsta-steget-mot-ny-formogenhetsskatt/
Visa på X →@Ekobonden Lite härligt galet kontinentalt, sådär? Vilka reformer skulle få dig att avblåsa strejken?
Visa på X →Utan tillgång till rent vatten hamnar vi snabbt i kris. Stärkt beredskap krävs. Skriver på Expressen debatt om budgetsatsningen på dricksvattenberedskap tillsammans med @peterkullgren @CarlOskar och @OlofSallstrom #svpol https://www.expressen.se/debatt/vattenforsorjningen-i--kris-har-forsummats-/
Visa på X →Ironin i att kritisera regeringens klimatpolitik efter att ha ägnat de senaste 8 åren till att montera ned kärnkraften och låtit ansökningarna om havsbaserade vindkraft ligga på hög är slående. Lite självransakan skulle göra gott. #klimatet https://sverigesradio.se/artikel/pourmokhtari-avfardar-kritiken-forra-regeringen-gjorde-for-lite
Visa på X →Att ställa krav är att bry sig!
Visa på X →Skolan först. Alltid.
Visa på X →@adamfurustam Uppenbar kuggfråga. Örebro enda rimliga svaret.
Visa på X →Nya Miljömålsberedningen nu utsedd av @RPourmokhtari. Tack för förtroendet att få vara del i detta viktiga arbete. Och stort grattis till ordförandeskapet @LarsTysklind. Ser fram emot kommande samarbete. #svpol #liberalerna #miljö
Visa på X →Som born and raised och boende på landsbygden kan jag tillstyrka att ”göra nått med pinnar” är den primära sysselsättningen för folk utanför städerna.. #ironi
Visa på X →Min bild är en annan. Martin Kinnunen vet att Klimat- och miljöministern är på väg till utskottsgruppen. Tidö-partierna har dessutom regelbundna avstämningar med statssekreteraren. Svårt att se vad denna kritik grundar sig i. https://www.di.se/nyheter/sd-domer-ut-samarbetet-med-ministern-har-inte-fungerat/
Visa på X →Utmärkt! Mer fossilfri el till folket! https://omni.se/regeringen-vill-korta-process-for-ny-vindkraft/a/onwLam
Visa på X →Sjukvård ska grundas på vetenskap och beprövad erfarenhet, inte kvacksalveri. Helt rätt att säga nej till orimliga anpassningar m.h.t elöverkänslighet. Håller helt med @matsperspektiv Att sprida myter som går emot fakta och forskning är helt galet! https://www.aftonbladet.se/a/JQlJg7
Visa på X →@matsperspektiv Bra Mats! Sjukvården ska utgå från vetenskap och beprövad erfarenhet, inte kvacksalveri.
Visa på X →Uttalar mig i DN om @liberalerna syn på svenska minkfarmar. Liberalerna står fast vid att det är dags att avveckla. Av djurskyddsskäl! https://www.dn.se/sverige/bolund-palsen-har-ingen-plats-i-ett-modernt-samhalle/
Visa på X →@ParDalhielm Tack! Absolut. Det styr vi upp.
Visa på X →Vilken höst! Den 20 oktober klev jag in i RD. Fullt ös från dag 1. Invald i MjU och EU-nämnden, utsedd till Miljö- och landsbygdspolitisk talesperson, debatterat i kammaren, fått nya vänner. Nu lite ledighet med tid för eftertanke & reflektion. Och julmatsprepp. Julen alltså! ❤️
