Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Elin Nilsson

Liberalerna

@nilsson_elin_ (X)

204

inlägg

@JoarForssell @HolmgrenJohan Inte heller biolog men spenderar rätt mkt tid ute i spenaten. Varken varg, lo eller gris har elev på sin meny. Varg skulle fysiskt kunna gnaga på ett barn men det är inget man behöver oroa sig över. Dessutom skjuts knäppa vargar för att helt eliminera den risken.

Visa på X

Just hemkommen från Kyiv. Rysslands attacker dödar urskiljningslöst och på Majdan vajar fler flaggor än man kan ta in. Fasansfullt och meningslöst. Tack @BlagulaBilen för att jag fick chansen att hjälpa till på riktigt. Ytterligare fem bilar levererade till Ukraina.

Visa på X

@ATL_Anders Glöm inte danstillståndet och strandskydd för anlagda vatten. Också helt sjuk byråkrati. Ge oss fyra år till så tar vi oss an stenarna i hög. En rejäl översyn av MB står högt på önskelistan.

Visa på X

@Annaman11 @britz_johan @liberalerna Precis så. Omläggningen är viktig av många skäl. Inte minst för att det är bra för miljön.

Visa på X

Liberalerna har lämnat symbolpolitiken. Sverige behöver en mer balanserad politik som värnar äganderätten och säkerställer skogsbrukets konkurrenskraft. Friheten att förvalta sin egendom ska stärkas. Det är bra miljöpolitik. @britz_johan @liberalerna

Visa på X

@RantaPaRanta @liberalerna Är väl just det vi inte gör. L och SNF stod länge nära varandra i miljöfrågorna, men nu verkar de ö.h.t inte vilja se några fördelar med borgerlig miljöpolitik, skyr kärnkraft och tycks se äganderätten som ett hinder alt se ersättning som lösningen på allt. Svårt snacka då.

Visa på X

Nej, Naturskyddsföreningen. Vi har inte sänkt våra ambitioner. L har sett till att få havsmiljöprop på plats och agerar i allra högsta grad för ny hållbar skogspolitik. Dock en annan än er. Skogspolitiken är jag extra nöjd över. Äganderätten ska återupprättas. @liberalerna

Visa på X

@strandhall @SMohamsson @LivNaslund Herregud. Nivån på dig. Liberalerna har inte mått så bra som vi gör nu på väldigt länge.

Visa på X

@ATL_Anders Så är det. De säger sig vara opolitiska men väldigt mycket talar för det motsatta. Vill SNF fortsätta ha god dialog med politiken och brett deltagande i sina paneler behöver de se till att detta inte händer igen.

Visa på X

@TobiasHoldstock Hur många fotbollsplaner stort är Gamla stan? Annan viktig referenspunkt i sammanhanget.

Visa på X

@jjohannatrapp @andersed Ja tråkigt. Blev ett väldigt onödigt slut på en i övrigt välordnad dag. Det är rätt nyttigt att sitta och lyssna till föredragshållare som har en annan ingång än en själv i frågorna man jobbar med.

Visa på X

@young_christer Ja och nej. Ja, för att det var en välordnad konferens. Bra dag fram till panelen. Nej, för att SNF borde ha tagit höjd för detta när de bjuder in bred publik. Även om de själva menar att de inte är aktivistiska är de väl medvetna om vilket kluster de rör sig i.

Visa på X

@PeterModerat Bra tips. Hoppas slippa få nytta av det. Detta var precis i slutet av panelen, hade det börjat tidigare hade jag kanske lämnat. Gäller bara att man finner sig i situationen där och då. Lätt bli lite ställd.

Visa på X

@davidwastberg @naturskyddsf Fått muntlig ursäkt som jag uppfattar som uppriktig och de har svarat på mitt inlägg på FB. De behöver dock sopa rent framför egen dörr och visa i handling framgent om de vill vara en relevant aktör i den allmänna debatten. De behöver fjärma sig från aktivisterna.

Visa på X

@janpeman Ja, eländigt. Konferens i NSF regi med deltagare från olika organisationer och företag, inte enbart medlemmar. Intressant program med bra bredd för att belysa olika perspektiv i restaureringsfrågan. Tråkigt slut dock.

Visa på X

Häcklad på scen är ingen hit. Menar Naturskyddsföreningen allvar med att man vill minska polariseringen kan de börja med att säkerställa att man kan delta i deras debatter utan debacle. Blev avbruten och utbuad av publiken igår. Utan reaktion från moderatorn. Inte acceptabelt.

Visa på X

Nu har prop om ersättning vid artskyddsintrång landat på riksdagens bord. Finns de som undrar varför denna är så viktig. Jo, för att äganderätten är en liberal grundprincip som sätts ur spel av nuvarande system. Kommer fira med champagne efter jag röstat grönt i kammaren.

Visa på X

Föga förvånande men ändå smått imponerande av Guillou. Inte alla som med sån precision och helt utan skam förmår förmedla så tydlig rasism och manschauvinism i en och samma text. Vidrigt! Oacceptabelt att förminska Simona Mohamsson på det här sättet.

Visa på X

I evighetslångt landsmöte. Omvald ordf i bygdeföreningen under tiden, i min frånvaro. Dessförinnan möte med Mullhytte hyttelag. Högt och lågt denna söndag. Och nu har Liberalerna befäst en ny rimlig BORGERLIG linje. Gott så. Simona 💙 @liberalerna

Visa på X

Presenterat viktiga steg i regeringens frihetsreform för skogen. Nej vi slaktar inte miljön; däremot skogssocialismen. Med glädje. Svenska skogsägare förtjänar tydliga regelverk, långsiktiga spelregler och ett starkt skydd för äganderätten.

Visa på X

@JoarForssell Det får man faktiskt tåla. Precis som man får tåla att det luktar koskit eller skallrar i rutorna när det övas och testas på skjutfälten i närheten av där jag bor.

Visa på X