MP har tillsammans med S förvandlat en framstående industrination till ett land med elbrist och världens högsta dieselpris. I den senaste opinionsmätningen får MP 1,2% väljarstöd i Norrland. Väljarna verkar ha fått nog av dyr plakatpolitik.
Visa på X →153
inlägg
Centerpartiets riksdagsgrupp firar ikväll resultatet av sitt arbete med att hålla Vänsterpartiet borta från politiskt inflytande. Tårtan är formad som Annie Lööfs högra sko med texten: Nu är jag ett stödhjul åt Socialdemokraterna.
Visa på X →M, KD och SD vann första ronden i budgetstriden i riksdagens finansutskott.

Budgeten från M, KD och SD är nu huvudförslag. S och MP lägger i sitt motförslag höjd skatt på pensionärer, höjd skatt på löntagare, höjd skatt på bensin och diesel. Dessutom vill de slakta vår miljardsatsning till Polisen.
Visa på X →@nedskattning @gunthermarder Mycket bra och tydligt från dig och @gunthermarder.
Visa på X →http://www.mlotten.se är M:s prenumerationslotteri där DU kan vinna ändå upp till 10 mkr och överskottet går till att utveckla Moderaterna och vinna valet 2022. OBS: Detta inlägg är marknadsföring för Moderaternas lotteri, M-Lotten. M-Lotteriet har en åldersgräns på 18 år.


Det som nu sker i USA är både skrämmande och så skadligt för tilltron till de demokratiska institutionerna. Trump bär ansvaret.
Visa på X →3 saker som hänger ihop. 1. MP:s miljöpolitik har inneburit att Sverige har börjat elda med olja. 2. MP:s miljöpolitik är istället inriktad på att beskatta plastpåsar. 3. MP noterar sitt lägsta väljarstöd på tio år och skulle med marginal åka ur riksdagen om det vore val idag.
Visa på X →Idag KU-anmäler jag statsminister Stefan Löfven. Det är helt centralt att man kan lita på att det statsministern säger stämmer. Men Löfven brast i sin tjänsteutövning när han uttalade sig felaktigt kring testning av covid-19. Medvetet eller pga brist på kunskap.


Börsbolag som vill dela ut vinst till aktieägarna med ena handen kan inte ta emot skattebetalarnas krisstöd med den andra handen. https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/edward-riedl-m-aktieutdelning-och-krispaket-gar-inte-ihop/
Visa på X →@rtendahl Kan tänka mig det😉
Visa på X →Varför kan man lämna Svenska kyrkan men inte Public service. Tankar när jag deklarerar.
Visa på X →Att kommunerna nu får mer pengar är en direkt följd av M:s förslag om ett räddningspaket till välfärden och stöd från V, SD och KD. Skriver med Anders Ågren i VK. https://www.vk.se/2020-02-13/replik-m-satsar-mer-pa-valfarden-an-vad-s-gor
Visa på X →M vill skroa bonus-malus och låta Norge betala sina egna elbilar. Idag straffbeskattas svenska bilister och en stor del av pengarna går till norrmännens elbilar. https://www.expressen.se/debatt/svenskt-klimatbistand-till-rika-norge-ar-bara-korkat
Visa på X →M och V hjälps åt att göra skillnad på riktigt. 7,5 nya miljarder till välfärden redan i år. 200 nya miljoner kronor till sjukvård, skolor och äldreomsorg i hela Västerbotten. Moderaternas räddningspaket för nya akuta pengar till välfärden har fått stöd av V, KD och SD.


S/MP/C/L konstaterar efter 20 dagar med sin egen budget att det saknas pengar till välfärden. Det sker en vecka efter att M presenterat ett räddningspaket för välfärden, tre dagar efter de förstått att M får stöd av V, KD och SD och att vi därmed kommer att vinna i riksdagen.
Visa på X →Jag fortsätter slåss för Norrland, landsbygden och alla som varje dag är beroende av bilen. Skriver idag i Expressen att skatten på bensin och diesel måste sänkas. Vi måste sänka skatten på bensin och diesel nu. https://www.expressen.se/debatt/sank-bensinskatten-nar-oljepriset-gar-upp/
Visa på X →Jag lovar att fortsätta påminna alla om att det är ditt och regeringens fel Isak From (S rd-led med kalla fötter). Ca 6 kr/L är oljepriset och bolagens kostnader och vinster. Resten är olika skatter. Mer än 10 kr/L. S/MP/C/L höjde precis bensinskatten. M vill sänka med 1 kr/L.


@Erik_Isberg De skrev sänkt skatt istället för höjd skatt. Det är mer än bara missvisande tycker jag. Jag menar att vi borde få mer för våra nio miljarder skattekronor än vad SVT levererar idag.
Visa på X →@Erik_Isberg Om du läser så ser du att ditt inlägg är den ändrade versionen. Alltså efter min kritik.
Visa på X →15 öre i höjd skatt per liter bensin och diesel vid årskiftet beskrivs av statsmedia ( SVT) som en skattesänkning. Vänstervridningen av public service måste upphöra. Det här skadar demokratin.


@JMalmqvist 😡
Visa på X →Jag har aldrig hört en köttätare kräva att vegetarianer ska tvingas äta kött. Tvärtom ordnar vi köttätare alltid vegetariska alternativ om någon vill. Kanske är det därför jag blir så provocerad av alla dessa vegetarianer som vill tvinga köttätare att äta vegetarisk mat....
Visa på X →SVT:s ledning vill nu ha hjälp av vänstern att bekämpa den onda högern. Samtidigt förstår inte SVT:s ledning att inte alla ser hur oberoende de är. När ledningen för skattefinansierad media skriver den här sortens debattartiklar har vi problem. https://www.dn.se/kultur-noje/svt-chefer-varfor-ar-det-sa-tyst-fran-vanster-i-debatten-om-public-service/


@NiklasWykman Du gjorde en fantastisk insats👍👍
Visa på X →