Frihamnsdagarna! 🇸🇪

400
inlägg
Frihamnsdagarna! 🇸🇪

Be there or be 🔲! @SD_Goteborg

Generellt om beräkningarna: - Alla antaganden är öppet redovisade. - Alla källor och allt datamaterial är redovisade. - Studien bör vara replikerbar för vem som helst som vill kontrollera resultaten.
Visa på X →Vad får man under ett år för 130 miljarder? - Man får 200 000 grundskolelärare. - Man får 5 500 intensivvårdsplatser. - Man kan höja pensionen med 5 000 kr månaden före skatt för den genomsnittlige pensionären.
Visa på X →Här har vi det svart på vitt gott folk - fastighetsskatten ÄR en förutsättning för en rödgrön regering. https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/s-kan-lova-och-s%C3%A4ga-vad-de-vill-om-fastighetsskatten/ar-AA10Mz3L?ocid=msedgntp&cvid=0cc490b9b0914d898fffa708ed3dc32d
Visa på X →Elräkningen var svindyr redan före jul, dvs innan invasionen av Ukraina. Således är det sossepriser, inte putinpriser.
Visa på X →Barn reduceras till ett integrationsverktyg i Socialdemokratins Sverige, när man ska uppnå en ”socialt allsidig sammansättning”.
Visa på X →@DiracImpulse @sdriks Det är därför lagstiftningen ska utformas som i Danmark: Man undantar "utsatta" områden vissa tider på dygnet från kontantplikten. Kan Danmark så kan vi!
Visa på X →5/n Därför behövs en nationell kontantstrategi. Vi menar att handeln SKALL acceptera kontanter som betalningsmedel!
Visa på X →4/n 3) Kontantfrågan är viktig ur beredskapssynpunkt. I mars månad, efter invasionen av Ukraina ökade kontantuttagen med 30 % - en tydlig signal till politikerna om att svenskarna vill ha kontanterna kvar!
Visa på X →3/n 1) Svenskarna har inte tillfrågats om man vill avveckla kontanterna. 2) Pensionärer, människor med funktionsvariationer och landsbygden vill och behöver använda kontanter i sin vardag.
Visa på X →2/n Om kontantavvecklingen fortsätter i samma tempo som nu så kommer Sverige vara HELT kontantfritt innan 2030. Vad är problemet med det?
Visa på X →CASH IS KING SD har som första parti gått ut och krävt kontantplikt för livsnödvändig konsumtion som: - Livsmedelsaffärer - Apotek - Bensinmackar https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/nyheter/stopp-f%C3%B6r-m%C3%B6jlighet-att-betala-r%C3%A4kningar-kontant/ar-AA10G5Te?ocid=msedgntp&cvid=78a3b1e61d4c4377be9324ab0082a57e
Visa på X →Således gör varje röst på partier utanför riksdagen i praktiken lika mycket skada som en röst på vänsterblocket.
Visa på X →15 000 röster skiljer det mellan blågult och rödgrönt.
Visa på X →Sverigedemokraterna såg det komma! - J.Åkesson #SD2022
Visa på X →Sverige ska bli bra igen 🇸🇪 #SD2022
Visa på X →I tider av räntehöjningar och fallande bostadspriser, låt mig påminna er om att SD vill slopa det andra amorteringskravet:

Godmorgon! 🤦♂️
Visa på X →Men för all del, låt oss blixtinkalla finansutskottet för ett "krismöte" a la Mp 🤡
Visa på X →"Det finns ingen regering som kan trolla bort inflationen. Men av Sveriges två regeringsalternativ finns det ett som kommer att fortsätta öka den ekonomiska pressen på svenska hushåll." https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ALjnWx/kommer-inte-hoja-skatt-pa-gavor-eller-fastighet
Visa på X →Västkusten 💙💛

@foretagarna @SDTobbe @Ungsvenskarna Här har vi ett parti och en ledamot som profilerat sig inom frågan och gjort sitt yttersta för att föra upp den på den politiska dagordningen. Vidhåller att det alltjämt är ett märkligt beslut, och att det förmodligen finns partier som gjort mindre.
Visa på X →@SDTobbe @Ungsvenskarna @foretagarna Har ni fått någon rimlig förklaring? Annars är det mycket märkligt, skandal faktiskt.
Visa på X →Det är regeringens medvetna beslut i miljö-, energi- och skattepolitiken som gjorde det dyrt att betala elräkningen och tanka bilen redan före jul, dvs innan krig i Europa. Sanslös desinformation från finansministern. https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/damberg-inflationen-beror-p%C3%A5-utlandet-inte-v%C3%A5ra-st%C3%B6d/ar-AAYrhT6?ocid=msedgntp&cvid=69c71b88cb554fe68cc7384c5a2c6cdc
Visa på X →