@BrynasUnited @beckmansasikter Yes. Kring bostadspolitiken finns en bred samsyn mellan Tidöpartierna, både kring problembild och lösningar. Så var det redan förra mandatperioden.
Visa på X →177
inlägg
Skicka gärna en slant för att hjälpa de drabbade i Cherson och omkringliggande områden.
Visa på X →@CarlOskar Jag visste att du hade många kvaliteter @CarlOskar men den här skildringen var nog bland de mest berörande från kriget jag läst.
Visa på X →Vi satsar istället på genomförbara reformer som är bra för Sverige utan att elda på inflationen här och nu. Det är att ta ansvar, att höja skatter för miljarder är inte det. 6/6
Visa på X →Men eftersom S själva vet att de inte kommer få igenom sin politik så passar de på att lova guld och gröna skogar till allt och alla. Det är inte seriöst. Det socialdemokratiska korthuset kommer att falla när de i höst tvingas redovisa hur alla deras förslag ska finansieras. 5/6
Visa på X →Det är ansvarslöst mot väljarna att lova massa saker men sen aktivt välja att inte berätta hur detta ska finanserias. Väljarna förtjänar mer än så. 4/6
Visa på X →Som så många andra förslag de lägger fram nu saknas pengarna för det i deras budget. Vill S att vi ska låna? Eller döljer det sig skattehöjningar på arbete, kapital och återinförd fastighetsskatt för att deras politik ska gå ihop? 3/6
Visa på X →Men S själva valde att inte ha med det i sin budget. Hur tänker man då när man går ut och säger en sak men inte har en lösning på hur det ska finanserias? 2/6
Visa på X →Flera S-företrädare har varit ute och sagt att de vill se ett investeringsstöd för bostadsbyggande. Det gamla stödet var ineffektivt, dyrt och har fått mycket kritik. Men S vill återinföra det utan att berätta vem som ska betala 🧵 1/6
Visa på X →@Mrdobrovolskis @ZelenskyyUa @moderaterna @SwedishPM Its 40 mm but I guess it feels like 90 mm if you are russian.
Visa på X →@OkandSoldat Hör av dig om du vill hålla en föreläsning i riksdagen. Svårigheten kan eventuellt vara kalendermässig på grund juluppehåll, men kan jag vara behjälplig är jag det.
Visa på X →@gustafgothberg @MarieLouise_HS Väldigt bra besök, många kloka lärdomar att dra av Ukraina.
Visa på X →Ösregn, stormvarning och perrong full av blöta resenärer. Då låser @SJ_AB tåget för att kunna städa ostört. Allt för kundupplevelsen.

@Tranan_ @dim0kq @Cornubot @hanifbali @OAJonsson Snyggt!
Visa på X →Fångade (S) partisekreterare @TobiasBaudin på bild när han försökte sätta upp en affisch på spårvägens stolpar som är otillåtna. Så går det när man försöker låta en stockholmare affischera i Göteborg. (Självklart avbröt jag honom innan han hunnit sätta upp den).



@svtnyheter Ni påstår att Porosjenko inte har någon officiell politisk ställning idag. Han är väl fortfarande folkvald ledamot av parlamentet vilket i högsta grad är ett officiellt politiskt uppdrag?
Visa på X →Den här tweeten höll sig inte fräsch jättelänge.
Visa på X →Två barn skjuts när dem leker - och det som upprör justitieministern mest är att han får kritik.
Visa på X →Jag skriver idag i Dagens Medicin om att Sverige riskerar stå utan ambulansflyg mitt i pandemin. På grund av ett simpelt misstag av regeringen. https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/sverige-kan-sta-utan-ambulansflyg-under-pandemin/
Visa på X →@gustafgothberg Krävs en vänsterpartist för att fundera på om man fördömer våld eller inte. En självklarhet i alla andra partier.
Visa på X →@frick @moderaterna @hampushagman @kdriks @EFNTV @LoveJosefsson @Finwire Tack för ett trevligt besök!
Visa på X →Jag ställde en fråga till regeringen om tidsplanen (som nu börjar bli tight) för att tillsätta utredningarna kring hyressättningen i Sverige, och om lagstiftningen kommer hinna vara på plats som det är överenskommet i JÖK:en. Fick detta som svar #bopol #svpol


@GTnyheter @cbperlenberg @gustafgothberg @GTledare Gustaf Göthberg är grym, inte tu tal om saken. Men två korrigeringar. Gustaf var en av Göteborgsmoderaternas två prioriterade kandidater (tillsammans med Warborn) och stor del av filmmaterialet i Gustafs film är hämtat från Göteborgsmoderaternas valfilm 😉
Visa på X →@UlrikaWendt @asainorberg Tack själv för ett intressant seminarie!
Visa på X →Tältet till vänster är moderaternas, det till höger SD. I natt tände terrorister på det högra. Två ordningsvakter rökskadades när de släckte branden. Det är inget angrepp mot SD. Det är ett angrepp mot alla partier, mot demokratin och mot vårt samhälle i stort #gbgpol #svpol

