Att stänga av pubertetens normala hormonproduktion påverkar könsorgan, skelett, muskler och hjärna. Inom vården av unga med könsdysfori tycks man hållit tyst om sådana risker. Ett barn som fått stopphormon i 5 år fick urkalkat skelett, kollapsade ryggkotor och ständiga smärtor.
Visa på X →407
inlägg
”Vården har varit experimentell” Tonåringar behandlas med stopphormoner för att stänga av puberteten. Samtidigt finns studier som visar att 80% av barnen med könsdysfori tillfrisknar om de får genomgå puberteten. https://www.expressen.se/kronikorer/agnes-wold/detta-ar-var-nya-medicinska-skandal/
Visa på X →Moderaterna börjar visst bli oroliga för konkurrensen inför EU-valet. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/moderaternas-kanga-till-kd-toppen-originalet-battre-an-kopian/
Visa på X →Den borgerliga partierna och SD har som helhet vunnit ökat stöd under hösten. Vänsteroppositionens försprång minskar och trenden kan förhoppningsvis stärkas när fler reformer levereras som kan göra Sverige starkare och tryggare. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/oppositionens-overtag-halverat-sedan-sommaren
Visa på X →KD säger nej till både avskaffat krav på diagnos och sänkt åldersgräns för juridiskt könsbyte. Vi hoppas fortfarande att S ska tänka om när det gäller M och L:s förslag till ny könstillhörighetslagstiftning.
Visa på X →”Frågan om transbarnen är komplex och om samhället seglar snett i den kan konsekvenserna bli förfärliga” Viktig artikel i SVD! Läsvärt inte minst för de sex partier som nu planerar lagändringar för att göra det enklare att ”byta kön”. https://www.svd.se/a/69293e/fragan-om-transbarnen-ar-komplex-och-kanslig
Visa på X →Svenskt medborgarskap innebär rättigheter och skyldigheter. En skyldighet är att försvara vårt land. Det gäller alla, och Sveriges totalförsvar bygger på det. Ofattbart vilset av Magdalena Andersson (s) och vänsteroppositionen att kalla statsministerns budskap ”splittrande”.
Visa på X →@Skattebetalarna @christianxstrom @bengtzboe @SvDDebatt Det behövs omprioriteringar bland de offentliga utgifterna för att stärka försvar och rättsväsende, förbättra skolresultaten och för att kunna erbjuda en sjukvård i toppklass, men det krävs också omprioriteringar för att skapa förutsättningar för företagande och tillväxt. 👍🏻
Visa på X →"Det är tid för handling” Regeringen arbetar skyndsamt för att stärka det civila försvaret och inte minst sjukvården som kommer vara en avgörande del i Sveriges motståndskraft." @CarlOskar @AckoAnkarberg @kdriks https://www.di.se/debatt/sveriges-beredskap-starks-pa-flera-omraden/?fbclid=IwAR2oX5DHCBQlSyq-gi_9MpVbAXaWnUN0U8cKQoZ73evL2q6RiMOmxNqMhOQ_aem_AbzYJdQSg8JTMap4IemcbMbNr5Zh6cdIL80ZuFv0DPnx5F-QRYSYRS7YnhxAYZ-2W8o
Visa på X →KD: ”Sverige måste öka försvarsanslagen” https://www.dn.se/sverige/kd-sverige-maste-oka-forsvarsanslagen/
Visa på X →”Upprustningen av det svenska försvaret måste gå snabbare.” ”Målet om att två procent av Sveriges BNP ska gå till försvaret kommer inte räcka” ”Kravet kommer att ingå i förhandlingarna inför Försvarsberedningens slutrapport” Bra @MikaelOscarsson (KD) https://omni.se/a/GMdOv9
Visa på X →”Det högerparti vars konservativa idéarv gjorde det bäst skickat att försvara de ömtåliga mönstren har varit bättre på att uttrycka liberala idéer.” ”Och gav därmed S den bästa gåva partiet kunnat få” Träffsäkert som vanligt av @Barrling , nu om M i @SvD https://www.svd.se/a/EQV6M3/katarina-barrling-m-gav-s-den-basta-mojliga-gavan
Visa på X →Det här är en korrekt slutsats av @ghokmark och den enda vägen framåt för Sverige och Europa. 🇺🇦
Visa på X →Det finns ingen annan utgång än att Ukraina vinner kriget. Estland visar hur de med stöd av väst kan göra det. 🇺🇦 @SvDledare https://www.svd.se/a/P4VLRX/edward-lucas-estland-visar-hur-ukraina-kan-vinna
Visa på X →Det här att vaddera tillvaron och skydda barnen från varje utmaning som kan få dem att växa är verkligen förödande. Vuxenvärlden i Sverige skulle behöva börja tro på barnens förmåga istället för att försöka skydda dem från livets alla svårigheter.
Visa på X →Förskolor som vägrar adventsljusstakar och stjärnor i fönstren, och som inte låter barn pyssla med änglar har jag sett. Att föräldrar idag portas från luciatåg med syfte att skydda barn från att behöva uppträda, och ev. prestationsångest, var dock nytt. https://www.blt.se/ledare/barn-tal-att-ga-i-luciatag/
Visa på X →Kriminalvården informerar inte polisen om kvinnomisshandlare med hög återfallsrisk på grund av sekretess. Sis anmäler inte alla våldsbrott på ungdomshem på grund av sekretess. Vad är det frågan om? Bra att regeringen tar itu med frågan om sekretessen! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BXkKW/sis-anmaler-inte-valdsbrott-pa-ungdomshem
Visa på X →Vi behöver få till en långsiktig, hållbar och förutsägbar läkemedelslagstiftning som kan bidra till att stärka Europas internationella konkurrenskraft och som banar väg för investeringar och tillväxt i Sverige och vår del av världen.
Visa på X →EU-kommissionens förslag till nytt läkemedelspaket är ett omfattande lagförslag som kommer att påverka hela Europas och därmed Sveriges förutsättningar inom life science-sektorn.
Visa på X →Stort grattis på högtidsdagen alla livdragoner där ute! Vi som gjort militärtjänst som beriden högvakt vid kavallerikasern i Stockholm fick lära att 4 december är K1:s högtidsdag. Detta efter Karl XI och Nils Bielkes stora seger i slaget vid Lund 1676. #svfm #föpol


Manifestation utanför ryska ambassaden till stöd för Ukrainas kamp för fred och frihet. Ryssland har makten att avsluta kriget, så ta ert ansvar. Stoppa mördandet! Stoppa kriget! Ryssland ut ur Ukraina! 🇺🇦 Läs mer vad jag talade om här: https://www.facebook.com/892890313/posts/pfbid0wQfsX9gV8GKArBD4knK8ros9vudw6wADApspaTdeoXwmcCspDW9pCSxgrgquFGyvl/?d=n&mibextid=WC7FNe


Vänsterpartiet och Revolutionär Kommunistisk ungdom (RKU) till tonerna: ”Leve Palestina och krossa sionismen. Och vi har kastat stenar på, soldater och poliser. Och vi har skjutit raketer, mot våra fiender. Och hela världen känner till vår kamp.” Samma gamla Vänsterpartiet.
Visa på X →@KarlssonMax @nikeorbrink Mycket mystik bakom den inofficiella vallåten. De som vet, vet. 😄
Visa på X →

KD har nu tagit ställning för att införa ordningsbetyg i skolan. Varje barn har rätt att känna sig trygg i skolan och ska bemötas med respekt. Så viktigt, efterlängtat och bra! #kdting
Visa på X →