80 miljarder i reformutrymme. För att bryta lågkonjunkturen. Få igång tillväxten och ge dig framtidstro.
Visa på X →400
inlägg
Nu blir det verklighet med en pensionsgas som vi som första parti föreslog. Det är rimligt att pensionsspararna får ta del av bra utveckling av vårt gemensamma pensionskapital. https://www.liberalerna.se/nyheter/infor-en-pensionsgas
Visa på X →Det gör skillnad beroende på vem som styr!
Visa på X →En historisk dag. Idag tas ytterligare ett stort liv för att bygga ny kärnkraft på Ringhals. Viktigt för Varberg, Halland och Sverige. Stolt över att tillhöra det parti som allra längst sett behovet. Ja tack till fossilfri planerbar energi. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/besked-vantas-komma-om-ny-karnkraft-idag
Visa på X →En historisk dag för Sverige och för Varberg. För att klara klimatomställningen behövs fossilfri planerbar el. Näringslivet måste kunna lita på tillgången på el. Följ pressträffen på plats i Bua klockan 14.


@britz_johan har helt rätt! Sverige behöver öka tillväxten och då gäller det att underlätta för företagen. Inte öka byråkratin. https://www.dn.se/sverige/ministern-johan-britz-vill-ga-emot-tidoavtalet/
Visa på X →Pinsamt! DN Ledare går på Centerns dimridå. I verkligheten har regeringen gjort flera saker, utökat växastödet, förenklat bygglovsprocessen och höjt taket för FoU-avdraget. Med L blir det enklare för företagare på riktigt, inte bara på pappret som med C. https://www.dn.se/ledare/sverige-har-ett-forenklingsrad-gissa-hur-manga-forslag-som-har-levererats/
Visa på X →Socialdemokraterna verkar ha glömt läxan från 90-talskrisen. I stället vill man öppna utgiftskranen ännu mer – utan konkreta svar på hur notan ska betalas. Det är inte en väg framåt för Sverige. Välfärd kräver tillväxt och en ansvarsfull ekonomis politik https://dise.page.link/?link=https://www.di.se/debatt/s-behover-forsta-att-valfard-kraver-tillvaxt/
Visa på X →@viktorbk Revisor, kassör, ordförande, fotbollstränare, klassförälder, lärare, läkare, ingenjörer, studieledare mm. Det är många som tycker det är rimligt att bilda sig, bete sig och bry sig.
Visa på X →Det är enkelt att lova saker. M Andersson sa att svenska folket är smarta i sitt tal. Jag håller med. Därför kommer de syna bluffen. Man kan inte radikalt öka utgifterna utan att också öka intäkterna. För ingen vill väl tillbaka till 90 tals krisen skapad av S oansvariga politik
Visa på X →Nej SVT! Magdalena Andersson var inte den första kvinnliga finansministern. Det var Anne Wibble! @svt

@bromantiker Så dåligt!
Visa på X →Arbetsgivare har betydligt högre kostnader för den anställde än lönen. Den anställde betalar betydligt mer i skatt än på sin inkomst. Nu ska det bli tydligare för statsanställda genom att arbetsgivaravgiften ska redovisas på lönebeskedet. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/06/arbetsgivaravgifterna-ska-synliggoras-for-statsanstallda/
Visa på X →@liberalerna @SMohamsson Hurra!
Visa på X →Mkt arbete bakom detta viktiga beslut. Stolt och glad över att vi kan se förbi skillnaderna och samla oss för viktiga beslut över flera mandatperioder. För Sveriges trygghet och finansiella stabilitet. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/samtliga-partier-star-nu-bakom-historisk-upprustning
Visa på X →@TobiasBaudin Småsinthet klär ingen. Ett grattis skulle passa så mkt bättre
Visa på X →Kan bara hålla med! Full fart framåt.
Visa på X →Grattis till oss för vår nya partiledare! Full fart framåt!
Visa på X →När vi tog över efter valet låg inflationen på över 10% och styrräntan 4%. Nu är inflationen nedpressad och Riksbanken har sänkt styrräntan igen. Att bekämpa inflationen har varit det viktigaste, den gör alla fattigare. Gemensam insats från regeringen, löntagarna och Riksbanken
Visa på X →Anna-Karin Hatt återupprepar så fort hon kan att hon senast varit i näringslivet. Det är inte näringslivet att leda LRF o Almega. Det är bla opinionsbildning. Viktigt arbete men inte näringslivet. https://www.expressen.se/ledare/lydia-walsten/falsk-marknadsforing-anna-karin-hatt/
Visa på X →Släpp sargen – öppna dörren till euron. Kronan urholkar vår köpkraft, driver upp räntor och minskar vårt inflytande i EU. SD:s svar? Mer isolering Vårt svar? En euro‑option – så vi kan agera snabbt när läget kräver. @JoarForssell @nilsson_elin_ https://www.svd.se/a/25Ovbx/liberalerna-det-ar-dags-att-sverige-infor-euron?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Ingen annan rörelse i Sverige har byggt ett eget ekonomiskt ekosystem för att befästa sin makt. Regeringen borde göra som Jonung föreslår, Kartlägg S-komplexet – svensk demokrati förtjänar insyn. https://www.svd.se/a/25AbJr/lars-jonung-kartlagg-det-s-styrda-affarskomplexet?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Inte en dag för tidigt. Nu hoppas jag detta sänder en tydlig signal om hur farligt det kan vara. https://www.dn.se/sverige/lustgas-i-berusningssyfte-forbjuds-elva-har-dott/
Visa på X →Snart bara Sverige och Ungern kvar. Jag vill tillhöra Euro sällskapet. Inte det andra.
Visa på X →Diskussioner om att kronan stärkts kraftigt senaste tiden. Kom ihåg att svenska kronkursen mot Euron 2003 var ca 8,60kr. Sverige och svenskarna var förlorat otroligt mycket på att stå utanför Euro samarbetet.
Visa på X →