Varenda gång högern styr… och vanligt folk ser inte röken av pengarna innan de är slut.
Visa på X →121
inlägg

Det här kan inte fortsätta.
Visa på X →Beklämmande
Visa på X →Viktigt om hur idrotten blir allt mer en klassfråga och allt mindre lek. En ohälsosam utveckling. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/aJw39A/alexander-parleros-det-ar-synd-om-barnen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Varför vill Tidö stoppa en KU-granskning av Landerholm-affären?
Visa på X →@AsaWestlund Ja, den var klarsynt. Kokar ner till att tjäna kapitalets intressen, oavsett vad.
Visa på X →Regionen kämpar med att ge bra vård åt alla trots att regeringen skär ned. Likaså med kulturen, som även den är en del av vår välfärd, men där regeringen också skär ned. Fint hur msk håller emot och istället försöker bygga!
Visa på X →SD-regerigens slakt av folkbildningen och replokalerna i landet tystar svenskt musikliv och musikexport. Vi måste få en ny riktning för svensk kultur!

Att SD vill tysta opposition är känt. Liksom att M inte bryr sig om annat än skattesänkning för de sina. Det ideologiska förfallet sker främst hos dem som en gång faktiskt bar ett bildningsideal. https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman-dagens-nationalister-demolerar-ett-av-de-svenskaste-kulturarv-som-finns/
Visa på X →SD-regeringen är ett slag i ansiktet mot folk runt om i landet, mot folks vardag och Sveriges sammanhållning. https://www.svt.se/kultur/ny-rapport-30-procent-av-studieforbundens-lokaler-har-stangts-ner
Visa på X →Vem vet, just den här gången blir resultatet kanske inte lägre tillväxt, ökad arbetslöshet, sämre välfärd och stora underskott! Bara för att det har blivit så varje gång hittills.

Istället för insatser mot arbetslöshet och nyrekrytering och för att stärka skolan och sammanhållningen prioriterar Kristersson och Åkesson att sänka skatterna för sig själva. Politiken att göra rika rikare och fattiga fattigare slutar alltid med underskott och försvagat Sverige.

Det går åt fel håll med SD-regeringen. På område efter område.
Visa på X →Resultatet av högerns politik: fattigdom. Och så är det varje gång de styr.
Visa på X →Kom oförhappandes att tänka på sossefotboll 2.0. Och på Socialdemokraternas förslag på elitsatsning.
Visa på X →@emmafastesson Haha!
Visa på X →Gängkriminell moderat ser lukrativt på att driva HVB-hem. Såklart. Det här beskriver tyvärr bra ett samlat problemkluster:

Det här är så bra och viktigt. SD-regeringen gör Sverige fattigare och saknar plan. S pekar ut riktningen. Tillväxt på riktigt. https://www.di.se/debatt/tillvaxtpakt-for-sverige/
Visa på X →Klimatministern behöver trassla sig ur två saker: 1) att utsläppen ökar och Sverige blir sunkigt och fattigt som följd, 2) att hon lovat avgå om utsläppen ökar.
Visa på X →Det här är inte klokt. Vi måste hålla ihop mot Ryssland! https://omni.se/ryssland-och-belarus-far-ater-tavla-i-paralympics/a/lwBaxe
Visa på X →Intervju i @DNKultur




Bra Teresa!
Visa på X →@fredrikolovsson Bra fråga.
Visa på X →Varje gång underskott. SD-regeringen struntar i tillväxt, i välfärd och i arbetslöshet. Alltså sånt försakar de - för att bara sänka skatten. Sverige och svenskarna blir fattigare. Och så ser det ut varje gång som högern styr. Varenda gång.
