Missa inte ”Sillamackans revansch”. Låten är baserad på en text jag skrev 1996 som av proffstyckare och elit hånades och förlöjligades. Och så görs än idag… https://open.spotify.com/album/5DnGKTa52u5OigWfTBYf9J?si=cma6QnkuSAW9Dk8Ydg-VCg
Visa på X →410
inlägg
Today @MarkusWiechel and I had a very pleasant meeting with H.E. Mr @OlzhasSul, Ambassador of Kazakhstan to Sweden, and Mr Arnur Gabdullin, Counsellor at the Embassy of Kazakhstan. 🇸🇪🤝🇰🇿


https://www.bjornsoder.net/sida-behover-ersattas-av-en-modern-bistandsmyndighet/


@EliAfriatISR 🇸🇪
Visa på X →Regeringen har tagit viktiga steg för att förändra biståndets inriktning. Nu är det dags att ta nästa steg: att också förändra organisationen som förvaltar det. https://www.bjornsoder.net/sida-behover-ersattas-av-en-modern-bistandsmyndighet/
Visa på X →https://www.aftonbladet.se/debatt/a/6aKEW/lat-andra-fa-chansen--skrota-almedalen
Visa på X →”Uppsala universitet lade över 270 000 kronor på ett mingel i Almedalen. SD-ledamoten Björn Söder anser att högskoleminister Lotta Edholm (L) bör ”ta sig en funderare” på hur universitets styrelse fungerar.” @altingetse https://www.altinget.se/artikel/riksdagsledamot-rasar-mot-universitetets-mingelnota-mycket-pengar
Visa på X →Anser högskoleministern generellt att det är ändamålsenligt med ett universitets uppgifter att arrangera mingel för flera hundra tusentals kronor under politikerveckan, och avser ministern att vidta några särskilda åtgärder? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-hogskoleministern-angaende-universitets-mingelkostnader-i-almedalen/
Visa på X →Avser @BenjaminDousa att ta initiativ till att pröva om Sida i sin nuvarande form bör reformeras, slimmas ned eller ersättas av en ny myndighet som bättre motsvarar regeringens nya biståndsinriktning? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-bistandsministern-angaende-behovet-av-en-modern-och-effektiv-bistandsmyndighet/
Visa på X →@BenjaminDousa Mkt bra med omläggningen av svenskt bistånd! 👏 Med smalare och effektivare bistånd till vårt näromr kan även Sida bantas ned rejält. Dags att effektivisera myndigheten, alt att lägga ned den och skapa en ny effektiv och slimmad myndighet med rätt fokus och utan aktivister.
Visa på X →Today it’s the Independence Day of Ukraine. Slava Ukraini! 🇺🇦


@alicemedce Det är väl få som tar @johanssonmorgan på allvar? Eller någonsin tagit honom på allvar?
Visa på X →@lundhsammeli Vad gjorde ni själva när ni satt vid makten? Den nuvarande regeringen har haft fullt upp med att städa upp efter er. Det tar många år att göra. Men vi är på god väg.
Visa på X →Helt rätt från @jimmieakesson! Regeringen har landat helt fel i detta tyvärr. Om det är påtryckningar och desinfo från UD-aktivister bakom regeringen plötsliga omsvängning är osäkert, men det har säkerl stor betydelse. Inte desto mindre är det tragiskt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nydaad/akesson-om-efterlysningen-jag-star-inte-bakom
Visa på X →Ser till att sitta med när barnen vill titta på @LillaAktuellt så jag kan korrigera de vinklade reportage som SVT försöker påverka barnen med. Särskilt när det gäller situationen i Gaza. Jag uppmanar alla föräldrar att inte låta barnen sitta själva och titta på programmet.
Visa på X →Socialdemokraterna driver på för att Sverige ska ta emot patienter från Gaza. Men de vägrar svara på vilka svenska patienter som ska bortprioriteras. Cancersjuka? Äldre? Barn? Vilka, @socialdemokrat? Ni måste kunna svara på detta!
Visa på X →Anser högskoleministern att det är rimligt att svenska myndigheter uttalar sig i utrikespolitiska frågor som ligger utanför deras kompetensområden, och avser ministern att vidta några åtgärder med anledning av det som skett? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-hogskoleministern-angaende-utrikespolitiskt-uttalanden-fran-svenska-myndigheter/
Visa på X →https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lorena-delgado-varas-utesluts-ur-vansterpartiet
Visa på X →Glädjande att Daniel Riazat nu förmodligen kastas ut ur V. En person som uppträder så ohövligt och mot alla svenska normer har inte i Sveriges högsta beslutande församling att göra. Det har varit en skymf mot demokratin i alla år. Nu slipper vi förhoppningsvis honom efter valet.
Visa på X →Preparations for the exhibition “Belarus. Art from Behind Bars” to highlight Belarusian political prisoners. The exhibition will take place in the Swedish Parliament from September 9–19.


This is where he belongs…


Och värre lär det bli nästa sommar. Då är det valår och journalisterna vill i vanlig ordning hjälpa sina vänner i Miljöpartiet med att skrämma upp folk om jordens undergång. Nästa är blir det ännu mer alarmerande. Vänta bara och se…


Aftonbladet benämner Hamas-terrorist som ”stjärnreporter”. @Aftonbladet fortsätter stå på fel sida av historien. Under 2:a världskriget stod man på nazisternas sida. Nu står man på Hamas sida. @Aftonbladet är i alla fall konsekvent.








Maa den stora diskrep i eko resurser mellan det som företaget hävd behövs, och det reg satsar, anser @ErikSlottner det vara tillräck f a åtg de sårbarh som hävd finns i nätsyst i händ av kris, el avs han att vidta någr andra åtg för att säkerst nätsyst? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-civilministern-angaende-natsystemets-sakerhetsbrister/
Visa på X →