Bra! https://www.expressen.se/kultur/nalin-baksi/i-sverige-har-vi-vant-oss--vid-fusk-och-korruption/
Visa på Bluesky →Åsa Westlund
Socialdemokraterna
@asawestlund.bsky.social (Bluesky)@AsaWestlund@respublicae.eu (Mastodon)@AsaWestlund (X)2192
inlägg
Håller med. https://www.expressen.se/kultur/nalin-baksi/i-sverige-har-vi-vant-oss--vid-fusk-och-korruption/
Visa på X →Vilket samhälle ska vi ha? För min del vill jag ha ett samhälle där vi värdesätter det omätbara. https://www.dn.se/kultur/josefin-olevik-nu-vandrar-pappa-runt-i-hemmet-som-en-vilsen-don-quijote/
Visa på Bluesky →Vilket samhälle ska vi ha? För min del vill jag ha ett samhälle där vi värdesätter det omätbara. https://www.dn.se/kultur/josefin-olevik-nu-vandrar-pappa-runt-i-hemmet-som-en-vilsen-don-quijote/
Visa på X →S vill satsa en kvarts miljard på att sätta unga i arbete https://omni.se/s-vill-satsa-en-kvarts-miljard-pa-att-satta-unga-i-arbete/a/BxMn8g
Visa på X →Skattepengar ska användas effektivt. Inte till att gynna vinstdrivande bolag vars enda intresse är att tjäna pengar. https://www.sverigesradio.se/artikel/kry-lakare-kan-ta-100-patienter-pa-en-dag
Visa på X →Risken när hela regeringen beter sig som en besserwisser är att det är människor som hamnar i kläm när lagarna ska tillämpas. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskarrapport-regeringen-ignorerar-lagradet-i-hogre-grad-an-sina-foregangare
Visa på X →Regeringens politik driver på klyftorna i Sverige. https://www.tv4.se/artikel/2lGqEtwzTsehALLWGLIisK/var-fjaerde-har-mindre-aen-500-kvar-vid-slutet-av-manaden
Visa på X →Regeringen har länge gjort allt de kan för att blanda bort korten för att slippa stå för sitt enorma misslyckande i klimatfrågan. Men att medvetet påstå helt falska saker är grövre än tidigare. Därför KU-anmäler vi nu statsministern med flera. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraterna-ku-anmaler-ulf-kristersson
Visa på Bluesky →Regeringen har länge gjort allt de kan för att blanda bort korten för att slippa stå för sitt enorma misslyckande i klimatfrågan. Men att medvetet påstå helt falska saker är grövre än tidigare. Därför KU-anmäler vi nu statsministern med flera. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialdemokraterna-ku-anmaler-ulf-kristersson
Visa på X →Att elektrifieringen av trafiken bromsat i Sverige hotar svensk ekonomi, jobb ochkonkurrenskraft. Bedrövligt. https://www.sverigesradio.se/artikel/ab-volvos-vd-varnar-for-att-jobb-kan-flyttas-till-kina
Visa på X →Förstås. Det är så här det ser ut. Vinstuttagen från skolan är helt orelaterad till ”kvalitet”.
Visa på X →!! Kan det bli tydligare att man gett upp om att vinna röster i region Stockholm? M - väljare i Stockholm får ”köpa grisen i säcken”. M i Sthlm tänker inte utse efterträdare till Tamsons förrän efter valet. Otroligt.
Visa på X →Framför allt; om vi hade haft en annan regering så hade hela regeringen engagerats i att skapa en majoritet för att slå vakt om EU-ETS. Statsministern hade inte nöjt sig med ett brev till kommissionen. https://www.dn.se/varlden/peter-alestig-marklig-tystnad-nar-sveriges-storsta-klimatinsats-hotas/
Visa på X →Månader av smutskastning från M i regering har inte hjälpt. M:s siffror i Stockholmsregionen är fortsatt katastrofalt dåliga. Äts upp av SD. Nu lämnar Tamsons. Desperat försök av M att ersätta honom med någon med större lyskraft eller lämnar han bara det sjunkande skeppet?
Visa på X →Elektrifieringen i Sverige har bromsats in. Dåligt för svensk industri, svenska jobb och för klimatet. Näringsministern avfärdar kritiska frågor som ”politiska”. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-fran-tidigare-eu-topp-regeringen-lyssnar-for-mycket-pa-radikalhogern
Visa på X →@Anna_Tenje Surt sa räven.
Visa på X →Regeringen har skuldsatt dig för att kunna sänka skatten för dem som tjänar mest. Byt regering i höst! https://omni.se/s-kraver-aterhallsamhet-infor-varbudgeten/a/zOlLzq
Visa på X →Statsministern har gjort sig beroende av ett parti som väljer kortsiktiga vinster framför ett långsiktigt ansvar för Sverige, skriver Åsa Westlund (S) https://www.gp.se/debatt/regeringen-angrips-hart-av-experter-men-duckar-kritiken-for-att-halla-sd-nojda.39378bb4-2b1e-4024-90cc-bdb15f83dac8
Visa på Bluesky →Statsministern har gjort sig beroende av ett vetenskapsföraktande parti. Det märks. Populism slår expertis varje dag i veckan med den här regeringen. Skriver i GP. https://www.gp.se/39378bb4-2b1e-4024-90cc-bdb15f83dac8
Visa på X →För Sveriges och elevernas bästa är det en katastrof med vinster i skolan. https://www.dn.se/sverige/elever-i-vinstdrivande-friskolor-tjanar-samre-som-vuxna/
Visa på X →Vi måste få bort vinstintressen från skolan! https://www.dn.se/sverige/elever-i-vinstdrivande-friskolor-tjanar-samre-som-vuxna/
Visa på X →Och om Tidö vinner styr SD snart på UD. Hur mkt skattepengar ska då gå till antiabort-organisationer?
Visa på X →I veckan åt delar av regeringen god mat med kungliga vetenskapsakademin. Precis efter att Britz (L) och Busch (KD) avfärdat vetenskapen i klimatpolitiska rådets rapport som politiska ställningstaganden. Skenheligheten.
Visa på Bluesky →I veckan åt delar av regeringen god mat med kungliga vetenskapsakademin. Precis efter att Britz (L) och Busch (KD) avfärdat vetenskapen i klimatpolitiska rådets rapport som politiska ställningstaganden. Skenheligheten.
Visa på X →