RT by @AsaWestlund: Fria Läroverken Norrköping: ”Glädjebetyg förekommer inte hos oss”. Ednias analys av Skolverkets statistik: ”Jo, det gör det visst”. 🐦🔗: https://nitter.cz/Skolinkvisition/status/1748221061995401519#m [2024-01-19 05:49 UTC]
Visa på Mastodon →Åsa Westlund
Socialdemokraterna
@asawestlund.bsky.social (Bluesky)@AsaWestlund@respublicae.eu (Mastodon)@AsaWestlund (X)2195
inlägg
Och imorgon? <p> https://nitter.cz/henrikbrors/status/1748344192504353244#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1748346062044049743#m [2024-01-19 14:05 UTC]
Visa på Mastodon →Utgår ifrån att det finns personer i regeringsunderlaget som förstår hur illa det är att klimatutsläppen ökar. Svenska företag har tills nu använt Sveriges hemmamarknad och goda klimatrenomme för att stärka sin konkurrenskraft. Med regeringens politik riskeras allt detta. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747533996370608361#m [2024-01-17 08:19 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: Läsvärt av @susanne_nystrom i @dagensnyheter ”Romina Pourmokhtari [borde] redan ha avgått på egen begäran. Om inte förr, så strax före jul i samband med att klimathandlingsplanen blottade att Tidöpartierna tänker strunta i klimatmålen för 2030.” https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-romina-pourmokhtari-ar-ung-och-begavad-darfor-borde-hon-avga/ 🐦🔗: https://nitter.cz/strandhall/status/1747535335213441177#m [2024-01-17 08:24 UTC]
Visa på Mastodon →Om man inte har så mycket fakta eller argument så använder man ofta överord istället. Läs gärna Liberalernas röstförklaring idag och notera med de glasögonen alla överord som användes för att beskriva hur bra en klimatpolitik som ökar utsläppen är för klimatet. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747536946174345250#m [2024-01-17 08:30 UTC]
Visa på Mastodon →Regeringen har minskat den statliga finansieringen av skolan med motsvarande 3000 tjänster. Detta i en situation då skolorna drabbats hårt av kostnadskrisen. Istället sänkte man skatten med 12,5 miljarder (!) för de som tjänar mest. För att kompensera just dem för inflationen. <p> https://nitter.cz/marwim123/status/1746991412283895890#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747537912122450045#m [2024-01-17 08:34 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: Talesättet ”med sådana vänner behöver man inga fiender” gör sig påmint. 🐦🔗: https://nitter.cz/hrhellman/status/1747537924936081591#m [2024-01-17 08:34 UTC]
Visa på Mastodon →Pourmokthari har själv varit mycket tydlig med vad hon anser om SD och det de står för. Dagens omröstning tydliggör att hon sitter helt i deras knä och är helt beroende av dem för sin politiska överlevnad. Politiska analyser som hävdar att hon går starkt ur detta haltar något. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747549110847054287#m [2024-01-17 09:19 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: ”Hur ska vi klara en reell kris när vi inte klarar snöväder?” (via @omni_red) https://omni.se/a/BWOROE 🐦🔗: https://nitter.cz/MirjamKontio/status/1747562295956226272#m [2024-01-17 10:11 UTC]
Visa på Mastodon →Hungriga skolbarn när regeringen valde att kompensera höginkomsttagare istället för skolan för kostnadskrisen. På vilket sätt gör det Sverige starkare för framtiden? <p> https://nitter.cz/KarlssonMax/status/1747186116355051645#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747570448345264423#m [2024-01-17 10:43 UTC]
Visa på Mastodon →Regeringen har inlett året med att ropa ”vargen kommer” (genom att låta som att det blir krig imorgon) och demobilisera stora gruppers försvarsvilja (genom att ifrågasätta stora gruppers vilja att försvara vårt land). Det behövs ett annat ledarskap. https://www.dn.se/debatt/statsministern-borde-samla-folket-inte-skramma-och-splittra/ 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747518209656271224#m [2024-01-17 07:16 UTC]
Visa på Mastodon →Regeringens och klimatministerns klimatpolitik är usel. Den leder t o m till ökade utsläpp. Så lätt raserades decennier av föregångslandet Sveriges arbete. Detta är tydligt regeringens samlade ansvar och ytterst Kristerssons. Sverige behöver en ny regering så fort som möjligt. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747531959788540163#m [2024-01-17 08:11 UTC]
Visa på Mastodon →Liberalerna menar att klimatministerns dundrar på med klimatpolitik. Det stämmer ju. Men den dundrar på åt fel håll. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747532182631989677#m [2024-01-17 08:11 UTC]
Visa på Mastodon →Det här är spännande och roligt! Och bra för Sverige. <p> https://nitter.cz/matsperspektiv/status/1747516158348079454#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1747532668919484609#m [2024-01-17 08:13 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: Vi ska förbereda oss för krig, säger civilförsvarsministern i skarp ton. Samtidigt ansvarar han för att det är 500 färre skyddsrum än 2022. Nu väntar vi bara på att statsministern ska dra en vals om att det är invandrarnas fel. Denna regering alltså, så sjukt inkompetent. #svpol 🐦🔗: https://nitter.cz/TonyJohansson78/status/1746471660163584268#m [2024-01-14 09:57 UTC]
Visa på Mastodon →Det finns verkligen inga gränser för vad friskoleägarna kan göra för att gå ökad lönsamhet. Därför måste vinstintressen bort från svensk skola. Det kommer aldrig gå att kontrollera bort alla avarter vinstjägarna kommer på. <p> https://nitter.cz/Skolinkvisition/status/1738149851169251349#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1738477725197951303#m [2023-12-23 08:32 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: Oj då, hur ska det gå för SD:s partisekreterare Mattias Bäckström Johanssons aktier i bolaget nu? https://aip.nu/varnade-for-natkasinon-kopte-natkasinoaktier/ 🐦🔗: https://nitter.cz/jannesoderstrom/status/1738152746669248880#m [2023-12-22 11:01 UTC]
Visa på Mastodon →Vinstintressen hör inte hemma i svensk skola. Tror ni ägarna kommer använda sina vinstuttag för att betala tillbaka? https://tt.omni.se/friskolan-fick-ut-miljoner-med-fel-uppgifter/a/dwVBdB 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1738102899513708870#m [2023-12-22 07:43 UTC]
Visa på Mastodon →I SD-regeringens prioriteringar ryms inte bra sjukvård åt alla. <p> https://nitter.cz/fredrikolovsson/status/1738100872125506002#m </p> 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1738119913443631537#m [2023-12-22 08:50 UTC]
Visa på Mastodon →All makt i Sverige utövas under lagen. Klimatlagen säger att regeringen ska presentera en klimathandlingsplan. Kan det dokument som överlämnats till riksdagen sägas uppfylla lagkraven? Tveksamt. Lagens ”bör”-krav är inte att likställa med ”om regeringen har lust”. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1738124201360286014#m [2023-12-22 09:07 UTC]
Visa på Mastodon →Klimatet. Vår tids ödesfråga. Sverige ger under den här regeringen upp framtiden genom att dumpa ambitionerna. 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1737828672277446658#m [2023-12-21 13:33 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: På morgonen har @ElisabethSvan prognos-pressträff om det ekonomiska läget, dvs utfallet av SD regeringens politik. Här är några frågor hon borde svara på; 🐦🔗: https://nitter.cz/mikaeldamberg/status/1737710813257863381#m [2023-12-21 05:45 UTC]
Visa på Mastodon →Det kan finnas tillfällen där lovskola är bra. Men huvudproblemet är att många elever inte får det stöd de har rätt till under terminerna. Det borde vara regeringens första, andra och tredje prioritet. (Deras nedskärningar på skolan har inte direkt gjort situationen bättre) 🐦🔗: https://nitter.cz/AsaWestlund/status/1737408559468396790#m [2023-12-20 09:44 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: Gängkriminella ska inte driva vårdcentraler. Våra socialdemokratiska förslag kring bla tillståndsplikt för primärvården ligger på bordet sedan någon månad och nu ansluter sig SKR till kravet. Bra! Så vad väntar vi på regeringen? #välfärdskriminalitet https://sverigesradio.se/play/artikel/8534663 🐦🔗: https://nitter.cz/lundhsammeli/status/1737360585489080353#m [2023-12-20 06:33 UTC]
Visa på Mastodon →RT by @AsaWestlund: Det här att borgerliga regeringar hela tiden måste göra upp med sina egna tidigare flummiga läroplaner … 🐦🔗: https://nitter.cz/owenil/status/1737184667915145282#m [2023-12-19 18:54 UTC]
Visa på Mastodon →