Hur kan arbetsmarknadsministern och regeringen vara så passiva i det här läget? Var är de extraordinära insatserna? Istället för åtgärder försämras a-kassan och de aktiva jobbinsatserna minskar. https://www.dn.se/ekonomi/varslen-kvar-pa-hoga-nivaer/
Visa på X →402
inlägg
Så kan vi få stopp på arbetsplatsolyckorna. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Mnml4m/s-sa-kan-vi-fa-stopp-pa-arbetsplatsolyckorna
Visa på X →Regeringen försämrar inte bara a-kassan redan efter 100 dagars arbetslöshet. Den väljer även att försämra kompletterande inkomstförsäkringar som löntagare tecknar. Men vi kan vara lugna. Chefers och statsråds avgångsvederlag undantas och kan fortsätta vara 100 % av lönen.
Visa på X →Snart en halv miljon arbetslösa. Samtidigt som regeringen skär ner på arbetsmarknads- och yrkesutbildningar.
Visa på X →"Sverige behöver en arbetsmarknadsminister"
Visa på X →@pavloscavelier Tack 🙏
Visa på X →Snart en halv miljon arbetslösa och regeringen fortsätter att skära ner i aktiva insatser för jobb.
Visa på X →Nås av nyheten att den uppländske riksdagskollegan Lars Wistedt är död. Oerhört sorgligt. En respektfull, kunnig och vänlig kollega. Mina tankar går till hans anhöriga och vänner.
Visa på X →Arbetsmarknadsministern får gärna vakna...
Visa på X →Vi har en helt ohållbar situation där vissa företag utsätter svenska arbetstagare för livsfara, det är exakt vad det är. Regeringen måste hantera asbestfrågan snarast! https://sverigesradio.se/artikel/s-kraver-oversyn-sveriges-hantering-av-asbest-har-havererat
Visa på X →@hrhellman Allt stöd till dig. Du är en viktig röst!
Visa på X →Arbetslösheten är den högsta på tio år och regeringen gör inte det som krävs. Varken vad gäller en aktiv arbetsmarknadspolitik eller bostadsbyggandet. Unga och gamla i vårt land drabbas av regeringens passivitet.
Visa på X →Bygg bort arbetslösheten!
Visa på X →Detta ska inte förekomma i Sverige. Regeringen har ansvaret att genast åtgärda detta! https://sverigesradio.se/play/artikel/8804121
Visa på X →Arbetslösheten bland akademiker ökar - tioårig positiv trend bryts. Det är dags att vakna arbetsmarknadsminister Mats Persson!


@japanisverige Välkommen!
Visa på X →Enda landet i världen där detta är lagligt och möjligt. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/kwK2qa/politiker-och-elever-friskolan-sviker-barnen-ni-borde-skammas
Visa på X →Arbetslösheten är den högsta på tio år och det är dags för regeringen att vakna. https://omni.se/a/1MrKPK
Visa på X →Med anledning av den växande arbetslösheten har arbetsmarknadsutskottet fattat beslut idag om att kalla arbetsmarknadsminister Mats Persson till utskottet.
Visa på X →Det är dags att vakna arbetsmarknadsministern!


Medan arbetsmarknadsministern engagerar sig på i woke-debatten...


Arbetslösheten bland byggnadsarbetare är ett direkt resultat av regeringens avsaknad av bostads- och arbetsmarknadspolitik. Hur smart var det att detta läget avskaffa investeringsstödet till byggandet av hyresrätter?
Visa på X →Vakna regeringen, arbetslösheten stiger!
Visa på X →Stort grattis @JessikaRoswall ! Vi är många i den uppländska politiken som är stolta. Önskar dig all lycka i uppdraget!
Visa på X →Arbetsmarknadsministern är bra på en sak. Att lyckas gå emot forskning, all kunskap om arbetsmarknadspolitik & näringslivets behov av utbildad arbetskraft. Det är tragiskt att bevittna regeringens totala passivitet när arbetslösheten fortsätter att stiga. https://www.svd.se/a/Av0yzM/arbetsmarknadsministern-tror-pa-bidragstak-for-att-fa-fler-i-jobb
Visa på X →