Rättsväsendet kommer hantera situationen med riksdagsledamoten i enlighet med svensk lagstiftning. Han kommer om han döms få den påföljd som stipuleras. Han lämnar också sina uppdrag och detta blir exponerat för hans anhöriga och barn. Nog så. Jag förespråkar inte pöbel justice.
Visa på X →632
inlägg
@steffersline Håller helt med, har också tänkt på det.
Visa på X →@GalneKocken Inget som inte varit helt i enlighet med regelverket
Visa på X →@stade_joel Verkligen inte. Ett erbjudande ministrar får när de är nytillträdda. Man väljer själv om man anser sig behöva det.
Visa på X →@MariannOlsen8 SFV och Regeringskansliets tjänstemän ska inte behöva sysselsätta sig med Birgitta Eds hobbies. Något som de flesta skulle anse är ganska självklart.
Visa på X →@MariannOlsen8 Läs hela artikeln, det handlar om mycket mer än ett hönshus som de förövrigt inte betalat förrän expressen började ställa frågor.
Visa på X →@BergPer94393 @Konservatist Mina taxiresor var det säkerhetsarrangemang Säpo och riksdagens säkerhetstjänst bedömde att jag skulle använda. Pga min hotbild.
Visa på X →@Konservatist Hade de varit socialdemokrater hade du inte kallat detta för nonsens. Statsförvaltningen ska inte behöva ägna sig åt Birgitta Eds hobbies.
Visa på X →Det finns faktiskt inget i detta att dra på munnen åt. Det förefaller vara ett återkommande dåligt omdöme hos vårt statsministerpar. I en mycket allvarlig tid. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ordern-bygg-en-honsgard-till-birgitta-ed-pa-harpsund/
Visa på X →Detta tar inte slut… höns…
Visa på X →Klokt av @Centerpartiet.

@BenjaminDousa @Bjornhassel Din hantering av detta är fullständigt skandalös.
Visa på X →Väldigt goda nyheter idag! Äntligen stöttar vi Ukraina med Gripen. Något vi socialdemokrater länge har velat se, nu blir det verklighet. Ett viktigt tillskott i Ukrainas frihetskamp! https://omni.se/a/ExR5kP
Visa på X →@Pansarvecket @edvinalam @FFurtenbach Vi kommer inte lägga fram något som vi inte klarar av att finansiera
Visa på X →@ericsson_roland @edvinalam @FFurtenbach Fundera på det
Visa på X →@NiklasGillstrom Jag klagar på en regering som systematiskt missköter statsfinanserna. Som inte betalar av på statsskulden utan i stället skapar historiskt stora underskott. Som använder reformutrymmet för att sänka skatterna för de mest välbeställda och sedan lånar vilt till valfläsk m.m.
Visa på X →@ericsson_roland @edvinalam @FFurtenbach Därmed bekräftade du mitt tidigare inlägg:)
Visa på X →@Skolinkvisition @munhuggaren Jag minns:)
Visa på X →@mattiasreporter Jag vill be dig hålla dig borta från mina inlägg så behöver jag inte blocka dig.
Visa på X →@edvinalam @FFurtenbach De fick då som du nog vet inte heller vara en del av samlingsregeringen under andra världskriget.
Visa på X →@edvinalam @FFurtenbach Vad jag menade var inte att provocera utan att detta de facto är ett av de tunga skälen till röstsplittringen. Då hjälper inte valfläsket.
Visa på X →@edvinalam @FFurtenbach Eller också är det enklare än så t o m. Väldigt många kvinnor vill inte att fascister ska vara största parti i Sveriges regering fr o m i höst. Det har sällan gynnat kvinnor.
Visa på X →@moderaterna

@Skolinkvisition @asa_pia -”Vi vet hur man prioriterar med skattebetalarnas pengar.” Brödspade.
Visa på X →@NiklasGillstrom Jag tycker att en billigare kollektivtrafik är utmärkt. S-kvinnor driver det. Gärna helt gratis. Dock har ni redan satt sprätt på reformutrymmet på skattesänkningar för höginkomsttagare och dumpade drivmedelspriser etc. Ni har helt enkelt inte råd. Plånboken är tom.
Visa på X →