@maestrata @FMannerheim Jaha!? Och vad säger DU?
Visa på X →439
inlägg
Jag tycker det är befriande att vi äntligen diskuterar utbildningspolitik. Men det stör mig att vissa skoldebattörer ser friskolor som det enda och största problemet. Vårt utbildningssystem har betydligt större problem än så.
Visa på X →"2014 införde den dåvarande S-MP-regeringen begreppet ”feministisk utrikespolitik”." En välgärning om vi äntligen slipper denna dårskap. https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/billstr%C3%B6m-r%C3%A4tt-att-skrota-feministisk-utrikespolitik/ar-AA1byNol?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=11aacde573e840fdbdef709608a230d5&ei=8
Visa på X →Igår fick jag samtal att det brann i min pappas hus. Efter några timmar fick jag veta att min pappa och lillebror var oskadda. Tack gode gud <3 https://nt.se/nyheter/valdemarsvik/artikel/akes-garage-brann-ner-till-grunden-forlorat-allt-dar-inne/r56wy21l?fbclid=IwAR0ublJnzx5Oq3d3oxtCAkvLF8SVJZqQpFjNfPrj9v_O8vkDi4Z-cxQto-M

@Skolinkvisition Men om du nu vill granska Norrköpings utbildningsnämnd, varför inte granska Söderköpings kommun. Vi har ett procentuellt sett betydligt högre budgetunderskott.
Visa på X →@Ascentionx @ROGSAHL Jag
Visa på X →"Skolverket hävdar att pandemin är en delförklaring till de försämrade resultaten, men det köper inte Martin Ingvar. Han anser att det svenska skolsystemet har svikit elever med svenska som andraspråk och elever vars föräldrar har låg utbildning." https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kritiken-mot-skolverket-motarbetar-skolans-intentioner
Visa på X →Polisman i öppet brev till rikspolischefen https://www.aftonbladet.se/a/xgb7a8?utm_source=twitter&utm_medium=social
Visa på X →@MuharremDemirok Liberala värden har inte positiva associationer idag. Tvärtom. Om vi vill försvara demokratiska värderingar så är det inte mer liberalism vi be9höver
Visa på X →Snart i ett klassrum nära dig. Förmodligen redan igår. OBS! Bilden knyckt från Google.

Finn tre fel: 1. Alla elever måste ha med sig sin egen dator till lektionen då det räknas som lärverktyg. 2. Ingen elev får ha mobiltelefon på lektionen förutom de elever som har mobiltelefon som extra anpassning. 3. Skolverket satsar resurser på skolans digitaliseringsstrategi
Visa på X →https://www.expressen.se/debatt/sjalvmord-sker-ofta-helt-utan-forvarning/
Visa på X →"– Har man gemensamma gränser kräver det också att man har en gemensam migrationspolitik, annars riskerar vissa länder att få ta ett alldeles för stort ansvar, säger Ygeman." Vi har haft gemensamma gränser. Och Sverige har tagit ett enormt stort ansvar. Det räcker nu! 1
Visa på X →Så tröttsamt av C. Samma besatthet av SD utan sakargument. Murre Demirok kommer ta C till nya bottennivåer. https://www.svd.se/a/6986pQ/c-tydligt-att-samarbete-med-sd-inte-fungerar
Visa på X →Denna person bör aldrig mer få sätta sin fot i Sverige. Han har förverkat sin rätt till asyl, uppehållstillstånd och svenskt medborgarskap. https://www.expressen.se/nyheter/polisens-teori-darfor-fritogs-frunze-saghatelyan/
Visa på X →De som hävdar att de och dem är en klassfråga har rätt. Vi som behärskar grammatik- och skriftspråksregler kommer fortsätta tillämpa dem. Det kommer bli ännu tydligare vilka som inte gör det.
Visa på X →Vilken idiotlärare! Betyg sätts utifrån elevens kunskaper. Är svensk skola bortom all räddning? https://www.expressen.se/nyheter/lararens-loneprotest--gav-alla-elever-a-i-betyg/
Visa på X →"– Hur kan man som skolledare, speciallärare eller lärare tycka att det är okej att en elev som inte kan läsa eller skriva fråntas det särskilda stödet, och i gengäld får en kråka i ett protokoll?" https://www.vilarare.se/nyheter/npf/lararen-extra-anpassningar-ar-ett-svek/
Visa på X →Offentligt anställda har exempelvis anmälningsplikt till socialtjänsten. Vi som är offentligt anställda har ett ansvar för att stiftade och gällande lagar följs. Vi kan inte ha samvetsfrihet för vissa yrkesgrupper men inte för andra. https://www.svd.se/a/8JX9jw/saco-att-ange-papperslosa-strider-mot-yrkesetiken
Visa på X →@ROGSAHL @LOSverige Han framstår som ganska labil.
Visa på X →Sverigedemokraternas grundläggande inställning är att vi skall ha ett svenskt och förutsägbart energisystem för vårt land, som bygger på vattenkraft och kärnkraft och som inkräktar så litet som möjligt på människors livsmiljö och på naturen. https://folkbladet.se/debatt/artikel/vindkraft-i-langgrund-gar-stick-i-stav-mot-var-politik/ly35o39r
Visa på X →Varför styr staten både vad kommuner ska göra samt hur? När det inte ens finns pengar till alla satsningar och lagkrav? Dags att återinföra det kommunala självstyret på riktigt.
Visa på X →@DanSvanbom @jeppe_persson @FredrikMalm @liberalerna Dags att tagga ned. Det finns goda skäl att ifrågasätta tonen i skoldebatten på twitter. Tonläget är stundtals väldigt högt och långt ifrån sakligt.
Visa på X →Vi folkvalda måste ha Sveriges bästa för ögonen och arbeta för stabil energitillförsel, omsorg om vår unika skärgårdsmiljö och ekonomisk hushållning. https://folkbladet.se/debatt/artikel/ja-till-skargarden-nej-till-vindkraft-i-langgrund-/jn7m2k4l
Visa på X →Mats Löfvings barn skriver i Aftonbladet att sorgen är obeskrivlig. ”Vi har under hela vårt liv sett honom hantera sin enorma arbetsbörda helt outtröttligt med drivkraften att skapa ett bättre samhälle för alla.” https://www.expressen.se/nyheter/familjens-sorg-efter-lofving-obeskrivlig/?fbclid=IwAR1p2GF_jh_Cqb-q1M04h7cka1CLumO23Iu9f8pwYuvCpVwJm6F4HawiLsk
Visa på X →