Cancel Nation (Swedish text option, see below) https://youtu.be/6ZdTA0oBsWc via @YouTube
Visa på X →439
inlägg
Hur många talibanska soldater finns det i Afghanistan? Hur många ensamkommande unga män från Afghanistan finns det i Sverige?
Visa på X →@dahbjo Sånt har politiskt tillsatta tjänstemän ägnat sig åt i över 10 år i min hemkommun. Alla avskydde dessa böcker men vi var tvungna att läsa ett kapitel i veckan och sedan diskutera i grupp utifrån fullkomligt meningslösa frågeställningar. Blää! Får adrenalinpåslag vid blotta tanken
Visa på X →@dorotheafrenkel Så Västvärldens kvinnor ska föda färre barn i länder som redan nu ligger på gränsen för negativt födelsetal medan kvinnor i andra delar av världen där konsumtionen är låg, ska fortsätta föda många barn som kompensation för den välfärd de saknar och sedan söka sig till väst?
Visa på X →Vilken bisarr debatt om mjukisbyxor. Var det verkligen kläder som var diskussionsämnet och fokus för det problem som lyftes.
Visa på X →@FMannerheim Ungarna behöver ordkunskap. De ska inte bara veta vad orden betyder utan även hur de stavas. Sedan behöver de mycket annat så klart. T ex studieteknik och lära sig vända en motgång till en framgång.
Visa på X →@GurkOlle Funkar bra ända tills man får en "resurs" i klassrummet i form av t ex en nyexad i tvålärarsystem. Kollegialt lärande. Halleluja! Eller en lärarassistent som ska "hjälpa till" med inkludering, extra anpassningar och digitalisering.
Visa på X →Vad finns kvar av läraryrkets status? - Akademisk frihet? Nope! - Hög lön? Nope - Bra arbetstider och bra arbetsmiljö? Nope! Så nu när det saknas lärare så utbildar vi därför ännu fler och inför snabbspår till läraryrket och tillsätter därefter ett statligt professionsprogram.
Visa på X →@FMannerheim @gumman99 @JonasUniktId @orions_balte Nope! För A borde det krävas att man är lite outstandning. Det är ingen rättighet att få ett visst betyg.
Visa på X →@gumman99 @FMannerheim @JonasUniktId @orions_balte En femma i särskild matte var bättre än en femma i allmän matte. En femma i svenska på Humanistisk linje var bättre än en femma i svenska på Kontor och Distribution. Vi överlevde men fler elever då jämfört med nu fick möjligheten att känna att ansträngning lönade sig.
Visa på X →@gumman99 @orions_balte @FMannerheim Jo, det finns elever som förtjänar en etta. Ingen däremot förtjänar F.
Visa på X →@gumman99 Man ska inte kasta ut ungen och behålla badvattnet.
Visa på X →Idag med facit i hand anser jag att det relativa betygssystemet med siffror som vi hade tidigare var vida överlägset dagens absoluta målrelaterade betygssystem.
Visa på X →@MHemstrom Vi behöver inte heller massutbilda fler lärare. Vi behöver särskilt lämpade och motiverade studenter som vill bli lärare och håller måttet och de bör givetvis behärska sina ämnen.
Visa på X →@hanifbali 🙄🥰😝😀🙄🙄
Visa på X →@einaraskestad Det ska jag lyssna på. Spännande!
Visa på X →Har Centerpartiet bytt logga igen? Till svart bakgrund i stället för grön? Ska det tolkas symboliskt?
Visa på X →@UllaBNilsson @TeBites Aj! Det där gjorde ont att höra. Fy f-n vilket svek. Det är för såna som han som jag gärna betalar skatt till en svensk välfärd men som nu snabbt monteras ned. Jag mår illa över detta vanstyre.
Visa på X →@fembarnsfarsan Kan du utveckla och förklara hur kön styr löner? I vilka yrken spelar kön in vid lönesättning?
Visa på X →Försöker minnas från min egen tonårstid om någon av mina kompisar ens tänkt tanken att ta med sig skarpladdade skjutvapen eller skjuta mot en polis. Nej, det hände aldrig.
Visa på X →@JustLuai @ohlserik Vem skulle inte bli trött i ditt ställe? Men sluta aldrig med din otröttliga kamp. Du är 100 gånger mer trovärdig än alla de som påstår sig ha bättre värdegrund än vad du har.
Visa på X →@dahbjo @MHemstrom Låter som samma system i kommunala budgetar. Varje ny invånare förväntas generera ca 50 000 för en kommun. Därför vill alla kommuner öka sin befolkning. Oavsett vad det kostar i slutändan.
Visa på X →Debatten om friskolor är väldigt polariserad. Menar ni som är kritiska till friskolor att elever, föräldrar och lärare som hellre väljer friskola framför kommunal skola , att de inte förstår sitt eget bästa?
Visa på X →@FMannerheim Jag har aldrig gillat eller förstått vitsen med tvålärarsystemet som många hyllar. En kollega i klassrummet riskerar att stjäla fokus och det blir bara rörigt, särskilt med kollegor som inte kan hålla tyst när man har genomgångar och föreläsningar 😉
Visa på X →@FredricMorenius Herrejösses!!!
Visa på X →