Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Annelie Sjöberg

Sverigedemokraterna

@AesgSjberg (X)

439

inlägg

@anderslindberg Alla som är födda på 70-talet eller tidigare vet att klimatet finns. Vem försöker du lura?

Visa på X

@Bo_Bulten @TouristInSpace Kan du definiera högerextrem? Vilka politiska åsikter och förslag krävs för att man ska klassas som högerextrem?

Visa på X

@MilenSub40 Vi har haft det "spännande" i 8 år. Vi vill inte ha 8 år till av spänning, skjutningar, kriminalitet. Vi vill ha vårt trygga Sverige tillbaka. #nuräckerdet

Visa på X

@Ygeman Det var det dummaste. Nu sjönk du som en sten med din rant. Lyssnade du ens på vad Björn Söder sa? Vill du ta ifrån samer och judar deras identitet och etnicitet?

Visa på X

Jag tycker inte att läraren eller hela elevgruppen ska anpassa sig efter de mest studiesvaga eleverna. Elever som behöver stöd och hjälp ska få det. Utifrån sina förutsättningar. Övriga elever har samma rätt till utbildning och möjlighet till kunskapsutveckling som alla andra.

Visa på X

Jag undrar hur det känns idag att vara kärnväljare i Centerpartiet. För (S) är det intet nytt under solen. Makten överordnad allt.

Visa på X

@paolorobertocom @Moltazskriver Folk med i-landsproblem njuter av att vara sekundärkränkta å andras vägnar. Vi andra har vårt eget liv att ta hand om. Låt moralprussiluskorna svimma medan de försöker greppa luktsaltet.

Visa på X

@Emil__J @farbodjalali Här kommer en. Det blir naturligtvis SD för mig. Bl a för att jag värnar om min frihet och mina rättigheter som kvinna.

Visa på X

@dykarjohan @leoerlandsson Jag har. Alltid. Men när elenförsvinner här 4 mil från närmaste tätort blir det mörkt. Har ingen elkraftverk tyvärr. Tur det är sommar.

Visa på X

Strömavbrott igen. Jag är van. Kommer aldrig köpa elbil. Inga vindkraftverk där jag bor. No way,!

Visa på X

@F3Kpilot Jag gick på läroverket. Humanistisk linje, helklassisk variant. Inga inlämningsuppgifter. Däremot en hel del prov. Jag blev både allmänbildad och lärde mig 5 språk. Ingen i klassen hade extra anpassningar.

Visa på X

@FMannerheim Bara den med total okunskap om hur dagens betygssystem fungerar vill behålla betyget F. Inför graderade sifferbetyg i stället. Idag kan både F, E och A betyda lite vad som helst. Vi behöver ett betygssystem som mäter och utvärderar elevers kunskaper .

Visa på X

Jag hoppas skolfrågor och utbildningspolitik hamnar högt på dagordningen i den kommande valrörelsen. Men om debatten ska handla om friskolor lär vi inte komma långt. Det är inte brist på resurser som är svenska skolans största problem. Det är hur resurserna används.

Visa på X

Din röst i höst avgör vilket Sverige du vill ha i framtiden. Nästa år, om tio år och om 30 år och därefter. Tänk dig för noga och fundera på vad du verkligen vill.

Visa på X

@FMannerheim I stället för 4,7 i slutbetyg för mig som älskade skolan hade jag förmodligen varit hemmasittare om jag hade varit elev idag.

Visa på X

@FMannerheim Detta fokus på metakunskaper är bortkastat. Samma sak som att föreläsa om olika lässtrategier i stället för att låta eleverna träna på och utveckla sin läsförmåga.

Visa på X

@VesnaPrekopic Bra gjort! Elevledda utvecklingssamtal något av det mest absurda jag upplevt. Sonen fick berätta för mig vad han åt till frukost. Det var jag som gjorde i ordning hans frukost. För att lyssna på detta skulle jag alltså ta ledigt från mitt eget jobb?

Visa på X

Det dummaste jag hört. Där jag bor går bussen en gång per dag. Från stan 16.15 och tillbaka till stan 17.10. Finns inte en jordisk möjlighet för mig att åka kollektivtrafik för att arbeta och försörja mig. Är ni komplett verklighetsfrånvända?

Visa på X