Efter tre år tycker inte ens Klimat- och miljöministerns parti att klimatomställningen är viktig. Och på Kristerssons sida av politiken är man inte enig.

403
inlägg
Efter tre år tycker inte ens Klimat- och miljöministerns parti att klimatomställningen är viktig. Och på Kristerssons sida av politiken är man inte enig.

Det här är en stor orättvisa på svensk arbetsmarknad för alla som jobbar på jobbet. Karensavdraget måste bort.
Visa på X →Partiledardebatt. Kristerssons resultat efter tre år.

Vi socialdemokrater vill bygga ihop landet. Glesbygden behöver bättre förutsättningar. #teammagda
Visa på X →#teammagda

Jimmie vill bli Tidögängets nästa statsminister vid valvinst. Men säger samtidigt att vanligt folk inte fått det bättre under den här mandatperioden när SD är största partiet i regeringsunderlaget. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/al5OVa/jimmie-akesson-bill-bli-statsminister-efter-valet-2026
Visa på X →@C_WD89 Du blir feminin och röstar vänster om du minskar ditt köttätande är vad Näringsutskottets ordförande tillika SD-riksdagsledamoten påstår?
Visa på X →Hallå statsministern??
Visa på X →Drömmen om ett kärnkraftverk vid bryggan verkar vara stark?

Jahaja, vad säger ni om denna slutsats från Näringsutskottets ordförande? ”Minskat köttätande gör att män blir mer feminina och mer benägna att rösta vänster.”

Klimat- och miljöministern har trots inbjudan inte kommit till Jämtland för att möta medborgarnas oro över brytning av uran i alunskiffer. Liberalerna har i Jämtland endast 50 medlemmar enligt Expressen. https://www.expressen.se/nyheter/politik/medlemsflykt-fran-liberalerna-sjukt/
Visa på X →Regeringens avskedsbudget kunde ha sett annorlunda ut. Resultatet efter tre år är att Sverige har EU:s tredje högsta ungdomsarbetslöshet. Det vill vi (S) ändra på och presenterar den här miljardsatsningen för att få fler unga i jobb.

En sak man kan undra över när man lyssnar på klimat- och miljöministern. Vad tänker hon egentligen föreslå för drakoniska åtgärder från 2026- 2030 för att nå klimatmålen när Kristerssons regering nu lämnar en springnota till kommande regering?
Visa på X →”Det gick på tok, Pourmokhtari Att leva är att sätta sig i skuld, att förstå att man äger skuld och vara beredd ta den på sig. Jonas Gardell uppmanar Romina Pourmokhtari att avgå.” https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/det-gick-pa-tok--pourmokhtari/
Visa på X →Torsdag 🌹

Kristersson må vara nöjd för att han har prioriterat skattesänkningar som ger tusentals kr mer i månaden för honom, Jimmie och andra höginkomsttagare. Vanligt folk är inte lika imponerade.
Visa på X →@sussu72 @mikaeldamberg Nej, så stavas det nog inte.
Visa på X →Vad är det med regeringens ovilja att ta tag i HVB-hemmen?
Visa på X →”Om hon är en person som står för sina ord finns det bara en sak att göra: avgå.”https://www.dn.se/ledare/gransen-ar-nadd-romina-pourmokhtari-maste-avga/
Visa på X →Nu tar finansministern i budgetdebatten upp ätstörningsvården i Stockholm igen?? Det blir inte sannare för att fler moderata ministrar upprepar sina talepunkter.
Visa på X →SD-regeringens avskedsbudget debatteras i riksdagen. Den löser inte att sen regeringen tillträdde har 100 000 fler blivit arbetslösa, väntetidernana i vården rekordlånga och att Sveriges tillväxt nu ligger i EU:s bottenliga. Och att man i 3 år struntat i vanligt folks ekonomi!

(S) förväntar sig att klimat- och miljöministern lämnar in sin avskedsansökan. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PpK9M6/s-kraver-klimatministerns-avgang

@pavloscavelier @emmafastesson https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PpK9M6/s-kraver-klimatministerns-avgang
Visa på X →Betesrätten blir kvar!!! Tack alla som kämpat!


Regeringen presenterar budget ”runt om i landet”? Halva Sverige saknas. Den norra delen. Där inga ministrar i Kristerssons regering bor.

