Hatten av och flaggan i topp för alla skolbarn och studenter som kämpat under läsåret. Idag önskar vi er alla ett skönt sommarlov! #skolanförst #kunskapärcoolt #skolavslutning https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156558071142244
Visa på X →400
inlägg
Att träffa så många Nyköpingsbor som möjligt för att höra vilka frågor som är viktiga, vad som fungerar bra i vår kommun och vad som kräver förändring är en viktig del i uppdraget som förtroendevald politiker. Jag... https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156546988897244
Visa på X →Flickor och pojkar i vår kommun ska ha sin fulla frihet att själva forma sin framtid. Hedersförtryck har ingen plats i Nyköping, eller någon annanstans. #likaföralla https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156507077597244
Visa på X →@KinbergBatra @avanza Grattis Anna!
Visa på X →”Man kan inte både ha kakan och äta den. Hävdar man att praktiken att täcka sitt hår med en slöja är ett uttryck för ett eget, väl underbyggt val kan man inte hävda diskriminering när en arbetsgivare kräver att man tar av sig slöjan.... https://www.aftonbladet.se/a/jPJ3An
Visa på X →https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10156479495207244&id=610482243
Visa på X →#teamulf https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10156475352577244&id=610482243
Visa på X →Hur kan det bli så här? Frågan är naturligtvis retorisk, vi vet att Nyköping har en politisk ledning som inte prioriterar skolan och konsekvenserna är bistert tydliga i Tystberga. Samma dag som... https://www.sn.se/nykoping/moderaterna-om-tystberga-skola-hur-kan-det-bli-sa-har/
Visa på X →@susanneahlstran Tack själv @susanneahlstran! Tack för att du tog emot oss - och återigen, kul att se dig tillbaka i skolan i #Nyköping!
Visa på X →Så oerhört tråkigt. Ett helt orimligt ställningstagande från Länsstyrelsen. Att som företagare inte få trygga sin gård och skydda sin tamboskap från rovdjursangrepp är helt befängt. Vem ska i framtiden... https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6948149
Visa på X →Nyköpingsborna gör ditt bästa för att sopsortera rätt - men frågan är om politikennhar skapat de bästa förutsättningarna? Tveksamt, konstaterar Nyköpingsmoderaternas Tommy Jonsson. Det finns utrymme för nytänk och... https://www.sn.se/insandare/nasta-hallplats-bjorshult/
Visa på X →Det är skillnad på problem och utmaningar. Utmaningar kan man välja att ta sig an, problem måste man lösa. Självklart kan tyckas men det är bra att Elisabeth Svantesson klargör, för en regering som ser problem som utmaningar kommer aldrig ha de rätta... https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156413652927244
Visa på X →https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10156398801052244&id=610482243
Visa på X →Fler beslut som berör människors vardag ska tas runt köksbord än i mötesrum på Stadshuset. Det gäller självklart även våra äldre, därför jobbar vi moderater för att Nyköpingsbornas möjlighet att själva välja sin... https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156397974552244
Visa på X →Roligt att få äran att vara ordförande på Jägarförbundet Södermanlands årsstämma! Intressanta informationer och en påminnelse om i vilken otrolig omfattning ideella krafter tar hand om vårt land - i det här fallet... https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156396742952244
Visa på X →När patienterna får ranka sina vårdcentraler är två av de tre bästa drivna av företagare, inte av landstinget. Men det är de som drivs av företagare som regeringen vill förbjuda. Upp och nedvända världen, om du... https://www.sn.se/sormland/har-finns-basta-vardcentralerna/
Visa på X →En hoppfull framtid för mig! 😁 https://www.svd.se/forskare-manniskor-som-alltid-ar-forsenade-lever-langre
Visa på X →Ahmad Eid är en person som jag har haft många samtal med och stort utbyte av i framför allt företagarfrågor. Det känns fantastiskt roligt att han väljer att öka sitt engagemang för Nyköping och engagerar sig... https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156381046597244
Visa på X →Skavsta flygplats skapar fantastiska möjligheter, inte bara för Nyköping utan för hela landet. Med stor kapacitet redan idag och möjligheter att utöka ytterligare är Skavsta ett givet alternativ att i... https://www.sn.se/debatt/debatt-satt-inte-skavsta-flygplats-pa-undantag/
Visa på X →Samarbetsvilja, smidiga kommunala processer och mod att prova ny teknik är några grepp jag tror på för att göra det ännu bättre att vara företagare i Nyköping! https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156354365012244
Visa på X →Vi behöver vända på varje sten för att öka byggtakten och sänka byggkostnaderna. Det byggs mycket i Nyköping men... https://fb.me/6IX06x5pw
Visa på X →Yes! MUF Nyköping är officiellt igång! Hurra vad roligt! Är övertygad om att det här taggade gänget kommer göra... https://fb.me/8CRq2uJle
Visa på X →Net det här är inte ett politiskt bråk - det är tydliga besked i en viktig fråga från (S) -minskad valfrihet för våra äldre (M) -ökad valfrihet för våra äldre. Du som nyttjar hemtjänst i #Nyköping bör sätta dig in i frågan inför valet i höst. https://www.sn.se/nykoping/politiskt-brak-om-privat-hemtjanst/
Visa på X →Ulf Kristersson: "Marginalskatten måste ned" https://fb.me/TXWHbslB
Visa på X →Klart besked från oss! Bra samarbeten är bra för Nyköping, det gäller också skolan. Vinner vi valet gör vi... https://fb.me/JX0Sn898
Visa på X →