Studenten. Den tiden på året när man numera kan skåda exakt hur Sossarna har förstört vårt land.
Visa på X →400
inlägg
Tunnelbanan i Stockholm har under en tid haft tekniska problem. För att lösa detta så snabbt som möjligt har man flugit in både reservdelar och reparatörer. Flyg är helt enkelt oumbärligt i ett modernt samhälle. ✈️
Visa på X →Det finns bara ett sätt att förhindra att människor dör på Medelhavet i försök att ta sig illegalt till EU och det är att stoppa vartenda båt och skicka dem tillbaka. Ingen som tar sig till EU olagligt ska få uppehållstillstånd.

Säg att du inte kan nått om nationalekonomi utan att säga att du inte kan nått om nationalekonomi.
Visa på X →Daniel Helldén (Mp) menar att priset på bensin och diesel måste öka, vid ”normalläge”. Spännande att klimatkrisen tar paus när det är krig i världen. 🤷🏼♀️ Men var så säker, en regering med inflytande av Mp = höjda priser för vanligt folk och förhöjd inflation igen. #agenda
Visa på X →@strandhall @sdkarlsson @viktorbk Du menar att det t.ex. var dåligt att vi avskaffade barnaga? Det var ju en ordning vi haft sedan 1800-talet.
Visa på X →Förlåt Björn Lindahl, fotograf på Aftonbladet, men du lyckades alltså inte ta en enda bild där fyra pers hade öppna ögon? Eller valde du medvetet denna?

@naomimolly @mattiasreporter Den har jag inte noterat men stör mig otroligt mycket på alla ”han” där det ska vara ”honom”.
Visa på X →Är detta Sveriges nästa utrikesminister om vänstersidan vinner valet? 😳 Seriöst, är det någon som hänger med i detta svammel? #svpol #agenda
Visa på X →Det går bra att åka hem med sin utvisade familjemedlem. Man kan till och med få betalt. #svpol

@Edward_Norden_ @grok Ser ut som firandet av det assyriska nyåret på Elmia i Jönköping.
Visa på X →Någon som är förvånad över att aktivister på myndigheter jobbar efter egna ideologiska intressen? Så här kan vi inte ha det. Dags att städa upp!

@MemIngenjoeren Kanske hade varit bättre om SL bara hade satt upp skyltar om att det är respektlöst att prata i högtalartelefon i kollektivtrafiken. Tyvärr hade annonsen behövt vara på annat språk än svenska för att ge full effekt.
Visa på X →Du kollar väl kvittot? 🧾👀 Nu sänker vi matmomsen! 🍎🌽🛒✂️ Äntligen blir det billigare att handla mat, ett efterlängtat besked för många hushåll. ✅ Ytterligare ett steg i rätt riktning för en mer ekonomiskt hållbar vardag för fler! #SD2026

Så här seriöst ser Vänstern på möjligheten att oppositionen enas att de t.o.m. lanserar det som ett aprilskämt. Hela oppositionen är ett skämt, 365 dagar om året. #svpol

@BjornSoder @ArinKarapet Välkomna till SD! ⭐️🇸🇪
Visa på X →Såg ett inslag om att 49 % av Miljöpartiets röster 2022 var stödröster. Förklarar en del ändå. #merakärnkraft
Visa på X →Första ansökan om ny kärnkraft på ny plats på över 50 år!! 💪🔌⚡️ #Tidölevererar #kärnfull #KNXT https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-kan-ny-karnkraft-byggas-forsta-ansokan-inlamnad

Snart, alldeles snart, kommer en artikel från stormedia om att (S) kandidat till finansminister gillar och delar inlägg där hans partikollega kallar en riksdagsledamot för nazist. Inte dum, knäpp, korkad, utan nazist. Förtal alltså. Alla medier kommer skriva om det. Eller?
Visa på X →@beckmansasikter Problemet här är att vi har fått en massa klimatveganer som egentligen vill äta kött. De vill att deras vegetariska mat ska se ut och smaka som kött, lätt att förväxla då. Jag som däremot inte vill äta kött här fått mycket färre alternativ då fejkkött går bort för mig.
Visa på X →Röda linjer är inte konstruktiva. Jag är glad att L har valt att fokusera på sakpolitik och tillsammans ta ansvar för Sverige. 🇸🇪

Bra! Effekttariffer är ett märkligt påfund från EU som drabbar elkonsumenterna på ett orimligt sätt. Systemet måste göras om.

No shit, Sherlock.

Avskyr när kändisar går ut och tar politisk ställning och framförallt i ett läge där man uppenbarligen inte vet vad man pratar om. Just do what you are good at.

