Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Alexander Christiansson

Sverigedemokraterna

@AOchristiansson (X)

281

inlägg

Sista sessionen för min del i kyrkomötet. En intressant och rolig tid som gått ut på att förvara socialkonservativa värden i en allt för vänsterliberal organisation. 🇸🇪

Visa på X

Stefan Löfven, min mor hälsar ett stort tack för tillskottet till pensionen. Hon meddelar att hon nu äntligen kan få känna sig värdig och att det varit värt alla år av slit. Nu är det ju roligt och värt att betala nästan världens högsta skatt! Tack socialdemokraterna! ❤

Visa på X

Om näringsministern la en bråkdel av samma tid på att se till att företagen får stöd som han lägger på att förutsätta att företagare är brottslingar hade våra minsta företagare klarat sig. Retoriken tyder snarare på att han inte bryr sig om det skall finnas småföretag att stödja!

Visa på X

Frågade ministern om regeringens åtgärder för att underlätta återstarten för de minsta företagen. Ministerns prat om vad de gjort för näringslivet under pandemin är inte ett svar. Han kanske inte förstod frågan. Eller så har de inga svar. Sak samma! https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/aterstart-for-de-minsta-foretagen-efter-pandemin_H810602?fbclid=IwAR3dX88ZG5dwyDAk0qudW6X2m73fWX6vheCjY0uIGcYX-irhEwr3aaUUiDc

Visa på X

Kvällens #rapport var nog det mest vinklade jag sett på ett tag i #svt. Strandhäll och Löfven fick primetime för att spy ut lögner om mitt parti. Vi är mer demokrater än S. Det finns inga som fuskar och ljuger som dem. (S)VT är en skam!

Visa på X

Då är #liberalernas beslut att verka för en borgerlig regering efter valet #2022 spikat. Vi får se om ödmjukheten kommer fram med tiden eller om inställningen är att vara en ”liberal grindvakt” mot SD under valrörelsen. Jag menar att dryga 3% inte är mycket att stoltsera med.

Visa på X

Noterar Liberalernas höga tonläge i #aktuellt. Gruppledaren i Göteborg tänker sig vara en "liberal grindvakt" mot SD där vi inte ska ha något att säga till om till fördel för L i regering. Öhh.. 3% i opinionen och ändå sådan brist på ödmjukhet. Imponerande insats! Lycka till! 😆

Visa på X

Jag kollar inte på mello men snubblade igenom några av bidragen i år på #svt. Är detta det bästa Sverige har att erbjuda i musik? Skulle inte tro det! Det säger en del om dem som väljer ut bidragen. Skall skattepengar gå till detta? Lägg ner mello!

Visa på X

Ofattbart att detta upprör och kränker människor. Alla som vill ha civiliserade, sunda normer i samhället förstår vad Jimmie säger. Födda i Sverige eller inte. Ni som inte förstår vad han säger utan pekar på rasism eller dyligt är en gåta för mig! https://youtu.be/w8H0LL5fFhE

Visa på X