Om det inte vore för @strandhalls höga svansföring hade jag haft sympati. Nu blir det mest tragikomiskt, pinsamt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pWV8OV/strandhall-har-haft-fler-skulder-hos-kronofogden?utm_source=upday&utm_medium=referral
Visa på X →281
inlägg
Det är så spännande och jag vill veta svaret!! Skall C låta S förhandla med V och sedan låtsas som ingenting, igen?? Brutna löften straffar sig alltid. Hoppas de går i mål. Vi vinner oavsett.. https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/kaellor-till-dn-avtal-mellan-s-och-v-i-kvaell.zfgXZ9OXd
Visa på X →En skam för svenska kyrkan när S och C fick igenom ett förslag som innebär att kyrkostyrelsen skall granska folkrättens tillämpning i Israel och Palestina även utifrån FN:s apartheidkonvention och Romstadgans skrivningar om apartheid.. motion (2021:23) https://www.svenskakyrkan.se/kyrkomotet/arenden?fbclid=IwAR0y7UZbCPoENcagpxZYntKgFFfMjnvVdRawB1nNQkN3NsfH208wF7JwZWY#Motioner
Visa på X →Sista sessionen för min del i kyrkomötet. En intressant och rolig tid som gått ut på att förvara socialkonservativa värden i en allt för vänsterliberal organisation. 🇸🇪


Finns det någon gräns för hur långt människan kan gå i den postmoderna, relativistiska tankegången? Jag väntar med spänning på hur mycket vi kan lyckas förstöra av det fina i naturens arv. https://news.sky.com/story/transgender-athletes-should-not-have-to-lower-testosterone-to-compete-ioc-says-as-it-changes-guidelines-12470620
Visa på X →Det här är så flummigt så man storknar! ”Det här är inte en teoretisk uppsats” Om man sätter mål skall de vara SMARTA: Specifika Mätbara Rationella Tidsbestämda Accepterade Annars är det inte mål. Det är floskler och dravel som det mesta i S politik! https://www.expressen.se/tv/nyheter/magdalena-andersson-det-har-ar-inte-en-teoretisk-uppsats/
Visa på X →Stefan Löfven, min mor hälsar ett stort tack för tillskottet till pensionen. Hon meddelar att hon nu äntligen kan få känna sig värdig och att det varit värt alla år av slit. Nu är det ju roligt och värt att betala nästan världens högsta skatt! Tack socialdemokraterna! ❤


Med tanke på det politiska läget och ett S i fritt fall skall det bli spännande att se vem som vill bli den nya kaptenen på Titanic. https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-sommartalar-med-svaga-opinionssiffror/
Visa på X →Balansen börjar återställas. Glädjande! https://omni.se/sverigedemokraterna-gar-om-m-som-nast-storsta-parti/a/V1Jwzd
Visa på X →Så, då kanske vi har en konservativ regering nästa måndag! Spänningen är olidlig!!


@magnusjacobsson Bra!
Visa på X →Om näringsministern la en bråkdel av samma tid på att se till att företagen får stöd som han lägger på att förutsätta att företagare är brottslingar hade våra minsta företagare klarat sig. Retoriken tyder snarare på att han inte bryr sig om det skall finnas småföretag att stödja!


Frågade ministern om regeringens åtgärder för att underlätta återstarten för de minsta företagen. Ministerns prat om vad de gjort för näringslivet under pandemin är inte ett svar. Han kanske inte förstod frågan. Eller så har de inga svar. Sak samma! https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/aterstart-for-de-minsta-foretagen-efter-pandemin_H810602?fbclid=IwAR3dX88ZG5dwyDAk0qudW6X2m73fWX6vheCjY0uIGcYX-irhEwr3aaUUiDc
Visa på X →@Smaforetagarna släpper en rapport om pandemins effekter på näringslivet och de företagsamma. Ett seminarium om rapporten äger rum på tis 13/4 kl 12.00 där jag medverkar. Läs mer och anmäl dig här: https://smaforetagarna.se/de-foretagsamma-2021-webbinar-presentation-av-rapport/
Visa på X →Kopiatorn går varm på Ms kansli. Igen. Och igen. Och igen..


Kvällens #rapport var nog det mest vinklade jag sett på ett tag i #svt. Strandhäll och Löfven fick primetime för att spy ut lögner om mitt parti. Vi är mer demokrater än S. Det finns inga som fuskar och ljuger som dem. (S)VT är en skam!
Visa på X →Då är #liberalernas beslut att verka för en borgerlig regering efter valet #2022 spikat. Vi får se om ödmjukheten kommer fram med tiden eller om inställningen är att vara en ”liberal grindvakt” mot SD under valrörelsen. Jag menar att dryga 3% inte är mycket att stoltsera med.
Visa på X →Småföretagare är den nya arbetarklassen! I #EpochTimesSverige fick jag möjligheten att gå djupare i mina analyser till varför vi i Sverige haft/har en inbyggd skepticism kring entreprenörsskap. Inte minst från offentliga myndigheter och institutioner. https://epochtimes.se/Smaforetagarna-har-blivit-Sveriges-nya-arbetarklass
Visa på X →Det här är ett RIKTIGT viktigt statement från SD. Lyssna här: Dålig politik löser man inte genom höja skatten för redan hårt beskattade människor. Det löser man genom att byta ledarskap! Glöm inte det nu.. repetera.. https://www.di.se/nyheter/sd-sagar-fastighetsskatt-att-straffbeskatta-manniskor-for-att-de-vill-aga-sitt-boende/
Visa på X →Alla normalbegåvade visste ju redan detta men professorn i samhällsvetenskap dödar härmed metadebatten. "Vad vi i dag faktiskt vet gällande konsekvenserna av regeringssamarbeten med partier som SD är alltså att de ökar nöjdheten med demokratin." https://www.svd.se/skulle-sd-samarbete-hota-demokratin
Visa på X →Noterar Liberalernas höga tonläge i #aktuellt. Gruppledaren i Göteborg tänker sig vara en "liberal grindvakt" mot SD där vi inte ska ha något att säga till om till fördel för L i regering. Öhh.. 3% i opinionen och ändå sådan brist på ödmjukhet. Imponerande insats! Lycka till! 😆
Visa på X →Ja, och så var det detta med kulturell belastning. Islamistisk aktivism är (för de flesta normalbegåvade) ett bra exempel på kulturell belastning. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/radikal-islamistisk-rorelse-varvar-i-jarva
Visa på X →Ja, på tal om kulturellt och ekonomiskt belastande. Läs gärna denna rapport från 2020 om du har andra tankar. 1 + 1 blir fortfarande 2. Oavsett vad postmodernismen och relativismen säger. Frågor på det? https://kvartal.se/artiklar/vad-vet-migranter-om-sverige/?fbclid=IwAR3TiiRjzSGFOoAt8ZPezMMOGrQkeXEQM-UlcLlPGRHKWK_B-USx5_JtKw0
Visa på X →Jag kollar inte på mello men snubblade igenom några av bidragen i år på #svt. Är detta det bästa Sverige har att erbjuda i musik? Skulle inte tro det! Det säger en del om dem som väljer ut bidragen. Skall skattepengar gå till detta? Lägg ner mello!

Ofattbart att detta upprör och kränker människor. Alla som vill ha civiliserade, sunda normer i samhället förstår vad Jimmie säger. Födda i Sverige eller inte. Ni som inte förstår vad han säger utan pekar på rasism eller dyligt är en gåta för mig! https://youtu.be/w8H0LL5fFhE
Visa på X →