

38
inlägg


Dagens gåta: Hur minskar högerstyret personalkostnaderna i Region Skåne med en miljard utan att det blir färre anställda i vården? Den som vet får gärna kontakta mig för jag kan för mitt liv inte lista ut svaret. https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2025/03/personalkostnaden-i-skane-ska-minska-med-over-en-miljard/
Visa på X →Idag har S, V och MP lagt fram en KU-anmälan mot statsministern efter granskningen om åsiktsregistrering på regeringskansliet. Det är osvenskt och hotar svenskt förvaltningstradition när man från politiskt håll registrerar opolitiska tjänstemän åsikter. https://omni.se/a/8qKjax
Visa på X →Igår delade Axfood ut nästan två miljarder till aktieägarna. Idag promenerade de upp till finansministern och kräver att välfärden ska stå tillbaka för deras vinster!!! Tänk att ha det här självförtroendet alltså. Skamlöst!


Nu får vi ordning på Sverige sade Moderaterna. Hur går det?


Nu ska matbudens arbetsgivare starta fackförbund till matbuden. Det är en genuint usel idé. Sådana initiativ kan vi vara utan på svensk arbetsmarknad. Tack. https://arbetet.se/2025/02/24/arbetsgivare-bakom-nytt-fack-for-gig-jobbare-vi-vill-ha-hallbara-villkor/
Visa på X →Vore bättre om Max såg till att göra upp med de brister som avslöjats istället för att föra krig mot granskande journalister. Kan man ju tycka. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-ackelavslojandet-max-anmaler-aftonbladet
Visa på X →Slaget mot inflationen är vunnet, säger regeringen i tid och otid. Förklarar ju i och för sig varför de är helt passiva när matpriserna fortsätter stiga. https://omni.se/matpriserna-okar-snabbt-kaffe-kan-kosta-100-kronor/a/zAzV0v
Visa på X →Varför kan regeringen inte bara stänga ner de här HVB-hemmen? Så oerhört svagt. Tydligen viktigare att leka marknad än att stoppa kriminella. https://www.sverigesradio.se/artikel/utpekade-hvb-hem-oppna-fem-manader-efter-polisens-rapport
Visa på X →18 000% dyrare el för Ystadsborna jämfört med någon som bor i norra Sverige! Regeringen måste agera! Backa den här nya horribla elprismodellen, se till så Kriegers Flak byggs och tvinga Tyskland att införa elprisområden. Agera!


Idag kan man återanvända nålar till kavajslaget från tidigare tillfällen det här landet haft en borgerlig regering.


Idag är det ett år sedan fem byggnadsarbetare miste livet på arbetet i Sundbyberg. Må vi aldrig glömma de arbetare som får betala det yttersta priset i jakten på högre vinst och mer profit.
Visa på X →Goda nyheter! Ser fram emot att kollektivavtal tecknas mellan Wolt och Transport. Blir kul! https://arbetet.se/2024/12/06/dom-wolt-ar-arbetsgivare-at-matbuden/
Visa på X →Historien upprepar sig 😵💫


Sverige de senaste 30 åren: Typ inte en enda lyckad privatisering. Regeringen: Hold my beer. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-saljer-bilprovningen
Visa på X →Högerregeringen prioriterar: De som redan har mest. Prioriterar inte: Ystadsborna.


Ännu en privatisering och marknadslekstuga som slutade i fiasko. Har ni hört den förut? https://www.altinget.se/artikel/reformeringen-av-arbetsformedlingen-minskade-inte-arbetslosheten
Visa på X →I två år har Ulf Kristersson satt SD-samarbetet och att få ha ämbetet som statsminister före Sverige. Undfallenheten kring Åkessons gängkoppling är bara det senaste exemplet. Sverige förtjänar bättre.


Vad är utanförskap? Vad är det för bidrag en miljon av svenskarna går på? Vad pratar AKB om? #pldebatt #svtagenda
Visa på X →Tack Tony, men nej tack. Vi, Storbritannien och världen, klarar oss bättre utan dig. https://www.theguardian.com/politics/2016/oct/07/tony-blair-says-his-return-to-british-politics-is-an-open-question
Visa på X →Thanks @andyburnhammp for not backing the coup! You have my support and respect. #LabourCoup
Visa på X →@rogerystad @HenrikPlantin @JanErlansson @riccardhanzon sent ska syndaren vakna
Visa på X →@MarcusBrautigam @rogerystad Min uppfattning är att ägandet är centralt för kontroll.
Visa på X →@MarcusBrautigam @rogerystad Utbildningsväsendet är så pass viktigt att det ska ägas av oss alla gemensamt och fredas från vinstintressen.
Visa på X →@MarcusBrautigam @rogerystad Notera dock att flera friskolor har blåst upp betygen för sina elever. Kan ju höja aktiekursen på börsen med.
Visa på X →