Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

64 013inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@niklasorrenius @sjunnedotcom Men ... vi har egentligen ingen aning om vad som diskuteras här. Inte någon av oss. Jag tror ju det blir kaos när regimen faller. Hoppas jag har fel. Men vi skall inte ta emot eventuell flyktingvåg, det är det enda jag är helt säker på.

Visa på X

Jag kan inte göra något annat än att instämma med Mattias Karlsson. Det finns inget parti som har behandlat demokratin så illa som just Socialdemokraterna.👇

Visa på X

It is pointless for the Islamic Republic to continue. Just give the people their freedom.

Visa på X

Dagens valkonferens med SD Halland förflöt snabbt och smidigt. Valberedningens förslag med Stina Isaksson som toppkandidat och undertecknad på plats nummer 8 antogs enigt. Tack till min Riksdagskollega Mattias Eriksson Falk som agerade mötesordförande och höll ett föredrag efter mötet.

Visa på X

Naturligtvis är det så att ”Sveriges enastående natur, med möjligheter till jakt, fiske och friluftsliv i absolut världsklass”, ska vara vara tillgänglig på samma villkor för alla svenska medborgare.

Visa på X

Jag bjuder härmed in Magdalena Andersson till en offentlig debatt om renskötselns roll och om markrättigheterna i norra Sverige. Vill Socialdemokraterna fortsätta att hålla fast vid en uppenbart skev fördelning av makt och rättigheter i norra Sverige, eller är man beredd att ta sitt ansvar och ställa saker till rätta? Frågan är för viktig för att hanteras genom skygglappar, floskler och otydlighet. Länk till debattartikel i kommentarsfältet.

Visa på X

I would be scared too, if I were an Iranian commander. Such a pointless resistance by the IR. ⬇️

Visa på X

Man kan nästan tro att föredettingarna Ygeman och Johansson tror att en statsministers roll är att bla sitta och boka charterplan och dylikt. Inte konstigt att det var så svårt för honom att hitta mötesrum när det begav sig.

Visa på X

Hett tips, i all välmening, till engagerade individer som önskar mejla riksdagsledamöter: Spamma inte och delta inte i massutskick med förskrivna mejl eller liknande. Det är kontraproduktivt.

Visa på X

@loordpress Ja alltså, hade vi inte haft klockringningar i 500 år hade de aldrig blivit tillåtna i dag, det är min åsikt. Men nu har vi haft det. Och vi har inte haft böneutrop i 500 år, inte ens i 50 år. Ser du skillnaden?

Visa på X

@GostaBroholmer @ElisaHenrik @SAPOsverige @CarlOskar @sdriks @MCF_Sverige Har drivit att den ska stängas i många år. Det är politisk vilja som krävs.

Visa på X

#Donetsk is #Ukraine. Don’t ever let anyone think otherwise. Let us remember those who rallied in Donetsk, March 5th, 2014. ⬇️

Visa på X

@anterior1337 @kentekeroth Jag minns att det hände många gånger - undrads bara om den här bilden specifikt.

Visa på X

Jag läste en artikel i Aftonbladet igår där man hade intervjuat Simona Mohamsson om det faktum att Imam Ali Islamic Center i Järfälla hade haft en minnesstund för den islamiska republikens tidigare andlige ledare Ali Khamenei, som nyligen dödades. Hon menar att detta då är ”ett bevis på att det finns människor i Sverige vars övergripande mål är att sprida radikal islamism i Europa”. Jag vet inte om vi nuförtiden behöver bevis för detta. Det finns islamistiska partier i Sverige och de sitter i vissa kommuners kommunfullmäktige. Men okej, vissa behöver mer bevis. Sedan vet jag inte varför det här ska vara något nytt bevis. Jag hade en debatt redan 2023 med socialminister Jakob Forssmed om just Imam Ali Islamic Centers sympatier och samarbete med regimen i Iran. Många andra har lyft upp detta ämne genom åren. Säpo bekräftade i början av 2025 att Imam Ali Islamic Center i Järfälla hade använts som plattform av Iran i syfte att bedriva underrättelse- samt annan säkerhetshotande verksamhet mot Sverige och mot personer i den iranska diasporan. Självklart håller de en minnesstund för den iranska regimens döde ledare. Det vore ju märkligt om de inte gjorde det med tanke på allt annat vi känner till om denna moské. Simona Mohamsson säger också till Aftonbladet: ”Detta visar hur verksamheter kan försöka gömma sig bakom religionsfriheten för att i stället sprida islamism och extremism.” Jag tror det är mycket annat som visat att just moskéer gömmer sig bakom religionsfriheten medan de sprider islamism och extremism. Bland annat det faktum att nästan alla moskéer i Sverige har nära relationer med diktaturer i Mellanöstern eller islamistiska organisationer som Muslimska brödraskapet. Det har varit rätt många skandaler de senaste åren där moskéer sprider extremism eller bjuder in talare som sprider extremism. Det är inget nytt. Men det verkar vara nyheter för Simona Mohamsson. Problemet här är att politiker som Simona Mohamsson inte accepterar hur allvarlig extremismen i Sveriges moskéer är och de har inte heller några förslag, så de måste bli överraskade varje gång en moské hyllar diktaturer eller låter hatpredikanter sprida extremism. Det man behöver göra görs redan i länder som Frankrike, Tyskland och Österrike. Man stänger moskéer som sprider extremism. Man låter inte moskéer gömma sig bakom religionsfriheten. Tyvärr är det bara Sverigedemokraterna som driver den linjen idag. De andra partierna vill inte stänga moskéer som sprider extremism. De är bra på att babbla om hur hemska de här moskéerna är, men de vägrar ju stänga moskéerna. Där ligger problemet. Politiker som bara snackar och blundar för problemen.

Visa på X

Vi behöver en nollvision för sexuella övergrepp mot barn. Merparten av övergreppen mot barn anmäls aldrig. För att kunna upptäcka förövare och hitta deras brottsoffer behöver vi använda oss av brottsprovokation, ungefär så som Dumpen gör. Annars går det inte. Det är något som andra partier alltid har haft väldigt svårt att acceptera men som vi nu genomför. Dumpens arbete är effektivt för att fånga upp förövare så att de kan låsas in och så att brottsoffer kan upptäckas samt ges upprättelse och stöd. Vi behöver ha en Dumpen-insatsstyrka som lär sig av deras metoder. Vi behöver ett systemskifte i synen på sexualbrott mot barn. Pedofilerna ska mötas med samhällets fulla kraft och vi ska inte sky några medel för att hålla dem borta från våra barn, på internet eller i verkligheten. De måste hållas avskärmade för att våra barn ska kunna vara trygga i samhället.

Visa på X