Stämmer det här?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@PerRosencrantz Sedan är det märkligt att kommunalrådet själv tog initiativet att köpa fastigheten som inte var ute på marknaden o där ägaren knappast kan anses ha en åsikt alls.
Visa på X →Den som lägger år av sitt liv på att forska eller doktorera här – och vill stanna och bidra – ska ha friheten att göra det. Utan onödiga hinder. Forskare och doktorander ska kunna få stanna längre för att söka jobb och det ska bli lättare för deras familjer att söka tillstånd inifrån Sverige. Samtidigt sätter vi ned foten mot fusket. Den som kommer hit på uppehållstillstånd för studier – men i verkligheten bara är här för att jobba som gigarbetare – missbrukar ett system som är till för dem som verkligen vill bidra. Vi välkomnar kompetens. Vi välkomnar dem som vill göra rätt för sig. Men vi accepterar inte att systemet utnyttjas. Ⓜ️🇸🇪
Visa på X →Dansk drömkaka i riksdagens café. Bland det godaste jag ätit på länge. Som en mer robust silviakaka. Rekommenderar oppositionen att köpa några för att bli på lite bättre humör.

Statens track record i smakfrågor är högst dubiös.
Visa på X →Magdalena Andersson är känd för att Socialdemokraterna säljer lotter med aggressiva metoder till dementa äldre. Att också köpa deras hus medan barnen är nedsövda efter en stroke är en ny nivå! https://www.sverigesradio.se/artikel/aseles-kommunalrad-andreas-from-kopte-hus-av-dement-kvinna
Visa på X →@masen56 @SverigesDomstol @Expressen Precis
Visa på X →Då har hovrätten halverat straffet för en våldtäktsman och sänkt ersättningen till brottsoffret. Blir tyvärr inte förvånad. 😡 https://www.expressen.se/noje/tv-man-valdtog-sin-styvdotter-far-sankt-straff/
Visa på X →Den bästa politiken för kommuner och regioner är att skapa förutsättningar för fler jobb och växande företag.
Visa på X →@len1188 @moderaterna Var hämtar jag ut bidraget från SD? Fick deklarationen igår och har inte sett något sånt.
Visa på X →@GA_Qvarsebo @beckmansasikter Hellre lite bättre än mycket sämre 👍🏻
Visa på X →Oavsett partifärg. Skulle du känna dig trygg med att en politiker köpte din dementa mammas hus utan budgivning?


Ingen mamma, mormor, syster eller fru ska behöva känna rädsla för våld eller övergrepp i äldreomsorgen. Moderaterna vill därför stärka rätten att välja kön på den som utför den mest intima omsorgen i hemmet. Alla i äldreomsorgen har rätt att känna sig trygga, säga nej och välja själva Ⓜ️💙
Visa på X →Magdalena Anderssons och hennes @socialdemokrat har något att förklara:
Visa på X →Brentoljan toppade omkring 120 USD per fat år 2022. Så… det ska mycket till för att Sverige ska tillbaka till Magdapriser. Och OM oljan hamnar runt 240 USD prismässigt, hade den rödgröna politiken lett till dieselpris på 40 kr/liter (med 2022 års reduktionsplikt och skatt).
Visa på X →Idag har vi dieselpriser omkring 18 kronor. Om vi ska tillbaka till 28 kr liter, med dagens skatt, behöver ett fat brentolja kosta omkring 240 USD (allt annat lika). Det krävs i så fall en prisökning på olja om 300 % från dagens läge.
Visa på X →Låt oss ta det i steg: Dieseln toppade runt 28 kr/liter år 2022, med politiskt beslutad hög inblandning av biodrivmedel och hög beskattning. Förändrad skatt och reduktionsplikt sänker literpriset med ca 5 kr/liter. Den andra femman kmr från priset på råolja, som fallit.
Visa på X →Ser att många S-konton i flödet håller fast vid talepunkten att höga dieselpriser 2022 enbart berodde på världsmarknadspriser. Deras skadeglada poäng verkar vara att svenskarna nu kommer se hur omvärldsläget återskapar exakt samma situation 🧵
Visa på X →Har deltagit i en podd hos IM, Individuell Människohjälp, om svenskt bistånd och regeringens reformagenda. De intervjuar företrädare för samtliga riksdagspartier. Bra och trevligt format och extra kul att vara ”hemma” i Lund 💙


Inleder veckan i Paris för en rad möten om alltifrån försvarsindustriellt samarbete till Europarådets arbete med införande av lobbyregister i europeiska parlament. Och här skiner också solen!

Vilket alternativ för det iranska folket har de som driver juridiska processer till skydd för mullorna? Rimlig fråga av @hanifbali i P1.
Visa på X →@LindaHolgersso2 @Per_LB Det är med
Visa på X →Har @socialdemokraterna lagt grunden för Muslimska Brödraskapets framväxt i Sverige? Förstår de vad de gjort??
Visa på X →Från och med idag får kommunerna äntligen kontrollera om den som söker jobb, inom till exempel äldreomsorgen eller hemtjänsten, är dömd eller misstänkt för brott. Det är både rimligt och rättvist – och det är bara början. I ett nästa steg vill vi göra sådana kontroller obligatoriska. Vi har på senare tid kunnat ta del av fasansfulla berättelser där äldre har utsatts för både våld och sexuella övergrepp av den egna personalen inom hemtjänsten eller på särskilda boenden. Det väcker djup ilska och sorg. Äldre måste kunna känna sig trygga och säkra med vilka de släpper in i sitt eget hem. Det ska aldrig finnas några tvivel om att de som jobbar i äldreomsorgen går att lita på.
Visa på X →May the people of Iran now finally gain freedom once and for all, and live in a country defined by democracy, freedom and equality. The rule of the mullahs has brought nothing but darkness and death to tens of thousands of Iranians. Sweden stands with the brave people of Iran.
Visa på X →