@VenandiU @kdriks @BuschEbba Tackar ödmjukast för detta och lovat förvalta rösten väl!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Galet trevlig recension i Aftonbladet av KD:s officiella vallåt 2022 VI ÄR REDO 🎶🎸🙏 https://www.aftonbladet.se/kultur/a/z7WJow/kristofer-andersson-satter-plus-pa-vallatar-valet-2022 @SR_Kultur @KULTURNYHETERNA @DNKultur @kdriks @GPKultur
Visa på X →Dags att ändra dig? Rösta @kdriks !
Visa på X →Endast 22 % tycker att pengar som nu används till internationellt bistånd bör användas i Sverige. Du som vill byta regering: Välj @kdriks ://press.raddabarnen.se/pressreleases/ny-undersoekning-starkt-stoed-foer-bistaand-trots-det-gaar-partier-till-val-paa-minskat-bistaand-3198127
Visa på X →Instämmer @kdriks anser att budgetavskrivningar för flyktingmottagande i Sverige bara ska få ske i undantagsfall, då med god framförhållning, ej under innevarande budgetår och inte med mer än högst 10%, att jämföra med regeringens hantering och 38%!
Visa på X →Nu åker vi - Ny energi för Sverige 👊 @kdriks


Krönikören i @Expressen vill ha mer överstatlighet och att EU ska detaljstyra allt mer av svenskt jord- & skogsbruk eftersom vi svenska politiker inget förstår. Jag vidhåller det jag sa i @sr_ekot att det är EU som inte har kompetensen. https://www.expressen.se/ledare/ylva-nilsson/hjalp-oss-eu-svenska-politiker-klarar-inte-det-har/
Visa på X →Ny energi för Sverige! Denna Power-Turné visar enighet i en av Sveriges viktigaste frågor. Valet 2022 är ett energival och fyra av riksdagens partier är eniga. Det behöver väljarna få veta. @kdriks https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dX1w9/l-m-kd-och-sd-kampanjar-tillsammans-aker-pa-bussturne
Visa på X →Vi kristdemokrater vill avskaffa regionerna och sparka politikerna. Staten bör ansvara för sjukvården och låta professionen göra det dom är bäst på - ta hand om alla som behöver vård. @kdriks https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj5qQw/ebba-busch-sparka-alla-regionpolitiker
Visa på X →Det gick fort att rasera ett stabilt och fossilfritt elsystem, och det tar väldigt lång tid att bygga upp igen. Nu behövs det byggas kärnkraft - stabilt och leveranssäkert. @kdriks https://www.svd.se/a/7dXx89/farmanbar-fabulerar-om-vindkraften
Visa på X →Källa på detta?
Visa på X →@Centerpartiet @annieloof Att mothandel med biokraft i vinter skulle ge 40% lägre elkostnader är inget annat snömos. Var är källan på detta?
Visa på X →Behöver bara lägga den här.


Jag vill råda alla svenskar som närmar sig slutet av månaden när man ska börja betala elräkningen. Tänk på Magdalena Andersson /@ebbabusch Sverige förtjänar en ny energipolitik 💪 https://www.expressen.se/nyheter/buschs-angrepp--om-elrakningarna/
Visa på X →Skandalen i detta är att Mp såg till att fasa ut fyra reaktorer och stoppa planerna för två nya och nu inte förstår att det just är därför oljekraftverket nu går för fullt. @kdriks #energival
Visa på X →«En rödgrön regering är inte landsbygdens och jägarnas bästa vän så vill man ha en regering som tar landsbygden på allvar och ser till landsbygdens behov då måste vi få en ny regering men en tydlig kristdemokratisk röst.» https://www.nwt.se/2022/08/16/regeringen-tar-inte-jakten-pa-allvar/
Visa på X →Kärnkraft är en alldeles lysande investering! Rösta @kdriks för ny kärnkraft i Sverige! #energival #kärnkraft https://second-opinion.se/olkiluoto-3-pa-vag-bli-en-lysande-investering/
Visa på X →Vindkraftverk behöver metaller. Miljöpartiet säger: Nej till nya gruvor i Sverige. Nej till import från utlandet. Var ska metallerna komma från?
Visa på X →Finlands nya reaktor Olkilouto 3 leverar återigen el till nätet! Rösta @kdriks för ny kärnkraft även i Sverige. @tvo_fi #kärnkraft #energival


Ja, man kan verkligen undra vad det tagit åt @amnesty
Visa på X →@HansEklind Henrik Jönsson gör det som övrig ”granskande” media borde göra. Hans insatser är ovärderliga och inslagen borde få större spridning.
Visa på X →Några skäl till varför Sverige behöver en ny regering. Den nuvarande klarar helt enkelt inte jobbet!
Visa på X →Detta händer sannolikt endast i Sverige. Ett gott skäl till att göra det möjligt att återkalla svenskt medborgarskap. Ändra lagen!
Visa på X →Jämförelse av elbörsen i Norden och Frankrike som Farmanbar nu gör är missvisande då bara en mindre del av elen i Frankrike handlas där. https://www.cre.fr/en/Electricity/Wholesale-electricity-market/wholesale-electricity-market @kdriks
Visa på X →Idag KU-anmälde KD energiminister Farmanbar, då han i veckan påstår att svenska hushåll enbart betalar 1/4 i elpris mot vad fransmännen gör. Att relativisera en viktig fråga är inte bara dumt, det är oansvarigt. @kdriks https://www.svd.se/a/jaoy90/kd-anmaler-energiministern-till-ku
Visa på X →