Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 965inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Bra att någon uppmärksammade detta. För en vecka sedan debatterade vi det upphörda biståndet till Islamic Relief i riksdagen. De rödgröna partierna är ju vansinniga över att era skattemedel inte längre går till islamister. Jag refererade i mitt anförande till @MagnusRanstorp vilket resulterade i att Miljöpartiets ledamot Jacob Risberg riktade en attack mot Ranstorp genom att kalla honom ”den så kallade forskaren Magnus Ranstorp”. Ranstorps forskarmeriter kan läsas på Försvarshögskolans hemsida. Försvarshögskolan är en statlig myndighet. Det är inte så att de lägger upp information om och samarbetar med ”så kallade forskare”. Så vi har alltså en ledamot för Miljöpartiet som riktar personliga angrepp mot forskare i riksdagens kammare. Hur många medier skriver om det här? Tyvärr är det bara @Riksstudios. Och hyckleriet. ”Lyssna på forskningen!”. Ja, tills det inte passar längre. När det inte passar kallar man forskarna för ”så kallade forskare”. https://riks.se/nyheter/vanstern-forsvarar-islamic-relief

Visa på X

Välkommet beslut idag från L. Nu finns ett tydligt regeringsalternativ på den blågula sidan. Det kan man knappast säga om den rödgröna sidan. Rösta för Sverige! Rösta blågult!

Visa på X

Från och med i sommar gäller dubbla straff för gängkriminella. Det innebär att vi plockar bort farliga kriminella från gatan och sätter dem i fängelse. Vi gör detta så att alla andra kan vara trygga och fria från gängens våld i Sverige.

Visa på X

@StatistiskO Handlar inte så mycket om flöden mellan partier. Gruppen arbetslösa ändrar sammansättning.

Visa på X

Detta överanalyseras i media idag. Det centrala är att SD och övriga tidöpartier nu äntligen kan fokusera på att göra Sverige bättre en mandatperiod till. Tjafsartiklarna får nu skrivas uteslutande om den röriga oppositionen.

Visa på X

@AnderssonUlla Som alltså är Storbritanniens största parti i opinionsmätningarna. Det är störst för att Starmer drivit ER politik. Att Farage skulle vara ryssvänlig är inget annat än patetiskt.

Visa på X

Röda linjer är inte konstruktiva. Jag är glad att L har valt att fokusera på sakpolitik och tillsammans ta ansvar för Sverige. 🇸🇪

Visa på X

@OUppmaningar Absolut, det ska vi göra. Vad gäller statistiken finns det betydligt mer än det där som vi kan ta fram.

Visa på X

@kattaB4 Ja, det är nog tyvärr så. Desto viktigare att vi inte tystnar nu när demokratins fiender försöker begränsa och inskränka vår demokrati.

Visa på X

Det går ju även att belägga statistiskt att ”män från muslimska länder” är kraftigt överrepresenterade, minst sagt, vad gäller terrorbrott i Europa. Och det ska vi alltså inte längre få påpeka?

Visa på X

Vad är det här för trams? Det är väl knappast någon hemlighet att män från MENA, eller ”män från muslimska länder” om man så vill, är överrepresenterade i brottsstatistiken vad gäller sexualbrott. Det går ju att belägga statistiskt.

Visa på X

Jag tillhör de mest Rysslandskritiska svenska riksdagsledamöterna, kanske den mest kritiska sett till engagemang. Expressens artikel är såklart patetisk, men inte oväntad. Märkligare är de S-företrädare som hakar på. De har själva företrädare som träffat detta parti: Enligt mätningarna UK:s största parti. Seriöst..?!

Visa på X

I sommar mångdubblar vi straffen för gängkriminella.   Vi har redan dubblerat minimistraffen för vanliga gängbrott, som grovt vapenbrott. Från och med i sommar kommer dessutom brott med koppling till gängkriminalitet automatiskt att ge dubbelt straff.   Vi avskaffar också flera straffrabatter och drar in gängkriminellas möjlighet till villkorlig frigivning.   Med vår nya politik kommer en 18-årig gängkriminell som går beväpnad med pistol på stan att dömas till minst åtta års fängelse.   Under Socialdemokraternas tid vid makten hade han sannolikt inte dömts till fängelse alls. Och även om han hade dömts till fängelse hade han på den tiden kunnat bli frigiven redan efter åtta månader. Vi tolvdubblar alltså straffet för en sådan farlig gängkriminell.   Steg för steg gör vi upp med Socialdemokraternas slappa kriminalpolitik och gör Sverige tryggt igen.

Visa på X

”Sverige är möjligheternas land. Men ibland framstår vi också som en bananrepublik. Statsministern (@SwedishPM) har rätt i att migrationspolitik inte kan byggas på enskilda fall. Men enskilda fall handlar fortfarande om människor. När kriminella utlänningar tillåts stanna medan hårt arbetande talanger utvisas – vilka signaler skickar vi då till omvärlden? Biobränsle från svensk skog är ett centralt slagträ i klimatdebatten. Vilken signal skickar vi till energi- och transportsektorn när vi utvisar forskare inom just detta område? Alla partiledare säger att människor som gör rätt för sig ska få en chans i Sverige. Men vilka signaler skickar vi till utländska forskare när vi kastar ut dem ur landet med huvudet före? Och vilken signal skickar vi till den iranska mördarregimen när vi skickar tillbaka personer med strategiska kunskaper; för att hindra just den regimen från att komma åt den? Vad fan håller Sverige på med?” @sdriks @moderaterna @kdriks @liberalerna Idag skriver jag på Altinget om forskarutvisningar. Länk till debattartikeln: https://www.altinget.se/artikel/sd-politiker-sverige-tappar-talanger-nar-byraakratin-styr-migrationspolitiken

Visa på X

@TobiasBaudin Dina egna partikamrater träffade ju själva samma parti så sent som i december förra året. Du är en hycklare utan dess like!

Visa på X

@viktorbk Om de får för sig att byta partiledare så är det nog ingen dum idé. Finns ingen inom Liberalerna, kanske ens inom hela borgerligheten, som nåt ut så bra som Martin gör bland kvinnor mitt i livet. Exakt den väljargrupp som de både vill och har svårt att nå.

Visa på X

Bra! Effekttariffer är ett märkligt påfund från EU som drabbar elkonsumenterna på ett orimligt sätt. Systemet måste göras om.

Visa på X