Nyheterna imorse visar bilder från Kiev. Ryska missilattacker mot civila, mot kvinnor och barn. Fruktansvärt, men också en tydlig bild om vem Putin är. Han är en mördare och en krigsförbrytare. Använd hans egna pengar mot honom, vänta inte längre.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
300 miljarder euro av ryska tillgångar ligger frysta i EU. Det är pengar som tillhör Putin och hans mördare, blodspengar. Använd dessa pengar i stödet till Ukraina och gör det nu. https://www.tv4play.se/klipp/efd3c3b2e1c4fd8a459a
Visa på X →Det här vill du inte missa, möjligheten att praktisera hos National Democratic Institute i Washington DC. Sista ansökningsdag nu på söndag.
Visa på X →@PatrickIsaksson @Bbiiddee @eva_kristin77 Vi har sagt att fastighetsskatten för alla industrifastigheter, inkl elproduktion ska stanna lokalt. Vi jobbar med teknikneutralitet till skillnad från vissa andra. 😉
Visa på X →Nu #Utikespolitisk debatt i @Sverigesriksdag med anledning av Sveriges medlemskap i @NATO Deltagit, betonat vikten av starkare o snabbare militärt stöd till #Ukraina. Men även mjl för oss o våra nordiska o baltiska grannar. Läs på #riksdagen.se
Visa på X →@LBrygga @jingezon 1 vs 2. Vilket är på tok för litet. Som jag hela tiden sagt.
Visa på X →@LBrygga @jingezon Det sa vi många gånger även under förra mandatperioden. Svaret både då och nu är för få i förhållande till vad som behövs.
Visa på X →@LBrygga @jingezon Självklart! https://research.chalmers.se/publication/537949/file/537949_Fulltext.pdf Förra regeringen kritiserar jag gärna. De gjorde för lite. Det är ingen ursäkt för den här regeringen att låta ansökningar samla damm.

@LBrygga @jingezon Klart att det finns exempel på motsatsen, men helheten är tydlig. C är bäst på ja.
Visa på X →@PatrickIsaksson Det är ett mycket högt tempo kring kärnkraft ja. Allt annat är på undantag eller har till och med motarbetats.
Visa på X →@Andreas_Ceder @SamStromersten @mLundback Det var du som gjorde. 😉
Visa på X →@Andreas_Ceder @SamStromersten @mLundback Behovet är skapat av industrins omställning. Om du har missat det är vi mer oense än vad jag trott.
Visa på X →@Andreas_Ceder @SamStromersten @mLundback Synd bara att den funktionen är så ensidig när det finns många vägar till samma resultat.
Visa på X →@Andreas_Ceder @SamStromersten @mLundback Du menar en politik som går i linje med dina åsikter. För om du läste SvK så har de ju en annan syn än regeringen på behoven och möjligheterna på kort sikt.
Visa på X →@Andreas_Ceder @SamStromersten @mLundback Nu var ju även stora delar av den här regeringen med på energipolitiken då, så sluta fokusförflytta från en undermålig analys från den här regeringen.
Visa på X →@jingezon Hade ju varit bra att ge dem mer incitament att säga ja. Förslagen finns. Bara att besluta. Jag kritiserar även de kommunpolitikerna, som ju domineras av SD/KD/M. Centerpartiet är de som är bäst på att säga "ja".
Visa på X →@asimonkarlsson @RPourmokhtari @tenitskaja Varför har regeringen då gjort det billigare att köra fossilt och dyrare att både köpa och köra på el? Verkar korkat...
Visa på X →@jcrsala Försök att svara i sak och inte med okvädningsord. Det blir en trevligare diskussion och bättre samtalsklimat då. :-)
Visa på X →Slutsatsen är enkel: Regeringen lägger fram en politik som är ”vänta och se”. Talet om ”fysikens lagar” är bullshit. Alla utom regeringen gör andra bedömningar. Det här handlar bara om att skydda den egna politiken, inte att värna svenska hushåll och industrins konkurrenskraft.
Visa på X →Det ligger ansökningar om över 20TWh sol och vind på regeringens och myndigheternas bord. Ändå fattas inga beslut. Regeringens passivitet cementerar höga elpriser (dessutom höjde de ju skatten radikalt) och hotar svensk konkurrenskraft.
Visa på X →Busch och Svantesson talar emot varandra. Busch säger att det inte går att få in mer vind. Svantesson att på kort sikt är det sol/vind som kan byggas. Ändå har regeringen gjort det dyrare att bygga vind och vägrar fatta beslut om de lokala incitament som behövs.
Visa på X →Regeringen slopar i praktiken också målet för energieffektivisering trots att det är det snabbaste sättet att få loss ny kapacitet. 20-25TWh säger Energimyndigheten finns potential för. Samma sak gjorde man ju med klimatmålen i närtid. ”Se över” betyder sluta jobba med dem.
Visa på X →Vi ville ha skarpa mål till 2030 och ett framflyttat mål till 2035 i enlighet med Energimyndighetens bedömningar. Regeringens mål ligger för sent. Behoven är här och nu.
Visa på X →Regeringen har knappast varit så lyhörda som man säger. I allt väsentligt är detta samma produkt som vi hade många synpunkter på. Det var en remissrunda som uppenbarligen var ett spel för gallerierna.
Visa på X →Busch talar om teknikneutralitet. För att både hon och Pourmokhtari sedan framhåller kärnkraft. 🤷♂️
Visa på X →