Avskyvärd terroristattack mot människor på konsert i #Moskva. Självklart att fördöma. #Moscow
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Jag säger som Kaja Kallas: Rusta upp innan det är försent. Centerpartiet kommer i Försvarsberedningen driva på för att Sverige ska lägga 3% av BNP till försvaret. Ha en fin fredag https://www.svd.se/a/0QeqdE/estlands-kaja-kallas-jag-begar-politiskt-sjalvmord
Visa på X →På punkt efter punkt bryter regeringen mot klimatlagen. Notan skickas till svenska folket. Det är ett dyrt pris att betala för att Ulf skulle få bli statsminister och administrera vår tids största fiasko – utsläppshöjningar mitt i en brinnande klimatkris.
Visa på X →Klimatpolitiska rådet sågar regeringen längs fotknölarna. Den förda klimatpolitiken (och klimatretoriken) är inget annat än luftpastejer och bortförklaringar. Mer pengar läggs på det som höjer utsläppen än sänker dem. Det är oacceptabelt.
Visa på X →Regeringens klimatpolitik är ett luftslott, uppbyggt av korthus, fyllt av hittepå. Därför kräver Centerpartiet och Miljöpartiet idag att statsministern bjuder in till krissamtal. Klimatmålen till 2030 och 2045 är inte förhandlingsbara – de måste uppnås 🧵 https://tt.omni.se/kravet-pa-kristersson-maste-agera/a/pQJkXo
Visa på X →Hör jag miljöministern säga att folk inte förstår högerns klimatpolitik. Lite ovanligt att höra detta från en liberal. Eller kanske inte idag.
Visa på X →@HStahlgren Med de nya reglerna om närvarokrav vid omröstningar så kan det inte stämma. Vid så hög frånvaro blir det avdrag på arvodet. Vad är din källa?
Visa på X →@rektor_linnea Och inte ens kommande generationer. Det låter långt borta. Priset blir mycket högt mycket snart. Konjunkturinstitutet har sagt 40kr/l för drivmedlet 2030…
Visa på X →@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Har du svarat på min fråga?
Visa på X →Inte se skogen för alla trän
Visa på X →@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Att hänvisa till en YouTube-film som svar på klimatpolitiska rådets kritik mot regeringen säger det mesta.
Visa på X →@Nuwevoortrekker @liberalerna @RPourmokhtari Du syftar på regeringen va?
Visa på X →@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Kul skämt. Väntar fortfarande på dina invändningar i sak.
Visa på X →@T_0_F_0 @liberalerna @RPourmokhtari Vi satt inte i regering och samarbetade inte med dem förrän från 2019.
Visa på X →@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Väntar fortfarande på din kritik i sak.
Visa på X →@hellaslundblad @liberalerna @RPourmokhtari Nej. Rådet skapades av 7/8 partier i enighet för att utvärdera den förda politiken. Läs på.
Visa på X →@Backman68 1) Jag eldar ingen olja 2) Läs statistiken. Det regeringen gör är att öka utsläppen radikalt. Det går inte att snacka bort.
Visa på X →@MagnusSchnurer @KlimatRadet Finns ingen straffsanktion kopplat till det men med tanke på att regeingen gått till val på höjda straff kanske de skulle införa det. 😉
Visa på X →@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Du kan läsa här vilka som sitter i rådet. Väntar fortfarande på din kritik i sak och inte person. https://www.klimatpolitiskaradet.se/radets-medlemmar/
Visa på X →Nu signalerar moderaterna att beslut om att återuppta det svenska biståndet till #Palestina ska komma inom kort. Debatt i kammaren nu.
Visa på X →@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Bemöt dem i sak istället för mot person. Då blir du trovärdig snarare än trollaktig.
Visa på X →På punkt efter punkt bryter regeringen mot klimatlagen. Det är mycket hårda ord från @KlimatRadet. Slutsatsen är enkel att dra: Regeringen skiter i klimatet. De pratar ofta om att stävja brottslighet, men bryter själva helt medvetet mot lagen.

Nu får vi facit. När @liberalerna och @RPourmokhtari lovade att stå upp för klimatmålen var det en bluff. Det här är djupt skadligt för Sverige. Detta kommer kosta. Både i klimat, säkerhet och konkurrenskraft. Priset får vi alla betala - även i närtid.

Det är tydligt @KlimatRadet sågar regeringens politik vid fotknölarna. Medborgarna vill ha offensiv klimatpolitik. Ändå gör regeingen precis tvärt om. Utsläppen ökar. Man lever inte upp till klimatlagen. Det saknas konkreta åtgärder. Klimatmålen nås inte. Saklighet saknas.

När regeringen inte förmår höja dagersättningen tvingas de ukrainska flyktingarna stå i kö till soppköken. Det är rent ut sagt pinsamt för ett välfärdsland som Sverige. Varför kan man snabbspåra ”hårdare tag”, men inte hjälp till de allra mest utsatta? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4o5n5V/ukrainska-flyktingar-i-fattigdom-ministerns-svar-stora-mojligheter
Visa på X →