Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

64 075inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

På punkt efter punkt bryter regeringen mot klimatlagen. Notan skickas till svenska folket. Det är ett dyrt pris att betala för att Ulf skulle få bli statsminister och administrera vår tids största fiasko – utsläppshöjningar mitt i en brinnande klimatkris.

Visa på X

Klimatpolitiska rådet sågar regeringen längs fotknölarna. Den förda klimatpolitiken (och klimatretoriken) är inget annat än luftpastejer och bortförklaringar. Mer pengar läggs på det som höjer utsläppen än sänker dem. Det är oacceptabelt.

Visa på X

Hör jag miljöministern säga att folk inte förstår högerns klimatpolitik. Lite ovanligt att höra detta från en liberal. Eller kanske inte idag.

Visa på X

@HStahlgren Med de nya reglerna om närvarokrav vid omröstningar så kan det inte stämma. Vid så hög frånvaro blir det avdrag på arvodet. Vad är din källa?

Visa på X

@rektor_linnea Och inte ens kommande generationer. Det låter långt borta. Priset blir mycket högt mycket snart. Konjunkturinstitutet har sagt 40kr/l för drivmedlet 2030…

Visa på X

@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Att hänvisa till en YouTube-film som svar på klimatpolitiska rådets kritik mot regeringen säger det mesta.

Visa på X

@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Kul skämt. Väntar fortfarande på dina invändningar i sak.

Visa på X

@T_0_F_0 @liberalerna @RPourmokhtari Vi satt inte i regering och samarbetade inte med dem förrän från 2019.

Visa på X

@hellaslundblad @liberalerna @RPourmokhtari Nej. Rådet skapades av 7/8 partier i enighet för att utvärdera den förda politiken. Läs på.

Visa på X

@Backman68 1) Jag eldar ingen olja 2) Läs statistiken. Det regeringen gör är att öka utsläppen radikalt. Det går inte att snacka bort.

Visa på X

@MagnusSchnurer @KlimatRadet Finns ingen straffsanktion kopplat till det men med tanke på att regeingen gått till val på höjda straff kanske de skulle införa det. 😉

Visa på X

Nu signalerar moderaterna att beslut om att återuppta det svenska biståndet till #Palestina ska komma inom kort. Debatt i kammaren nu.

Visa på X

@whites_mot @liberalerna @RPourmokhtari Bemöt dem i sak istället för mot person. Då blir du trovärdig snarare än trollaktig.

Visa på X

På punkt efter punkt bryter regeringen mot klimatlagen. Det är mycket hårda ord från @KlimatRadet. Slutsatsen är enkel att dra: Regeringen skiter i klimatet. De pratar ofta om att stävja brottslighet, men bryter själva helt medvetet mot lagen.

Visa på X

Nu får vi facit. När @liberalerna och @RPourmokhtari lovade att stå upp för klimatmålen var det en bluff. Det här är djupt skadligt för Sverige. Detta kommer kosta. Både i klimat, säkerhet och konkurrenskraft. Priset får vi alla betala - även i närtid.

Visa på X

Det är tydligt @KlimatRadet sågar regeringens politik vid fotknölarna. Medborgarna vill ha offensiv klimatpolitik. Ändå gör regeingen precis tvärt om. Utsläppen ökar. Man lever inte upp till klimatlagen. Det saknas konkreta åtgärder. Klimatmålen nås inte. Saklighet saknas.

Visa på X