Sverige är EU’s bästa vän. Vi ber om att EU också ser oss som vänner @BuschEbba
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Helt obegripligt samarbete. SL borde aldrig tillåtit denna reklam från första början. Håller helt med - Stoppa detta omedelbart.
Visa på X →Debatterade kommunala frågor i riksdagen. Då dök arbetslöshetssiffrorna upp i ett replikskifte med C. Kravfylld integration och aktivitetskrav vägen framåt.
Visa på X →”Amnesty verkar inte se distinktionen mellan en radikal och politiserad islamism och islam som praktiserad tro.” https://www.expressen.se/debatt/debatt-vi-avhumaniserar-inte-alls-muslimer/
Visa på X →;-)
Visa på X →Den här bilden förklarar väldigt väl varför jag i Samhällsbyggarekomiteen föreslog att vi borde ha ett nytt samlat statligt flyginfrastrukturbolag (Swedavia 2.0). Om flyget skall fungera som nationell kollektivtrafik måste vi skapa ett samlat flygplatsbolag.

Ebba Busch i starkt försvar för Sverige och svenska intressen. EU ska hålla tassarna borta från svenska intäkter, betalda av svenska skattebetalare, på energiområdet.
Visa på X →Käkar med stora grabben innan jag åker till Sth. Honom har jag svårt att svära mig fri ifrån 😉


I kväll har jag haft förmånen att vara årsmötesordförande för LSK. Mötet gick lugnt till och alla beslut togs i god ordning. Otroligt roligt att vara mötesordförande vid ett årsmöte. Är det fler föreningar som har behov av en mötesordförande är det bara att skicka en fråga.



Förbered in för Agenda ;-)

Gudstjänst där pastor Ulf Björling talar om Guds vapenrustning samt att Gud tar hand om oss ”likt fåglarna i luften och liljorna på marken!”


Stort tack för förnyat förtroende att leda KD i Stockholms stad som distriktsordförande. Vi har ökat antalet medlemmar 2025 och växer oss starkare varje dag. Med fokus på att förbättra människors vardag, förstärka vården och att försvara våra värderingar ska vi i vinna valet.

Man skall inte straffbeskatta människors boende!


Detta beskriver väl situationen för kristna i Mellanöstern som vill leva i fred i sina ursprungsländer men ofta hamnar i kläm och blir offer för konflikter, terror från extremistgrupper och förtryck från totalitära regimer. Pierre el Rey var maronitpräst som vigde sitt liv åt samhället. Den människor tydde sig till. Två dagar innan sin död samlade han kristna i området i en demonstration för att vägra fly. – Varför ska vi fly, vi kristna som aldrig skadat någon. Som klämts mellan Hizbollahs våldsamheter och Israels svar, vår rätt är att vara kvar i vårt land, sa han. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aJlj4d/fader-pierre-vagrade-fly-det-kostade-honom-hans-liv?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Kommunala avgifter ska inte vara en dold skatt på boendet. Om de kommunala taxorna följt inflationen hade boendekostnaderna varit omkring 30 miljarder lägre! Vi tror på kommunerna, men också på ansvar. Vi tror på välfärd, men också effektivitet. Vi måste stärka transparensen.

Stolt över min partiledare som på riktigt tar fighten med ”Bryssel”, för Sveriges skull👊 @kdriks https://www.di.se/mobil/nyheter/busch-hotar-strypa-elexport-till-eu-kommer-att-smalla/
Visa på X →Vi fortsätter städa upp i energipolitiken. Nu sätter vi stopp för effektavgifterna. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/03/krav-pa-inforande-av-effektavgifter-stoppas/


Regeringen föreslår förbud mot kusinäktenskap https://www.regeringen.se/t/638614/sv
Visa på X →Detta är så vidrigt. Känner sorgen och frustrationen som finns hos alla föräldrar, syskon och nära och kära till barn med intellektuell funktionsnedsättning , då jag själv är en av dessa. Det räcker nu!! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pq9er/specialskolor-har-blivit-maltavlor-for-kriminella-natverk?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Under 12 år lägger vi 1 171 miljarder för att rusta upp infrastrukturen. De fördelas på 210 miljarder underhåll av järnväg, 354 miljarder, vägunderhåll o 607 miljarder till utveckling av infrastruktur. Idag besökte TV TU o visar att man äntligen kan förbättra infrastrukturen!


”Att sänka reavinstskatten är därför inte en abstrakt skattediskussion. Det är en konkret reform för att få bostadsmarknaden att fungera bättre. Ett hem är inte en aktie. Och skattesystemet bör inte behandla det som om det vore det.” https://www.svd.se/a/0pVBk2/reavinstskatten-laser-fast-manniskor-i-fel-bostad
Visa på X →I dream of the day when I can go by train from Alexandria, Gaza, Israel, Lebanon and on to Istanbul!
Visa på X →Jag noterar den nya presidentens ord. Han har uttalat stöd för ett nytt Syrien som garanterar alla minoriteters rättigheter. Han önskar fred med Israel. Han respekterar Libanon MEN samtidigt som han säger detta har det skett övergrepp på civila. Det räcker inte med ord!
Visa på X →Aktivisters och organisationers agerande bekymrar mig väldigt mycket mer än risken för någon sorts dolt inflytande över det hållbara svenska skogsbruket och den svenska skogsindustrin. Klipp från fredagens Studio 1 i P1.
Visa på X →I dag predikade Moa Höögs om hur Gud lede Israel ut ur Egypten. Hon frågade också om vad som är vårt Egypten? Vårt omöjliga problem, där vi behöver Gud. Som mötesvärd hade jag god hjälp av mitt barnbarn Alihandro. Efter gudstjänst skall vi ut i skogen - en bra söndag :-)



